Подання фінансової звітності: відповідальність передбачена
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ платниками податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) та їх невід'ємною частиною.
При неподанні до органу ДФС фінансової звітності разом з Декларацією (Звітом) як її невід'ємної частини, така податкова звітність не визнається податковою декларацією.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) передбачена п. 120.1 ст. 120 ПКУ.
Тобто неподання або несвоєчасне подання платником податку на прибуток (неприбутковими підприємствами, установами та організаціями) Декларації (Звіту), обов'язок подання яких до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою штраф в розмірі 170 гривень за кожне.
Подання звітних документів в електронному вигляді
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що більшість декларацій, які подані суб'єктами господарювання протягом цього року, надійшли в електронному вигляді. Традиційно, більшу перевагу електронному спілкуванню з податківцями надають юридичні особи.
Фахівці ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертаються до всіх суб'єктів господарювання з проханням активніше впроваджувати в свою діяльність сучасні електронні сервіси. Адже в наш час будь-яка сфера діяльності стає практично повністю комп'ютеризованою, і буквально всі операції здійснюються в електронному вигляді. Це стосується і звітності.
Для тих, хто не марнує свій час та планує здавати звіти прямо з будинку або офісу, місцеві податківці нагадують переваги надання електронної звітності:
- економія робочого часу платників податків і коштів на придбання бланків звітних документів;
- економія часу на уникненні черг під час традиційного подання звітності;
- скорочення строків проведення перевірки стосовно правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ і забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податків;
- підтвердження доставки звітності;
- конфіденційність інформації;
- оперативність обробки отриманої інформації.
Для подання звітів в електронному вигляді безкоштовно платнику податків необхідно:
— отримати ключ електронно-цифрового підпису в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів;
- зареєструватися користувачем Електронного кабінету, розміщеному на сайті ДФС України, за допомогою отриманого електронного ключа;
- заповнити та надіслати засобами електронного зв'язку Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів;
- після отримання підтвердження про приєднання до електронного документообігу звітувати до контролюючого органу можна в електронному вигляді.
У Центрі обслуговування платників в приміщенні ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (49047, м. Дніпро, вул. Театральна, 1а) з понеділка по п`ятницю з 9.00 до 13.00 та з 13.45 до 18.00 (у п`ятницю до 16.45) кожен має можливість отримати практичну допомогу з питань податкової тематики та електронного заповнення звітності. Телефони для довідок: 098-739-41-36, 095-850-36-99.
Не забудьте сплатити транспортний податок у 2018 році
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у 2018 році фізична особа, яка володіє легковим автомобілем, з року випуску якого минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість якого становить понад 1 млн. 396 тис. 125 грн., повинна сплатити до бюджету транспортний податок. Статтею 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено особливості справляння транспортного податку. Відповідно до цієї статті ПКУ платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні, згідно з чинним законодавством, власні легкові автомобілі. Згідно з пп.267.2 ПКУ об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року. У зв'язку з тим, що з 1 січня 2018 року розмір мінімальної заробітної плати становить 3723 грн., середньоринкова вартість легкових автомобілів для цілей оподаткування транспортним податком збільшилась до 1 млн. 396 тис. 125 гривень.
Контролюючий орган направляє фізичній особі-платнику податку податкове повідомлення-рішення про сплату суми транспортного податку та відповідні платіжні реквізити за місцем її реєстрації до 1 липня звітного року. Фізична особа сплачує транспортний податок протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення — рішення.
Платник податку — юридична особа самостійно обчислює суму податку, станом на 1 січня звітного року, і до 20 лютого цього року подає контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію, а також сплачує транспортний податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації. Нагадуємо, що у 2018 році до контролюючих органів подається оновлена форма декларації з транспортного податку, яку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 «Про затвердження форми Податкової декларації з транспортного податку».
Шановні громадяни, сплачуйте транспортний податок вчасно! У випадку несплати або несвоєчасної сплати податку, відповідно до норм ПКУ контролюючий орган повинен притягнути платника податків до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі від 10 до 20 відс. своєчасно несплаченої суми.
Про надання інформації на сервіс ДФС України «Пульс»
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що сервіс «Пульс» приймає звернення громадян та суб'єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).
Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок "4", та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.
Інформація приймається цілодобово.
При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім'я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб'єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім'я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов'язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов'язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов'язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів.
У Дніпропетровській області ліквідовано підпільний цех, де виробляли алкоголь під виглядом відомих торгових марок
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували незаконне виробництво та припинили незаконну реалізацію фальсифікованого алкоголю.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 204 КК України було встановлено жителів м. Кам'янське, які незаконно виробляли та зберігали алкоголь з метою подальшого незаконногопродажу.
Виробництво алкоголю відбувалось у трьох гаражних приміщеннях міста. Доставляли фальсифікат до місця реалізації власним автомобілем.
На підставі ухвал суду проведено обшуки за місцями незаконного виробництва та реалізації товарів, а також за місцями проживання фігурантів та в автомобілі, який використовували для перевезення товару.
За результатами обшуків з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання більше 1,3 тис. літрів спирту та фальсифікованого алкоголю відомих торгових марок (горілка, коньяк, віскі), розфасованого як в тетрапаки, так і в скляні пляшки з етикетками відомих торгових марок, а також пусті пляшки та обладнання для незаконного виробництва та автомобіль.
Загальна вартість вилученого перевищує півмільйона гривень.
Триває слідство.
Олександр Власов: ДФС докладе максимум зусиль для виконання запланованих показників бюджету на 2019 рік
Уряд подав до парламенту проект бюджету на 2019 рік. Як того і вимагає Бюджетний кодекс, документ був переданий на розгляд депутатів вчасно – до 15 вересня. Законопроектом передбачено, що доходи держбюджету плануються на рівні 1,008 трлн грн, що майже на 10% більше, ніж у 2018 році, загального фонду — 916,14 млрд грн (плюс 8,6%).
Видатки заплановані в обсязі 1,09 млрд грн (зростання на 9,8%), у тому числі загального фонду — 993,4 млрд грн (плюс 9,3% до показника поточного року).
Зокрема, проектом передбачено, що обсяг податкових надходжень держбюджету збільшиться на 11,7% – до 849,12 млрд грн. Видатки для Державної фіскальної служби України плануються на рівні 11,45 млрд грн, що майже на 3% менше, ніж передбачено на 2018 рік.
За словами в.о. Голови ДФС Олександра Власова, ДФС докладе максимум зусиль для виконання дохідної частини бюджету, що має забезпечити вчасне фінансування армії, соціальних виплат та інших державних програм.
«Наступного року ми плануємо завершити реалізацію низки вже розпочатих цього року проектів. Це, зокрема, стосується нових сервісів для платників, у тому числі спеціалізованих програмних продуктів для представників малого та середнього бізнесу, впровадження електронного чеку при розрахункових операціях, системи електронного аудиту. А вже з 2019 року плануємо запускати електронну акцизну марку для контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів. Все це потребуватиме модернізації технічного обладнання для забезпечення надійного функціонування інформаційних систем ДФС. Над цим ДФС продовжить працювати наступного року», — зазначив Олександр Власов.
Крім того, за словами в.о. Голови ДФС, продовжиться робота з модернізації та технічного оснащення пунктів пропуску сучасним обладнанням, розбудови інфраструктури цих об'єктів. Також ДФС, відповідно до нещодавно ухваленого закону про запровадження механізму «єдиного вікна», має створити та забезпечити функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно для міжнародної торгівлі». Запровадження такої системи надасть змогу оптимізувати здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон, скоротити час огляду та зменшити кількість документів.
«Ще до кінця поточного року ми плануємо забезпечити переведення 100% послуг, які надає ДФС платникам податків, в електронний вигляд. У подальшому Електронний кабінет також буде доповнюватися новими сервісами, яких потребуватиме бізнес та громадськість», — підкреслив Олександр Власов.
Вже цього пленарного тижня проект бюджету на 2019 рік буде представлено у Верховній Раді України.
ДФС вивчатиме досвід шведських колег у запровадженні мобільного доступу до онлайн послуг
Впровадження нових електронних сервісів для платників – один із пріоритетів для Державної фіскальної служби, визначений Стратегічними ініціативами розвитку ДФС до 2020 року. Це питання, а також напрямки реформування відомства обговорювались під час зустрічі в.о. Голови ДФС Олександра Власова та представників Шведської податкової агенції та Посольства Королівства Швеції в Україні.
Зокрема, розглядаються можливості для співпраці українських та шведських фахівців у процесі розробки та впровадження мобільних додатків – спеціалізованого програмного забезпечення для доступу до онлайнових послуг ДФС. Також актуальною на сьогодні є розробка профільного програмного забезпечення для адміністрування податків для малого та середнього бізнесу і фізичних осіб.
«Досвід однієї з найрозвинутіших країн Європейського Союзу, яка має соціальне спрямування, для нас дуже позитивний та важливий. Так, у ДФС триває системна робота із запровадження нових послуг і електронних сервісів для платників, і допомога Швеції у реалізації таких проектів для нас буде вчасною. Хочу запевнити, що той курс, який взяла служба щодо спрощення сплати та адміністрування податків, електронізації всіх процесів, буде продовжений», — зазначив Олександр Власов.
Фахівці Шведської податкової агенції у свою чергу запевнили, що Швеція має успішний досвід з впровадження проектів з сервісного обслуговування, який буде корисним для України, та висловили готовність до співпраці у цих питаннях. Уряд Швеції вже близько 20 років підтримує проекти розвитку в Україні, і, зокрема, разом зі Світовим банком фінансував модернізацію фіскальних органів.
Серед інших напрямів можливого співробітництва шведські експерти визначили удосконалення роботи з персоналом, яка передбачає забезпечення служби висококваліфікованими фахівцями та підтримку належного професійного рівня в ДФС, а також посилення превентивної діяльності для недопущення порушень доброчесності.
Також шведські експерти зацікавлені у спільній роботі з українськими фахівцями у напрямах підвищення рівня добровільності сплати податків, розвитку управління ризиками при адмініструванні податків та удосконалення механізмів і методів здійснення податкового контролю.
«Мета нашої ознайомчої місії – визначити напрями співробітництва, де шведський досвід може бути корисним для України, адже всі стадії розвитку і реформування ми вже проходили. Ми зустрічалися з представниками департаментів ДФС і нас поінформували про процеси, які відбуваються в службі, і проблеми, з якими стикаються співробітники. Для нас це важливо, тому що з такої інформації і виникає уява і розуміння, над чим ми можемо разом працювати», — зазначила менеджер проектів Офісу міжнародних проектів Шведської міжнародної агенції.
Сторони домовилися про проведення найближчим часом навчального візиту фахівців ДФС до Швеції, за результатами якого будуть остаточно визначені конкретні напрями, за якими буде сконцентрована співпраця фахівців двох країн, а також розроблений детальний план заходів.
ДФС та Національна поліція Румунії обмінюватимуться оперативною інформацію про виявлені злочинні схеми та їх учасників
ДФС та Генеральний інспекторат Національної поліції Румунії активізують співпрацю у напрямі протидії митним та податковим правопорушенням. Одним з актуальних питань, ефективність вирішення якого безпосередньо залежить від спільних дій української та румунської сторони, учасники зустрічі визначили протидію контрабанді та незаконному переміщенню товарів.
«Сьогодні в ДФС та в Україні в цілому тривають посилені заходи щодо упередження незаконного переміщення товарів через український кордон. Результатом таких заходів стали реальні надходження до бюджету. Однак ми розуміємо, що для ефективного подолання такого явища як контрабанда потрібні скоординовані дії не лише українських митників, а й представників відповідних органів інших країн, особливо країн-сусідів. Враховуючи це, ініціатива румунської сторони щодо посилення співпраці є надзвичайно актуальною і ДФС готова до цього», – наголосив в.о. Голови ДФС Олександр Власов.
За його словами, головним напрямом взаємодії є боротьба зі здійсненням незаконних експортно-імпортних операцій та митним шахрайством. Так, лише протягом 2018 року ДФС на українсько-румунській ділянці кордону було встановлено понад 2 тис. фактів порушення митного законодавства щодо незаконного переміщення товарів на загальну суму 86,5 млн. грн. З незаконного обігу вилучено товарів вартістю майже 60 млн. гривень.
Як відзначив очільник ДФС, особливої уваги потребують питання відпрацювання та ліквідації схем незаконного переміщення через українсько-румунський кордон цигарок, Зокрема, у 2018 році під час здійснення заходів контролю, спрямованих на недопущення незаконного переміщення через українсько-румунський кордон тютюнових виробів, упереджено 312 фактів переміщення 8 млн шт. цигарок. Українські митниці також були активними учасниками спецоперації з протидії незаконному переміщенню тютюнових виробів, ініційованою митними органами Румунії. Основною метою операції було виявлення незаконних каналів переміщення цигарок через українсько-румунських кордон автомобільним та залізничним транспортом, встановлення причетних фізичних та юридичних осіб, притягнення їх до відповідальності.
Крім того, актуальною на сьогодні є проблема незаконного вивезення лісу-кругляку під виглядом паливної деревини. За даними ДФС, у 2018 році до Румунії було вивезено 406 тис. тонн деревини. Також фіксуються і факти застосування схем при експорті цієї категорії товару. Наприклад, ліс-кругляк декларується як паливна деревина низької якості із закупівельною ціною понад 20 євро/куб м. При цьому в Румунії вартість цього товару складає вже 5 разів більше.
У свою чергу представники Національної поліції Румунії відзначили, що ці питання є актуальними і для їх країни. І кроком до їх вирішення може стати оперативний обмін інформацією між двома відомствами.
Під час зустрічі представники ДФС запропонували румунським колегам обмінюватися інформацією про викриті схеми з ухилення від оподаткування, учасників таких махінацій та іншою оперативною інформацією, що дозволить відпрацьовувати виявлені факти одночасно двома відомствами. Адже зафіксовані непоодинокі випадки створення злочинних угрупувань, у складі яких є громадяни обох країн.
За рахунок таких спільний дій в ДФС очікують і вирішити питання з незаконним експортом лісоматеріалів. Так, представники Національної поліції Румунії, зокрема, відзначили одним з важливих кроків у напрямі протидії контрабанді в Україні – введення кримінальної відповідальності за такі злочини. Крім того, румунські колеги заявили про підтримку з їх сторони реформ фіскальної системи України та готовність до співпраці у загальних питаннях, у тому числі і в оперативній роботі.
Щоденно контакт-центром ДФС надаються відповіді на 2,5 тис. запитань платників податків
Протягом січня-серпня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 618,6 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 600,9 тис. надано у телефонному режимі, 15,9 тис. – електронною поштою і факсом, 1,8 тис. – із використанням автовідповідача.
Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку для фізичних осіб – підприємців та податку на прибуток підприємств.
Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань — автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 вересня цього року База знань налічує 5,2 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня-серпня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 1078 запитань-відповідей та внесено 1252 їх нових редакції.
За вказаний період платникам надано 153 консультації у письмовій формі з використанням Бази знань.
Для зручності суб'єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося майже 1,9 млн клієнтів.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв'язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: "0-800-501-007", при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп'ютерах відбувається з'єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
За вказаний період в пошуковій системі ЗІР запроваджено динамічний список, який дозволить користувачам ЗІР деталізувати пошук по обраному податку (збору, платежу, внеску) чи тематиці за типами платників: «Всі типи платників», «Юридичні особи», «Фізичні особи», «Самозайняті особи».
ДФС та Представництво ЄС реформуватимуть податковий блок фіскальної служби
Державна фіскальна служба України разом з європейськими партнерами перейшли до активної стадії реформування податкового блоку. Ще на початку 2018 року ДФС разом з Представництвом ЄС обговорили конкретні напрями та практичні кроки щодо реалізації спільних проектів в рамках Програми підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM).
Документ планується до підписання найближчим часом та передбачає виділення коштів в обсязі 75 млн євро, більшу частину з яких може отримати ДФС.
Зокрема, стратегічні ініціативи розвитку служби обговорив в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов з керівниками підрозділів ЄС, відповідальних за реформу публічних фінансів. Варто відзначити, що відпрацювання основних напрямів співробітництва з ЄС базувалося на Стратегічних ініціативах розвитку служби до 2020 року.
Переформатування роботи ДФС планується за трьома основними напрямами:
Впровадження сучасних методів підтримки платників для підвищення рівня добровільної сплати податків.
Мова йде про розробку стратегій та програм для забезпечення добровільного дотримання вимог податкового законодавства та стимулювання добровільної сплати податків, зборів, платежів, в тому числі, розробка мікро-кампаній, орієнтованих на окремі галузі економіки. Крім того, планується створення окремого структурного підрозділу з питань добровільного дотримання вимог податкового та митного законодавства, законодавства зі сплати ЄСВ, а також активізація роз'яснювальної та консультативної діяльності.
Посилення спроможності бізнес-процесів у податковій сфері.
Суть полягає у застосуванні міжнародної практики та інструментів для аудиту електронних даних (е-аудит), розробці та оновленні критеріїв оцінки ризиків з метою відбору справ для проведення інших, ніж контролюючих, заходів, наприклад, моніторинг, інформаційні кампанії, інформаційні листи, семінари тощо. Тобто це – практичні кроки для вдосконалення механізмів та методів податкового контролю з метою зменшення кількості перевірок суб'єктів господарювання та підвищення їх якості.
Розширення податкової бази України, зокрема, шляхом поліпшення інформаційних податкових потоків.
Ключове завдання — обмеження можливостей ухилення від податкових зобов'язань, а також врегулювання питань контролю та оподаткування електронної комерції, у тому числі транскордонної електронної комерції.
Співпраця у цих напрямах передбачає як експертну підтримку, так і допомогу в модернізації ІТ-системи ДФС.
У свою чергу Євген Бамбізов підкреслив, що ДФС максимально відкрита для того, щоб змінювати систему на краще.
«Сьогодні в ДФС відбувається достатньо динамічний розвиток у всіх напрямах, зокрема, у напрямі аудиту, розвитку електронних сервісів, створенні умов для підвищення рівня добровільної сплати податків. Ми маємо чимало проектів, які знаходяться на різних стадіях завершення, тому підтримка міжнародних експертів стане дуже доречною», — зазначив в.о. заступника Голови ДФС.
Серед таких проектів Євген Бамбізов назвав впровадження електронного аудиту, над яким активно працює ДФС. Планується, що до кінця поточного року мають бути завершені всі підготовчі заходи з його впровадження. Новації дозволять мінімізувати виробничі витрати, знизити корупційні ризики та підвищити ефективність перевірок.
Важливим проектом в.о. заступника Голови ДФС назвав й впровадження системи e-Receipt («Електронного чеку"), яка дозволить перевести на абсолютно новий рівень реєстрацію розрахункових операцій.
Серед пріоритетів також запровадження електронної акцизної марки, що сприятиме повному контролю на ринку підакцизної продукції від виробника до кінцевого споживача.
Євген Бамбізов також зазначив, що ДФС потребує допомоги міжнародних експертів у напрямі трансфертного ціноутворення.
Протягом 2018 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 185 письмових запитів на публічну інформацію
Протягом січня — серпня 2018 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 185 письмових запитів на публічну інформацію, що у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року більше на 84 запита.
Із загальної кількості письмових запитів, від юридичних осіб надійшло 49 запитів, від громадян — 136.За наслідками розгляду запитів: задоволено – 126, направлено за належністю – 11, надано роз'яснення – 47, знаходиться на виконанні, термін розгляду не настав – 1.
Всі запити виконані в термін, встановлений законодавством.
До уваги платників податку на додану вартість!
Звертаємо увагу, що згідно з п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів)).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни), за винятком:
товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
газу, який постачається для потреб населення.
Для товарів, придбаних на митній території України або ввезених на митну територію України, ціна придбання визначається як вартість майна, за якою таке майно набуте у власність, тобто ціна, зазначена в договорі на придбання товару (контрактна вартість).
Отже, з метою нарахування податкових зобов'язань при подальшому постачанні раніше імпортованих товарів ціна придбання таких товарів визначається на дату переходу прав власності на такий товар за ціною, зазначеною в договорі на придбання товару (контрактною вартістю).
Податок на прибуток: визначення об'єкта оподаткування з урахуванням сум ПДВ
Відповідно до п. 44.2 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Ведення бухгалтерського обліку сум податку на додану вартість здійснюється на підставі Інструкції з бухгалтерського обліку податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 01.07.1997 № 141 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція).
Отже, при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток суми ПДВ враховуються відповідно до Інструкції.
Період, з якого застосовуються рішення місцевої ради щодо нової нормативної грошової оцінки земельних ділянок
Згідно зі ст. 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об'єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування, є зокрема нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ ПКУ (пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 ПКУ).
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2 ст. 271 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, якщо рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, прийнято та офіційно оприлюднене відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня наступного бюджетного року (з початку планового періоду).
У разі оприлюднення рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, після 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Виробник алкоголю та тютюнових виробів для їх експорту повинен мати ліцензію на право експорту таких виробів
Доводимо до відома, що згідно з ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій. Ліцензія на право експорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів видаються терміном на пять років. Плата за ліцензії становить 780 гривень за рік.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року № 609 "Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" органом ліцензування такого виду господарської діяльності як експорт алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначено Мінекономрозвитку.
Пунктом 3 Положення про марки акцизного збору, затвердженого Указом Президента України від 18 вересня 1995 року № 849/95 "Про запровадження марок акцизного збору на алкогольні напої та тютюнові вироби" (далі – Положення № 849) визначено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, виготовлені з метою експорту, не підлягають маркуванню українськими марками акцизного збору.
Продукція, призначена для експорту, маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт (абзац п'ятнадцятий частини першої ст. 11 Закону № 481).
Пунктом 4 Положення № 849 встановлено, що митне оформлення алкогольних напоїв та тютюнових виробів, виготовлених для експорту, проводиться лише за місцем їх виробництва відповідними митними органами. Транспортування та зберігання таких товарів на території України здійснюється під митним контролем.
Отже, експорт власної продукції виробником алкогольних напоїв (тютюнових виробів) може здійснюватися за наявності у виробника ліцензії на право експорту алкогольних напоїв (тютюнових виробів).
До кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано майже на три мільярди гривень більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – серпень 2018 року склали 15,9 млрд грн, що на 2,6 млрд грн більше аналогічного періоду 2017 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала понад 9 млрд грн, що перевищує минулорічні показники майже на 2 млрд грн.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом 2018 року майже 2,5 млрд грн.
Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж восьми місяців 2018 року спрощенці області сплатили 1,5 млрд грн, що на 329,4 млн грн більше рівня минулого року.
Податок на додану вартість: порядок оподаткування операцій з тимчасового ввезення (імпорту)/вивезення (експорту) товарів
Відповідно до п. 206.7 ст. 206 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до операцій із ввезення товарів на митну територію України у митному режимі тимчасового ввезення застосовується умовне повне звільнення від оподаткування ПДВ або умовне часткове звільнення від оподаткування ПДВ за умови дотриманн