Земельний податок для фізичних осіб: порядок нарахування та сплати
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Порядок обчислення плати за землю визначено статтею 286 Податкового кодексу України.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Нарахування фізичним особам сум такого податку проводиться органами фіскальної служби (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникам до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником — починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
У сільській та селищній місцевості фізичні особи можуть сплатити земельний податок через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.
Скористайтесь правом на отримання податкової знижки.
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для отримання податкової знижки громадянам необхідно до 31 грудня 2018 року включно, подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси декларацію про майновий стан і доходи та підтверджуючі документи. Сума, яка підлягає поверненню, зараховується на банківський рахунок платника протягом 60 календарних днів після подання декларації
Що потрібно знати платникам податків про особистий прийом в органах державної фіскальної служби?
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про вимоги до організації особистого прийому громадян в органах державної фіскальної служби взагалі та, зокрема, в ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Особистий прийом громадян посадовими особами органів фіскальної служби здійснюється відповідно до Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271.
Особистий прийом проводиться керівником інспекції, а у разі відсутності — уповноваженими ним посадовими особами, керівниками та посадовими особами структурних підрозділів інспекції, до компетенції яких належать відповідні питання. Прийом здійснюється відповідно до внутрішнього трудового розпорядку роботи інспекції за попереднім записом у дні та години, визначені графіком особистого прийому громадян, затвердженим керівником інспекції.
Інформація про порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів інспекції розміщена на сторінці ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області субсайту ГУ ДФС у Дніпропетровській області, а також на спеціальних стендах у приміщенні ЦОП.
Запис громадян на прийом проводиться в робочі дні за графіком роботи податкової інспекції. Запис на черговий прийом до керівництва інспекції припиняється за десять робочих днів до дати особистого прийому, до посадових осіб структурних підрозділів органів ДФС – за п'ять робочих днів до дати особистого прийому. Запис на наступний прийом розпочинається в день припинення запису на черговий прийом.
Під час запису на особистий прийом у громадянина або його законного представника з'ясовується така інформація: прізвище, ім'я, по батькові громадянина, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, контактний номер телефону, зміст питання, яке потребує вирішення, історія виникнення питання, чи звертався громадянин з цього питання раніше і куди, чи приймалися рішення за зверненням з цього питання, реквізити документів, якими надавались відповіді на звернення, тощо. Згідно з п. 17 розд. VI Порядку громадянам під час запису повідомляють про дату, години і місце прийому, необхідність наявності при собі документів, що посвідчують особу або надаються обґрунтовані роз'яснення щодо причин відмови в записі на особистий прийом. Час початку прийому для конкретного громадянина при записі не встановлюється.
Посадова особа інспекції під час проведення прийому для забезпечення кваліфікованого вирішення питань, порушених громадянином у зверненні, може залучати до розгляду працівників відповідних структурних підрозділів інспекції або одержувати від них необхідну інформацію. Громадяни перед початком прийому повинні пред'явити представнику підрозділу з організації особистого прийому документ, що посвідчує особу. Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому не допускається.
Якщо ФОП – єдинник хворів під час відпустки
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з п. 295.5 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Відповідно п.п. 298.3.2 Кодексу інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов'язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.
Щоб уникнути порушення термінів сплати авансових платежів рекомендовано подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки. Заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим доданням копії листка непрацездатності доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.
Таким чином, фізична особа — підприємець — платник єдиного податку, яка не використовує працю найманих осіб, має право відкликати заяву щодо періоду щорічної відпустки до її початку та скористатися правом на звільнення від сплати єдиного податку за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Податок на доходи, зазначений у декларації про майновий стан і доходи громадяни зобов'язані сплатити до 1 серпня 2018 року
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов'язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.
Звертаємо увагу, що згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
— при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).
На суми грошового зобов'язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).
Електронний кабінет пропонує сервіси платникам як допомогу при реєстрації податкових накладних
ДФС розширює можливості Електронного кабінету платника. Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування.
Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.
Крім того, платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.
Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.
Нагадуємо, що у разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до контакт-центру ДФС за телефоном: 0-800-501-007.
До уваги представників підприємництва!
Відповідно до вимог розділу Х Митного кодексу України Державною фіскальною службою України надано статус гаранта з включенням до реєстру гарантів ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» та ПАТ КБ «МТБ БАНК».
Раніше такий статус мав лише ПАТ АБ «Укргазбанк».
Вказані банки мають право надавати митним органам фінансові гарантії забезпечення сплати митних платежів.
Фінансова гарантія, що надається у вигляді документа, є безвідкличним зобов'язанням гаранта, внесеного до реєстру гарантів, виплатити на вимогу органу доходів і зборів кошти в межах певної суми у разі невиконання забезпечених цією гарантією зобов'язань із сплати митних платежів.
Враховуючи необхідність виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами з іншої сторони система гарантування сплати митних платежів в Україні буде розвиватись згідно з міжнародними зобов'язаннями України та будуватись на найкращих європейських практиках.
Мирослав Продан: Підписані в рамках ГУАМ документи сприятимуть спрощенню та прискоренню митних процедур і посиленню протидії митним правопорушенням
19-20 червня в Одесі відбулося засідання Керівного комітету Проекту зі сприяння торгівлі і транспортуванню ГУАМ за участі керівників митних адміністрацій Грузії, України, Азербайджану та Молдови. Це своєрідне прев'ю до зустрічі прем'єр-міністрів держав-членів ГУАМ.
Під час засідання сторони обговорили низку проектів:
- щодо застосування та взаємного визнання електронного цифрового підпису (ЕЦП) при митному оформленні товарів і транспортних засобів, які переміщуються через державний кордон країн-членів ГУАМ.
Мова йде про значне спрощення, прискорення та легалізацію електронного документообігу між країнами. Завдяки попередньому інформуванню, обміну електронними деклараціями та іншими типами документів всі сторони процесу – суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності та контролюючі органи – матимуть можливість перевіряти автентичність та цілісність даних у документах.
- Щодо розроблення концепції «Цифровий торговий вузол ГУАМ».
Мова йде про створення інформаційно-довідкового ресурсу для розміщення інформації про торгово-економічні відносини між країнами-членами ГУАМ, законодавства, нормативів та правил, що діють на національному рівні, так і гармонізовані до міжнародних стандартів. Інформацію планується структурувати по країнах. Крім того, в перспективі – створення інтерактивної анкети для фіксації даних щодо пошукових запитів користувачів для систематизації інформації.
- Щодо підписання Протоколу між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ про взаємодію у сфері боротьби з митними правопорушеннями, пов'язаними з переміщенням товарів повітряним транспортом.
Мова йде про обмін інформацією щодо осіб, які планують злочин або вже його скоїли. Крім того, всі сторони обмінюватимуться інформацією щодо товарів, які перевозяться фізичними та юридичними особами повітряним транспортом з порушенням митного законодавства будь-якої країни-члена ГУАМ.
«Сьогодні ми готові підписати Протокол про взаємодію у сфері боротьби з митними правопорушеннями щодо товарів, які переміщуються повітряним транспортом. Усі необхідні погоджувальні внутрішньовідомчі процедури вже завершені, – відзначив в.о. Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан. – За останні 3 роки це вже третій міжнародно-правовий документ, який розроблений в рамках Керівного комітету. Всі документи спрямовані на спрощення та прискорення митних процедур та посилення протидії митним правопорушенням».
Нагадаємо, у 2015 році сторони підписали Протокол між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ щодо організації обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, а також технічні умови щодо цього процесу. Наприклад, вантаж проходить митне оформлення в Азербайджані, країною отримувачем є Україна. Ще до того, як вантаж виїхав з країни відправника, український митник знає про цей вантаж все: від номенклатури до ваги. При проходженні митного контролю залишається тільки звірити дані.
Крім того, у 2017 році був підписаний Протокол про взаємне визнання окремих результатів митних процедур щодо товарів та транспортних засобів, які переміщуються через кордони держав-учасниць ГУАМ.
Наприклад, якщо митник Грузії завершив контроль і оформив вантаж, то митник інших трьох країн-учасниць ГУАМ мають визнати цей контроль. На митну територію такий вантаж допускається без додаткових перевірок.
Слід додати, що у рамках Керівного комітету обговорюється й низка проектів, що мають на меті сприяння торгово-економічним відносинам та реалізації транзитного потенціалу чотирьох країн, у першу чергу, транспортного коридору «Новий Шовковий шлях». Зокрема, планується розробка та укладання Угоди між митними адміністраціями країн-членів ГУАМ про сприяння транзиту товарів і транспортних засобів через території країн-учасниць.
Мова йде про співробітництво та обмін інформацією щодо процедур транзиту, необхідних документів, платежів та зборів, обмежень чи заборон, а також відповідальності за порушення транзитних формальностей.
Для довідки:
За 5 місяців 2018 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року товарообіг між Україною та Азербайджаном збільшився на 43%, або 107 млн. дол. США – до 354 млн. дол. США;
з Грузією - на 37%, або на 60 млн. дол. США до 225 млн. дол. США
з Молдовою — на 64%, або 153 млн. дол. США до 393 млн. дол. США
ГУАМ – це міжнародна регіональна організація, яка об'єднує чотири держави Грузію, Україну, Азербайджанську Республіку та Республіку Молдова.
ГУАМ створено у 1997 році для сприяння розвитку торгівельно-економічних відносин між країнами-учасницями.
Контроль за обігом і оподаткуванням підакцизних товарів у Дніпропетровській області
18 червня в прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Контроль за оборотом і оподаткуванням підакцизних товарів» за участі представника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого.
Андрій Первой повідомив, що з початку року в області проведено 53 фактичні перевірки у сфері обігу підакцизних товарів, в ході яких виявлено 49 порушень законодавства.
«Виявлені наступні порушення: 22 факти торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензій; 10 фактів торгівлі тютюновими виробами без ліцензії; 6 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижче мінімальних роздрібних цін; 8 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив; 1 факт торгівлі тютюновими виробами за цінами, вище максимальних роздрібних; 1 факт торгівлі тютюновими виробами без наявності марок акцизного податку; 1 факт зберігання алкогольних напоїв у місці зберігання не внесеного до Єдиного державного реєстру місць зберігання», – проінформував спікер.
За наслідками проведених фактичних перевірок до суб'єктів господарювання застосовано 702,4 тис. грн. штрафних санкцій.
Також, фахівець зазначив, що 24.04.2018 набрав чинності Закон України від 22.03.2018 № 2376-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових», яким внесено зміни до ст. 153 Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 481) щодо надання: сільським, селищним та міським радам в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб'єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби.
Так, рішенням Дніпровської міської ради від 23.05.2018 № 41/32 встановлена заборона продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб'єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) на території м. Дніпра з 22.00 год. до 07.00 год. щодня, у тому числі у вихідні дні та на свята.
Відповідно до ст. 17 Закону № 481 до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 153 Закону № 481 у розмірі 6800 гривень.
Інформація щодо внесення змін до Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України
Правлінням Національного банку України постановою від 07.06.2018 № 63 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 63) затверджено Зміни до Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України (далі – Зміни), що свого часу була затверджена постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 № 502.
Згідно з п. 5 Постанови № 63 вона набирає чинності з 01 липня 2018 року, крім окремих пунктів, які наберуть чинності через шість місяців із дня набрання чинності постановою, тобто з 01 січня 2019 року.
Постанову № 63 офіційно опубліковано 11.06.2018.
Із текстом нормативно-правового акту можна ознайомитись на інтернет сайті Національного банку України (https://bank.gov.ua) у розділі «Офіційне опублікування нормативно-правових актів».
З метою спрощення оформлення банками валютно-обмінних операцій підпунктом 1 пункту 2 Змін передбачено, що банк має право за згодою клієнта не здійснювати оформлення першого примірника квитанції про здійснення валютно-обмінної операції, який видається клієнту.
Для тих осіб, які відмовились від паперового примірника квитанції, банк має право не здійснювати операції сторно (відмова клієнта від раніше здійсненої ним валютно-обмінної операції).
Вказані норми набувають чинності з 01 липня 2018 року.
Також передбачається можливість для фінансових установ, пунктів обміну валют банків та фінансових установ при проведенні валютно-обмінної операції оформляти не два документа – квитанцію про здійснення валютно-обмінної операції та розрахунковий документ реєстратора розрахункових операцій (далі – розрахунковий документ РРО), а лише один – розрахунковий документ РРО.
Для цього розрахунковий документ РРО доповнюється реквізитами, які містилися на квитанції про здійснення валютно-обмінної операції. Слід зазначити, що дані про клієнта у розрахунковому документі РРО заповнюються лише у разі здійснення валютно-обмінної операції на суму, що дорівнює чи перевищує в еквіваленті 150 000 гривень.
Окрім того, банкам та фінансовим установам надано можливість здійснювати через їхні платіжні пристрої (банківські автомати, платіжні термінали, програмно-технічні комплекси самообслуговування тощо) не тільки купівлю, а також і продаж готівкової іноземної валюти.
При цьому для фінансових установ документ, що друкується їх платіжним пристроєм, має відповідати вимогам Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, а також додатково містити інформацію щодо валютно-обмінної операції.
А самі платіжні пристрої фінансових установ мають відповідати вимогам Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) та постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування».
З огляду на необхідність для виробників зазначеної техніки відповідного часу для її доопрацювання і налаштування, Постановою № 63 передбачено, що норми, пов'язані з реквізитами розрахункових документів РРО, набудуть чинності через шість місяців після набрання чинності Постановою № 63, тобто з 01 січня 2019 року.
ДФС України звертає увагу суб'єктів господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти на необхідність забезпечення виконання вимог чинного законодавства та зазначає, що за порушення вимог Закону № 265 щодо застосування при проведені операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до уповноважених банків та суб'єктів господарювання застосовуються відповідні штрафні фінансові санкції.
Інформація з цього питання розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/340788.html
Сплата ЄСВ ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування
Нагадуємо, що платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП).
ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, зобов'язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується ЄСВ, враховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід (прибуток).
Базою нарахування ЄСВ є чистий оподатковуваний дохід (прибуток), зазначений у податковій декларації, поділений на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий. До зазначеної суми з урахування максимальної величини бази нарахування ЄСВ застосовується ставка у розмірі 22%.
У разі якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, то такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ.
При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році – 819,06 грн).
Зазначені норми передбачені п. 4 частини першої ст. 4, абзацем третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями
З 1 липня 2018 року запроваджуються нові акцизні марки для тютюнових виробів
13.04.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» (далі – Постанова № 257), якою затверджені нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок).
Відповідно до Постанови № 257 марки акцизного податку нового зразка для тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (крім сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок) запроваджуються з 01 липня 2018 року.
Довідково: Постанова № 257 опублікована в «Урядовому кур'єрі» від 13.04.2018 № 71.
Платники податків зобов'язані зберігати первинні документи протягом часу, визначеного ПКУ
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).
За незбереження первинних документів до платників податків можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
До суду направлено матеріли кримінального провадження стосовно учасників організованої групи, що організували підпільний цех з виготовлення фальсифікованої горілки
Слідчими податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області під процесуальним керівництвом прокуратури області передані до суду обвинувальні акти стосовно трьох учасників організованої групи, які обладнали у м. Дніпрі підпільний цех по незаконному виготовленню фальсифікованої горілки під виглядом відомих торгівельних марок.
Реалізовували продукцію через мережу Інтернет по всій території України.
Вказане незаконне виробництво, яке функціонувало протягом 2017-2018 років, було ліквідовано працівниками податкової міліції у квітні 2018 року.
За результатами раніше проведеного обшуку було вилучено 3,8 тонни спирту, більше 510 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв, понад 200 порожніх пляшок ємністю 5 та 10 літрів, 3 автомобіля, які використовувалися для незаконного транспортування, а також обладнання, що забезпечує масове виробництво таких товарів.
Наразі матеріали кримінального провадження направлені до суду.
Павло Дроняк: Сплатити податок на нерухомість необхідно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення про нараховану суму податку
До 1 липня поточного року громадянам будуть надіслані податкові повідомлення-рішення із зазначеною до сплати сумою податку на нерухомість. Одночасно з повідомленням надійде і квитанція з платіжними реквізитами для сплати податку, яку необхідно оплатити протягом 60 днів з дня отримання. Про це в інтерв'ю газети «Факти» розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
Він також нагадав, що у цьому році платники сплачують за нерухомість за звітний 2017 рік за ставками і пільгами, які були визначені у цей період. Податок нараховується на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості.
«Прийняття рішень щодо ставок та пільг при оподаткуванні нерухомості відноситься до повноважень місцевих радам, оскільки цей податок надходить до місцевих бюджетів. Це було частиною політики децентралізації – влада на місцях сама вирішує, як їм наповнювати свій бюджет», – зазначив Павло Дроняк.
Водночас, за його словами, законодавчо для платників визначені мінімальні пільгові площі неоподатковуваного майна. Так, для квартир це – 60 кв метрів незалежно від їх кількості, житлових будинків – 120 кв метрів, різних типів нерухомості (будинок та квартира) – 180 кв метрів.
За словами посадовця, місцеві ради можуть встановлювати додаткові пільги. Так, наприклад, у Києві від оподаткування звільнено житло, яке належить інвалідам, членам сімей Героїв Небесної Сотні, учасникам АТО та членам сімей загиблих учасників АТО, але не більше одного об'єкту. У Львові податок не сплачують особи, які захищали територіальну цілісність України, учасники АТО та їх дружини, також звільнені від сплати податків власники гаражів, стоянок, присадибних будівель тощо.
Павло Дроняк також підкреслив, що пільги з податку на нерухомість для фізичних осіб не застосовуються у випадку, коли площа нерухомості перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановлений Податковим кодексом.
«Пільгова площа квартир не може бути більше 300 квадратних метрів, будинків – 600 квадратних метрів. Також не поширюються пільги на об'єкти, які використовуються власниками з метою отримання прибутку: для здачі в оренду, ведення підприємницької діяльності», – підкреслив Павло Дроняк.
Він також зазначив, що у 2017 році через підвищення мінімальної заробітної плати до 3200 гривень було вдвічі зменшено максимальну ставку податку на нерухомість – з 3% до 1,5%.
Станом на 1 червня поточного року, в місцеві бюджети надійшло понад 132 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, від фізичних осіб. У минулому році на цю дату показник був значно меншим – близько 30 млн гривень.
«Збільшення надходжень значною мірою відбувається за рахунок розширення інформації про об'єкти нерухомості, необхідної для розрахунку податку, отриманої як від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно, так і від громадян за результатами звірок даних. Також покращилася платіжна дисципліна самих платників податку», – зазначив Павло Дроняк.
Благодійна організація є платником податку на нерухомість
Відповідно до пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі податок на нерухомість), є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Перелік об'єктів нерухомості, які не є об'єктами оподаткування податком на нерухомість, визначено пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ. Особливостей для благодійних організацій щодо сплати податку на нерухомість нормами ПКУ не встановлено.
Отже, якщо благодійна організація згідно з інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно має у власності об'єкти нерухомості, що використовуються такою організацією згідно із статутом, то така організація відповідно до норм ПКУ є платником податку на нерухомість.
Постачання послуг для обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси: оподаткування ПДВ
Відповідно до пп. «в» пп. 95.1.3 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями операції з постачання послуг з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси оподатковуються за нульовою ставкою.
До послуг з обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, відносяться послуги, які комплексно необхідні та безпосередньо пов'язані з виконанням міжнародного рейсу, а саме:
► обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропорту (посадка-зліт повітряного судна, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, забезпечення авіаційної безпеки, наднормативна стоянка повітряного судна);
►послуги з наземного обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропортах;
► оренда аеропортових приміщень у частині використання для обслуговування міжнародних рейсів (офіси, стійки реєстрації та інші службові приміщення, які орендуються авіаперевізниками, що виконують міжнародні рейси);
► послуги персоналу з обслуговування повітряних суден.
Задекларували доходи – до 01 серпня 2018 року сплатіть податок!
Нагадуємо громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік (далі – декларація), про обов'язок сплати до 1 серпня року, що настає за звітним, суми податкового зобов'язання, зазначеної в поданій податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).
Слід зазначити, що відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі несплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу:
► при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
► при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.
Після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).
Мешканці Дніпропетровщини спрямували до