Результати роботи Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області протягом січня – серпня 2019 року

Протягом січня — серпня 2019 року платниками Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яке об'єднує платників Новокодацького, Центрального та Чечелівського районів м.Дніпра до державного бюджету сплачено 1,62 млрд. грн., в тому числі – податку на прибуток – 362,09 млн. грн., податку на додану вартість – 892,88,2 млн. гривень.

До місцевих бюджетів надійшло 1,45 млрд. гривень. Найбільшу питому вагу у надходженнях складає податок на доходи з фізичних осіб – 1,15 млрд. грн., єдиний податок 313,09 млн. грн., плата за землю 180,68 млн. грн. та податок на майно 34,37 млн. гривень.

За 8 місяців 2019 року платниками сплачено до бюджету понад 1,35 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та понад 95,39 млн. грн. військового збору на підтримку Української армії.

Про початок діяльності Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та загальні напрямки його роботи

В інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему «Про початок діяльності Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та загальні напрямки його роботи» за участі начальника управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби», відповідно якого передано Державній податковій службі функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Манушак Осипова зазначила, що Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області здійснено державну реєстрацію та вже розпочато свою діяльність 03 вересня 2019 року. У складі організаційної структури Головного управління ДПС, крім самостійних структурних підрозділів, також функціонує 9 територіальних управлінь, утворених на правах відокремлених підрозділів.

«Головним управління ДПС у Дніпропетровській області вже проведено такі процедури, як: реєстрація юридичної особи, затвердження структури, штатного розпису, переведення працівників з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.

Надання всебічної допомоги платникам у виконанні зобов'язань зі сплати податків та зборів, якісне виконання функцій податковою службою як органу, що реалізує державну податкову політику, та кваліфіковані працівники, які користуються довірою у платників податків, – це головні цілі, покладені в основу розвитку податкової служби», – зауважила вона.

Державна податкова служба продовжить розпочату роботу над розвитком сервісних функцій, модернізацією ІТ-сервісів та платформ.

Модернізація очікує і існуючий Електронний кабінет.

Мета Державної податкової служби – якнайменша кількість контактів між працівниками державної податкової служби та платниками податків.

До того ж, головне завдання, яке поставлено перед Державною податковою службою, – забезпечення сталих надходжень до бюджетів усіх рівнів шляхом покращення адміністрування.

Подальша щоденна робота нової податкової служби буде так само непомітною для сумлінних платників податків, а також відкритою, яка чує, розуміє та захищає інтереси чесного бізнесу.

У зв'язку з початком роботи Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області з 03 вересня 2019 року Манушак Осипова звернула особливу увагу на початок роботи новоствореного субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/

«Тож, шановні платники, запрошуємо вас до перегляду цієї сторінки, яка є інформаційною Інтернет-платформою, інформаційним майданчиком Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області. На ній щодня оприлюднюється актуальна інформація з питань податкового законодавства та розміщені електронні сервіси для комфортного обслуговування платників», – акцентувала Манушак Осипова.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області оголошує акредитацію засобів масової інформації

Пресслужба Головного управління ДПС у Дніпропетровській області оголошує акредитацію представників засобів масової інформації для включення до бази ЗМІ, яким оперативно надсилатимуться анонси подій, інформація, що стосується діяльності, а також матеріали з питань застосування податкового, митного законодавства та єдиного внеску.

Акредитація триватиме до 30 вересня 2019 року.

Заяву на акредитацію надсилати за адресою [email protected] за формою, що додається.

До заяви до акредитації також необхідно додати копії документів, що посвідчують особу, яка акредитовується, та засвідчують її професійну належність.

У разі виникнення запитань телефонувати за номерами (056) 785-47-85.

Форма заяви на акредитацію

Вид ЗМІ, поштова адреса

Назва

ЗМІ

Керівник ЗМІ

ПІБ (повністю),

контактний телефон

Контактна особа

ПІБ (повністю),

контактний телефон

Електронна адреса ЗМІ

Адреса сторінки в Інтернеті

(за наявності)







До уваги платників ПДВ!

Відповідно до п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) касовий метод для цілей оподаткування згідно з розділом V «Податок на додану вартість» ПКУ – це метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

Тобто, якщо платник ПДВ придбаває (виготовляє) товари (послуги) та основні фонди, які призначаються для їх використання в операціях, за якими податкові зобов'язання визначаються за касовим методом, то суми ПДВ, сплачені у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), до податкового кредиту включаються теж за касовим методом.

За операціями, за якими податкові зобов'язання нараховуються в загальновстановленому порядку відповідно до ст. 187 ПКУ, право на податковий кредит виникає за правилами, визначеними ст. 198 ПКУ.

При одночасному застосуванні платником ПДВ двох способів обліку податкових зобов'язань, а саме: за касовим методом та за подією, що сталася раніше, а придбані та/або виготовлені ним товари/послуги, призначені для часткового використання в операціях, за якими дата виникнення податкових зобов'язань визначається частково за касовим методом, а частково – за подією, що сталася раніше (дата списання коштів з банківського рахунка платника ПДВ на оплату товарів/послуг чи дата отримання платником ПДВ товарів/послуг), то право на податковий кредит відповідно виникатиме пропорційно такому призначенню та використанню таких товарів/послуг.

Обмеження граничних сум готівкових розрахунків

Відповідно до п. 6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 148), суб'єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10 000 (десяти тисяч) грн включно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п'ятдесяти тисяч) грн включно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб'єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене в п. 6 розділу II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Згідно з п. 7 розділу ІІ Положення № 148 фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:

1. Із суб'єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50 000 (п'ятдесяти тисяч) гривень уключно.

Платежі на суму, що перевищує 50 000 грн, проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством України порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку;

2. Між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50 000 (п'ятдесяти тисяч) гривень уключно.

Платежі на суму, яка перевищує 50 000 грн, здійснюються шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення та/або переказу коштів на поточні рахунки (у тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Пунктом 8 Положення № 148 визначено, що обмеження, установлені підпунктами 6 та 7 розділу II Положення № 148, не стосуються:

1) розрахунків суб'єктів господарювання з бюджетами та державними цільовими фондами;

2) добровільних пожертвувань та благодійної допомоги;

3) використання готівки, виданої на відрядження;

4) виплат, пов'язаних з оплатою праці;

5) використання готівкових коштів з фонду оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій, створеного на виконання частини третьої ст. 24 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України».

Умови, за яких у платника акцизного податку припиняється обов'язок з подачі декларацій

Платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Норми встановлені п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

При цьому, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).

Також платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2¹ ст. 49 ПКУ).

Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (у т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об'єкти оподаткування, або не з'явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов'язаний подавати декларацію з акцизного податку.

Що є об'єктом та базою оподаткування для транспортного податку?

Об'єкт та базу оподаткування для транспортного податку визначено ст.267 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. (4173 грн.*375 =1564875грн.)

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

Підпунктом 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ визначено, що базою оподаткування є легковий автомобіль, який є об'єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ. Відповідно до п. 267.4 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України ставка транспортного податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.

До якого контролюючого органу необхідно звертатись ФО для проведення звірки даних по транспортному податку?

Відповідно до п.п. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи — платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:а) об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;б) розміру ставки податку;в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об'єкт оподаткування, перехід права власності на об'єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному п. 267.6 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об'єктів оподаткування.

З якої дати визначається термін використання легкового автомобіля з метою оподаткування транспортним податком?

Згідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному вебсайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

Підпунктом 267.6.3 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що органи внутрішніх справ зобов'язані до 1 квітня 2015 року подати контролюючим органам за місцем реєстрації об'єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами.

З 1 квітня 2015 року органи внутрішніх справ зобов'язані щомісяця у десятиденний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем реєстрації об'єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.

Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.п. 14.1.163 п. 14.1 ст. 14 ПКУ перша реєстрація транспортного засобу – реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше.

Новий транспортний засіб – транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію (п.п. 14.1.124 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Транспортні засоби, що використовувалися, – транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби (п.п. 14.1.251 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388.

Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.

У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

Розширено перелік освітніх закладів для поняття податкова знижка

З 28.07.2018 року набрав чинності Закон України від 3 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України», яким внесено наступні зміни до Податкового кодексу України:

платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищоїосвіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Кодексу);

до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом (п.п. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Довідково: Закон України №2477-VIII офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 27.07.2018 № 137.

Доходи отримані від «квартирантів» підлягають оподаткуванню

Громадяни, які здають нерухомість в оренду, зобов'язані сплачувати податки. Відтак, кожен громадянин, який не є підприємцем, але здає нерухоме майно в оренду (нежитлова нерухомість, квартири, будинки чи навіть кімнату в оренду, довгострокову або подобову) має сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотків військового податку.

Власник квартири фізична-особа в залежності від порядку оподаткування може здавати в оренду житло двома способами.

Перший — здає в оренду своє майно як фізична особа. Другий — власник житла здає його в оренду в порядку комерційної діяльності, яку веде в статусі фізичної особи-підприємця (ФОП). У цьому випадку він має право зареєструватися в одній з груп платників єдиного податку. Виконувати фіскальні зобов'язання треба за правилами обраної групи.

Оподаткування доходів від здачі житла в оренду

За правилами статей 319 і 320 Цивільного кодексу України (ЦКУ), власник майна має право вільно ним розпоряджатися і використовувати, в тому числі, для підприємницької діяльності. Це положення дає можливість власникам житла здавати його в оренду на основі платного договору. Орендодавець та орендар самі визначають розмір плати за користування житлом. У пункті 170.1.2 статті 170 Податкового кодексу України (ПКУ) зазначено, що розмір податкового зобов'язання з доходу від здачі житла в оренду обчислюють на основі орендної плати, зазначеної в договорі. Сума фіскального зобов'язання не може бути меншою за мінімальну суму платежу за повний чи неповний місяць оренди.

Мінімальну суму орендної плати щороку визначають органи місцевого самоврядування. Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.

До прикладу , у Чернівцях з 1 січня 2017 року змінено мінімальну вартість оренди квадратного метра площі нерухомого майна. Рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 28.12.2016р. № 836/258 затверджена мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метру загальної площі нерухомого майна без врахування податку на додану вартість в наступних розмірах для приміщень, що використовуються під некомерційну діяльність, у тому числі для проживання фізичних осіб – 10 грн; виробничу діяльність – 20 грн.; комерційну діяльність – 30 грн. Департамент економіки міської ради при проведенні розрахунків плати за оренду приміщень, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Чернівців, керуватиметься затвердженою мінімальною вартістю місячної оренди одного квадратного метра загальної площі.

Орендодавець в поточному році сам обчислює і сплачує податок щокварталу. Виплату, за правилами статті 170 ПКУ, податкову виплату треба зробити протягом 40 календарних днів, після останнього дня минулого звітного періоду.

Застосування штрафних санкцій

За несплату податку в термін, за правилами статті 127 ПКУ, орендодавці платять штрафи в таких розмірах: 10% від величини не сплаченого вчасно податкового зобов'язання – при запізненні з платежем на 30 календарних днів включно; 20% від величини не сплаченого вчасно податкового зобов'язання – при запізненні з платежем на термін більше 30 календарних днів.

Податківці встановили порушення при виплаті заробітної плати у 44,1% перевірених суб'єктів господарювання

У січні-липні 2019 року податківці під час перевірки суб'єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, встановили порушення податкового законодавства у 44,1% суб'єктів, які перевірялися.

За результатами перевірок порушникам донараховано до сплати 571,8 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 160 млн грн єдиного внеску та 46,6 млн грн військового збору.

За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 11,8 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.

Фахівці служби беруть участь у робочих групах з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створені за ініціативою місцевих органів виконавчої влади. Здійснюються обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. Крім того, з роботодавцями проводиться роз'яснювальна робота щодо дотримання податкового законодавств. Завдяки цьому за 7 місяців цього року роботодавцями додатково укладено 96,2 тис. трудових угод з найманими працівниками.

За січень-липень 2019 року до державної реєстрації залучено 13,8 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність неофіційно. До бюджетів додатково сплачено 17 млн грн податків та зборів та 18,1 млн грн єдиного внеску.

У серпні сума нарахованого податку на додану вартість склала 19,6 млрд гривень

За результатами декларування у серпні 2019 року нараховано до сплати 19,6 млрд грн податку на додану вартість. Це на 3,7 млрд грн більше аналогічного періоду минулого року. У серпні 2018 року цей показник складав 15,9 млрд гривень.

Найбільше збільшення нарахувань порівняно з минулим роком відбулось по галузях економіки:

діяльність головних управлінь (хед-офісів) – зростання майже на 1,2 млрд грн;

торгiвля електроенергією – 526,5 млн грн;

вантажний залізничний транспорт – 342,9 млн грн;

вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур – 228,7 млн гривень.

Податкове навантаження у серпні 2019 року складає 2,6%, що на 0,3% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

У серпні поточного року очікується збір з ПДВ з урахуванням бюджетного відшкодування у сумі 8,2 млрд грн, або 105,1% виконання індикативного показника.

У ДПС впроваджено етичні стандарти поведінки

Всі працівники Державної податкової служби України дотримуватимуться правил Етичної поведінки. Наказ «Про затвердження Правил етичної поведінки в органах ДПС» підписано Головою ДПС Сергієм Верлановим та оприлюднено на вебпорталі ДПС.

«Сьогодні ми формуємо нову податкову службу, в якій нульова толерантність до корупції, а працівники є професіоналами, що дотримуються високої культури спілкування з платниками податків, а платники, у свою чергу, поважають професію податківця», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

За його словами, в Правилах виписані чіткі вимоги до етичної поведінки посадових осіб служби, яких вони дотримуватимуться при виконанні своїх обов'язків.

Так, податківці повинні сумлінно, компетентно, результативно та відповідально виконувати свої обов'язки, бути неупередженими, неухильно дотримуватися загальновизнаних етичних норм поведінки, з повагою ставитися до прав, свобод та законних інтересів громадян.

Особливу увагу у Правилах приділено упередженню проявів корупції в органах ДПС. Для цього будуть визначені уповноважені особи з питань етичної поведінки, які контролюватимуть дотримання працівниками Правил, надаватимуть працівникам роз'яснення та консультації тощо.

У документі також чітко прописаний механізм дій працівників служби у разі виникнення у них сумніву щодо законності виданого керівником наказу тощо.

Правила розроблені з урахуванням та відповідно до вимог законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», постанови Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України „Про запобігання корупції“ прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.08.2016 за № 1203/29333.

Державна податкова служба посилить боротьбу з конвертаційними центрами та маніпулюваннями податковою звітністю з ПДВ

Державна податкова служба України має акумулювати всі зусилля задля наповнення державного бюджету. Для цього буде здійснено ґрунтовний аналіз усіх зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на виконання показників. Про це заявив Голова ДПС Сергій Верланов під час першої селекторної наради в Податковій службі.

Сергій Верланов також окреслив два основних завдання, які стоять перед новою Податковою. Перше, це – обслуговування платників податків. Податкова має бути сервісною та інноваційною службою, партнером для бізнесу.

Друге завдання – виконання доходної частини бюджету, над якою у Податковій активно працюють. При максимальному розвитку сервісів зростатиме добровільність сплати податків, і, відповідно, зростатиме і дохідна частина бюджету.

«Стиль Нової Податкової – менше говорити та більше робити. Ми будемо працювати на результат, який відображатиметься у конкретних цифрах – надходженнях до бюджету», – підкреслив очільник ДПС.

Під час селектору було визначено основні заходи щодо наповнення державного бюджету по окремих податках та акцентовано увагу на ризиках та резервах. Особливу увагу ДПС, зокрема, приділятиме аналізу ризиків у податкових відносинах у сегменті функціонування конвертаційних центрів та суб'єктів, які маніпулюють податковою звітністю.

Проведений аналіз виконання індикативних показників свідчить, що у порівнянні з Головними управліннями в областях в Офісі великих платників податків відбувається більше невиконання поставлених бюджетних завдань. Так, наприклад, у серпні 2019 року виконання індикативних показників Офісу склало 88,9%, у той час як усі ГУ виконали індикатив у серпні на рівні 96,1%.

На невиконання Офісом великих платників податків індикативних показників у 2019 році вплинули кілька факторів.

По-перше, це низький рівень відпрацювання платників за категорією ризиковості «вигодонабувач». Як наслідок, простежується негативна динаміка у формуванні податкових схем з кінцевими вигодонабувачами.

По-друге, невиконання індикативів по ПДВ. Якщо за січень-серпень 2019 року ДПС в цілому виконала індикатив по збору ПДВ на рівні 104,3%, то Офіс великих платників податків – лише на 88,5%. Це найнижчий показник серед усіх структурних підрозділів ДПС.

По-третє, зменшення фіскальної ефективності ПДВ у великих платниках податків через декларування податкового кредиту на рівні податкової звітності. Це відбувається, зокрема, і через зростання випадків реєстрації ПН/РК з порушенням законодавчо встановлених термінів, що веде до формування податкового кредиту.

«Ми систематично будемо аналізувати всі показники надходжень до бюджету, проводитимемо наради, прийматимемо пропозиції від керівників територіальних підрозділів для того, щоб максимально забезпечувати новий Уряд коштами для виконання усіх запланованих економічних та соціальних програм. Водночас будемо посилювати боротьбу з конвертаційними центрами та маніпулюваннями податковою звітністю з ПДВ», – підсумував Сергій Верланов.

У ДПС провели зустріч зі студентами – учасниками проекту «Дуальна освіта»

У податковій службі привітали студентів магістерської програми «Фіскальне адміністрування» у рамках пілотного проекту «Дуальна освіта: нова форма підготовки кадрів для органів ДПС». Вперше в Україні фахівців державного органу готуватимуть за дуальною формою освіти.

Для участі у програмі було відібрано 12 студентів, які пройшли конкурсний відбір та надали мотиваційні листи.

«У податковій службі очікують на молодих працівників, які привнесуть у службу нові ідеї, бачення та зміни. Натомість ми поділимося з ними досвідом, навчимо всім нюансам в роботі, допоможемо визначитися з напрямом майбутньої професії. У рамках цього проекту учасники отримають чудову можливість знайти себе та своє місце у державному органі», – зазначив директор Департаменту стратегічного розвитку та міжнародного співробітництва ДФС Анатолій Александров.

Особливість дуальної освіти полягає у тому, що студенти одночасно працюватимуть в податковій службі і навчатимуться. Кожен з них зможе обрати напрям, наприклад, аудит, адміністрування податків чи розвиток сервісів, і здобувати знання та практичний досвід в обраній специфіці.

Для студентів таке навчання допоможе швидше адаптуватися до робочих буднів та отримати можливість працевлаштування в органах податкової служби.

Водночас ДПС зможе залучати до роботи у своїх лавах молодих кадрів, які отримають спеціальні знання, уміння та навички.

«Керівництво ДПС зацікавлене в отриманні нових кадрів. Ми забезпечимо повну підтримку Університету ДФС в його науковій роботі, роботі з підготовки молодих кадрів. Це заклад, випускники якого готові до державної служби з усіма її особливостями. ДПС буде докладено максимум зусиль, щоб молоді фахівці мали бажання працювати в податковій службі, забезпечивши конкурентні умови та перспективну роботу», – підкреслив директор Департаменту забезпечення роботи Служби ДПС Дмитро Венцковський.

Побажання успішному навчанню та роботі студентам висловили партнери проекту – представники Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) та Київської школи економіки (KSE). Саме за їх підтримки стала можливою реалізація в ДПС проекту дуальної освіти.

Нагадаємо, що 20 червня 2019 року між ДФС, Університетом ДФС, Німецьким Товариством Міжнародного Співробітництва (GIZ) ГмбХ та Київською школою економіки (KSE) підписано Меморандум про імплементацію елементів дуальної освіти на базі магістерської програми «Фіскальне адміністрування» Навчально-наукового інституту економіки, оподаткування та митної справи Університету ДФС.

Платники Дніпропетровщини задекларували за 2018 рік доходів на суму понад 4,4 мільярдів гривен

За вісім місяців поточного року громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 43 509 податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік, що на 319 декларацій менше аналогічного періоду минулого року. Про це повідомила в.о. начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Головного упр