Дія Сіті — проект МінЦифри, який має амбітні цілі.

Проект має на меті збільшити кількість робочих місць з 80 тисяч в 2021 до 200 тисяч в 2022 та аж до 450 тисяч девелоперів до 2025 року.

В міліардах доларів цілі звучать ще амбітніше, отже планують, що результатом діяльності компанії стане зріст з 7.4 млрд до 11.8 млрд доларів.

Джерело

Цікаво, що в той же час інші авторитетні джерела (1, 2, 3) надають цифру біля 200 тисяч робітників сфери вже як данність на 2020 рік, без магічного впливу Дії.

Дія активно витрачає бюджетні кошти на рекламу та ретаргетинг не дуже цільової аудиторії, наприклад ваш покірний слуга бачить її весь час, але не є частиною того комюніті зовсім. Дивно, що такі спеціалісти всього диджитального не спромоглися налаштувати рекламу так, щоб вона витрачалась на цільову аудиторію, а не на нецільову. Тобто просто влаштували такий собі транзит державних коштів до Фейсбуку та Гуглу. Бюджет великий, на всіх вистачить.

Також критерієм ефективності команди Дії можна вважати перегляди на Ютуб контенту, що створюється за кошти партнерів, таких як USAID, EGAP.

Та чи багато людей прикіпіло до екранів та дивляться освітні серіали та влоги від МінЦифри?

На каналі всього пів-мільйона переглядів за рік.

Багато з відео набирають встого по декілька тисяч переглядів. Що каже про низьку релевантність контенту: по великому рахунку він нікому не потрібен. Знову кошти на вітер. Партнерськи кошти, не тільки державні, але на вітер.

Для розуміння — пару тисяч переглядів це — ніщо, ну принаймні дуууже мало. Ваш покірний слуга пише дописи на нікому не потрібний сайт.уа безкоштовно лівою ногою по остаточному принципу, щоб не зїхати з глузду за режиму зе, та набирає пару тисяч переглядів нудних літерок, не то що відео з зірками.

Джерело

А що ж там з тим серіалом, де людей навчають ЩО ТАКЕ ТікТок та ЩО ТАКЕ Ютуб?

Не будемо мізкувати про доцільність знімати просвітницьке відео за кошти держави та партнеірв, що таке Ютуб, бо людина, що дивиться відео на Ютуб, знає що таке Ютуб.

Але того відео немає на Ютубі Дії (чомусь вони вирішили виставляти те тільки на сайті, де неможливо оцінити кількість переглядів без доступу до внутрішніх трекінгових сервісів), але воно є на Ютубі каналу ZE FUNS, який набрав 63 тисячі переглядів всього.

Джерело

На яких правах канал репостить відео з державного сайту — не зрозуміло. Бо він набирає популярності за рахунок держави та пратнерів з невідомих причин. Хоча і там той серіал настільки популярний, що набирає меньше ніж тисячу (!!!!!!!!!!!!) переглядів на серію.

Питання чи то варто було знімати — риторичне.

Ба більше. Це нікому не потрібне відео з зірками першої величини в країні перекладено на мову окупанта. Російська мова соромязливо ховається за терміном «інша мова»

То викладено на державному сайті.

Джерело

Їдемо далі.

На сайті Дія Сіті в контактах значиться електронна скринька недержавної організації для звязку:

info@digitalukraine.com.ua

Так можна було, як зясувалося, можна.


Джерело

Яка має ще амбітніші цілі ніж сама дія (хоча здавалося б, куди амбітніше ніж вирости від 200 тисяч до 80 тисяч робітників!), бо зазіхається на світове господарство України в АйТі.

Джерело

Digital Ukraine також в свою чергу збирає кошти за членство. Ось такої. Починається таке членство з пари тисяч доларів.

Джерело

Не треба дуже розумітися на хитросплетіннях диджитальних промоцій, щоб втямити, що Мінцифра займається маячнею типу знімати відосики за кошти партнерів та держави, які нікому не потрібні в принципі.

Але той факт, що бенефіціарами того є треті сторони, типу каналу Ze Funns та Digital Ukraine є обурливим.

Отже коли мова йде про порушення інтелектуальної власності та конфлікт інтересів — є над чим замислитись.

Щодо самої ідеї Дія Сіті — коментувати не берусь. Але на ДОУ про то всьо мало хто з захватом говорить. А там в курсі. Знаю тільки, що зазвичай краща допомога від держави — не заважати.

Але з іншого боку є надія на успіх, бо відомо, що пан Федорів, сам МінЦифри ходив до попів то всьо проговорити. Отже Божа справа то.

------------------------------