14 грудня на сайті Верховної Ради з'явився текст законопроекту №6422, поданий прем'єр-міністром Денисом Шмигалем.

Документ пропонує дозволити примусово (з компенсацією) вилучати у власників землю під потреби будівництва доріг.

У пояснювальній записці йдеться про те, що документ має на меті прискорити процедуру відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

«Чинний механізм примусового відчуження вказаних об'єктів є занадто довготривалим та, як наслідок, недостатньо дієвим в умовах нагальної  необхідності побудови нових автомобільних доріг», - стверджується у пояснювальній записці.

Сам законопроект подано до Ради 10 грудня.

Він ще не пройшов жодного комітету та не був розглянутий депутатами.

У пояснювальній записці наводяться приклади доріг, черз які держава судилася з власниками. 

Так, Харківським апеляційним адміністративним судом понад рік розглядалася справа за адміністративним позовом Хорольської  районної державної адміністрації Полтавської області про примусове відчуження однієї із земельних ділянок для будівництва обходу с. Покровська Багачка Хорольського району Полтавської області, а також справа за адміністративним позовом Великобагачанської районної державної адміністрації Полтавської області про примусове відчуження однієї із земельних ділянок для будівництва обходу с. Красногорівка Великобагачанського району.

Той же суд півтора року розглядав справу про 3,71 га землі призначеної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, на території Супрунівської сільської ради, Полтавський район, Полтавська область.

«Проблеми землевідведення шляхом примусового відчуження у державну власність з мотивів суспільної необхідності земельних ділянок також суттєво впливають на такий суспільно важливий інфраструктурний проєкт як будівництво великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва„, — заявляє уряд.

Уряд очікує, що в разі прийняття закону відчудження земельних ділянок на будівництво доріг займатиме на третину менше часу.