Хто саботує впровадження на «Укрзалізниці» діючого прилада з економії палива, який гарантовано зекономить державі мільярд (!) гривень на рік?
В мережу потрапило звернення директора науково-виробничого підприємства ТОВ «Еко-авто Тітан» П.І. Любенка до Верховної Ради. В цьому листі він просить терміново розібратись у причинах саботажу оснащення локомотивів «Укрзалізниці» приладами з економії палива (каталізатор палива, далі — КП), які пройшли офіційні випробування та довели свою виняткову ефективність.
Зокрема, головний акцент робиться на можливості вже з наступного року гарантовано зменшити витрати палива на «Укрзалізниці» на 10%.
В листі зазначається, що при загальному об'ємі закупованого УЗ палива близько 400 тисяч тон на рік, економія у разі запровадження КП щорічно складатиме щонайменше 40 тисяч, що в грошовому еквіваленті становить більше 1 мільярда (!) гривень на рік.
Такий ефект досягається при оснащенні магістральних локомотивів і маневрових тепловозів унікальним Каталізатором палива, що був розроблений українськими вченими на замовлення уряду ще у середині 2000-х, й довів свою виняткову ефективність на численних випробуваннях в реальних умовах.
Зокрема, випробування КП пройшли на замовлення тодішнього керівництва «Укрзалізниці», починаючи з 2011 року, за наказом першого заступника генерального директора «Укрзалізниця» №116/05-011 від 30.05.2011 року.
Згідно методики, яка була затверджена всіма керівниками головних управлінь ДП «Укрзалізниця», випробування повинні були проводитись на одному локомотиві протягом одного місяця. Але для більш точних і ґрунтовних результатів, вирішили проводити випробування на трьох локомотивах і на більший термін. На базі «Локомотивне депо Лозова» ДП «Південна залізниця».
Каталізатори палива були встановлені на локомотиви: ЧМЕЗ №4378, ЧМЕЗ №5966, ЧМЕЗ №6820. Випробування проводились реостатним‚ експлуатаційним та ресурсним методами. Крім того, додатково пройшли випробування на стенді в м. Маріуполі та на харківському ДП «Завод ім. Малишева». В усіх випадках було зафіксовано середню економію більше 10% та зменшення шкідливих викидів на 52%. Значно знизилася шумність та димність, підвищувалась компресія. Випробування закінчились 20 лютого 2014 року, по результатах було складено звіт та проведена науково-технічна нарада, під час якої комісія рекомендувала встановлення каталізаторів на вітчизняні локомотиви. Але, як зазначає Петро Любенко, у 2014 році впровадження каталізатора на ДП «Укрзалізниця», не зважаючи на успішні випробування та рекомендації спеціалістів, було призупинено по незрозумілим причинам. Отже можна стверджувати, що за п'ять років саботування, держава втратила щонайменше 5 мільярдів гривень!
І це ще ми не беремо сферу автоперевезень, сільгосптехніку, річковий та авіаційний транспорт, де різні модифікації КП також успішно довели свою виняткову екологічну користь та економічну ефективність. Що вже демонструють у приватних компаніях, де вміють рахувати гроші.
Отже маємо повністю готовий до використання вітчизняний прилад, який дозволить Україні зберегти багато коштів, суттєво пожвавити економіку, покращити екологію та в перспективі завоювати міжнародні ринки з товаром надвисокої доданої вартості, й отримувати мільярдні прибутки у валюті.
Див.:Ученые предложили экологичную технологию, способную экономить для Украины до 100 млрд. грн в год!https://site.ua/leonid.homyakov/20422/
Та маємо корупційне лобі, що всіляко саботує впровадження КП у державному транспортному секторі.
І «Укрзалізниця» тут виступає головним показником і тригером. Бо саме в залізничному транспорті маємо найбільші витрати на паливо. Тоді як для «Укрзалізниці» каталізатор палива може стати тим рятівним кругом, який дозволить зекономити величезні кошти, оновлювати рухомий склад та інфраструктуру замість того, щоб постійно жалітися на нестачу фінансів і підвищувати тарифи на перевезення та ціни на квитки. До речі, про це питання вже неодноразово писали у ЗМІ.
Питання Гройсману і Порошенку: чому «Укрзалізниця» не поспішає економити на паливі мільярди на рік?: http://ukrpohliad.org/blogs/pytannya-grojsmanu-i-poroshenku-chomu-ukrzaliznytsya-ne-pospishaye-ekonomyty-na-palyvi-milyardy-na-rik.html
Тим часом, Казахська залізниця вже купує перші 100 вітчизняних каталізаторів для встановлення на власні локомотиви. Після успішних випробувань КП в Індії, в найближчі місяці планується оснащення каталізаторами їх рухомого складу.
А от «Укрзалізниця», для якої все це замислювалось і проводилось — вже п'ятий рік мовчить та ігнорує всі можливості. І така позиція містить в собі ознаки корупції та саботажу. Напевно, без каталізатора легше красти паливо.
За минулої влади розібратись у корупційних схемах «Укрзалізниці» правоохоронцям не вдалося. Чи зможуть ДБР, СБУ та інші силові структури з'ясувати причини саботажу зараз? Та головне – чи здатна нова влада усунути перешкоди щодо впровадження вітчизняного ноу-хау, яке гарантовано принесе державі Україна величезну користь та економію вже зараз? Мабуть достатньо лише політичної волі президента Володимира Зеленського та наміру Прем'єр-міністра і правоохоронних органів виконати цю волю.