🇫🇷З 15 серпня третій за величиною мобільний оператор lifecell з опосередкованим зв'язком із підсанкційним Михайлом Фрідманом має завершити перехід від турецьких власників до французів.
Про це «Групі 41» повідомили учасники угоди, що її планують закрити саме у ці терміни.
Експерти очікують, що схвалення транзакції з боку України зніме питання щодо «вух Фрідмана» у найбільшій компанії зв'язку «Київстар». Щонайменше групі VEON показали, які аргументи треба наводити для уникнення націоналізації.
🤔Що зміниться з приходом бізнесмена з Франції?
Турки намагалися захоплювати ринок через низькі ціни. Таким чином стримували й фінансові апетити конкурентів на благо абонентів. Але це не заважало всім гравцям галузі й домовлятися: проводити однакову політику та синхронно підвищувати тарифи.
З урахуванням наявного тиску на бізнес з боку уряду, новий гравець також шукатиме спільну мову з конкурентами, тому гратиме за правилами, що вже склалися. Революцій не буде.
Від мільярдера Ксав'є Ньєля навряд чи варто очікувати різкого подорожчання розцінок на зв'язок для надання українцям модних послуг на французький штиб. Хоча він й обіцяв створити нового чемпіона на ринку, проривних ідей в іноземних зв'язківців немає, а платоспроможність наших абонентів залишається низькою порівняно з країнами ЄС.
Приміром, є сумніви, що новий власник почне лобіювати запуск 5G прискореними темпами. Попит на телекомунікації п'ятого покоління в Україні, що воює, з'явиться нескоро. А компаніям зв'язку треба ще років десять для повернення інвестицій у стандарт 4G, що його запустили, напевно, останніми у світі у 2018 році.
Скоріш за все, оновлений lifecell зробить ставку на українців у Європі, куди переїхали близько 4 млн наших співгромадян. Найбільший польській оператор Play, що належить до однієї групи з lifecell, вже має «український тариф» у 350 грн на місяць.
Багато наших земляків є у Франції та Італії, де присутній телеком-бізнес Ньєля. Тож логічно очікувати спецпропозиції на кшталт «біженець» зі зрозумілими цінами для розмов між Україною та іншими країнами Європи.
Доцільно виглядала б й потужна рекламна кампанія щодо приходу чисто європейського інвестора у телекомунікації на фоні суперників з історичними зв'язками з РФ. Слоган міг би звучати так: Євроінтегруйся сам — переходь до lifecell. До речі, в такому випадку й назву компанії непогано було б змінити, як символ прагнення до світлого майбутнього у ЄС. Й обрати її демократично — на всенародному конкурсі.