Для створення колонії на Марсі технологія уловлювання вуглецю — не мода, а практична необхідність. Вона забезпечить майбутнє поселення запасом ракетного палива. Але й на Землі, ракети SpaceX теж стануть вуглецево-нейтральними, але з часом.
Глава SpaceX Ілон Маск натякнув на довгостроковий план з впровадження технології уловлювання вуглецю, який виділяється від згоряння ракетного палива, під час обговорення в Twitter запланованої на 28 вересня дискусії на тему подальших планів компанії. На цю дату запланована презентація марсіанського корабля Starship, спорудження прототипу якого, завершується на космодромі в Бока-Чіка в штаті Техас.
Система локальної утилізації ресурсів (ISRU) — важлива доктрина для колонізації інших планет, яка передбачає використання повною мірою всього, що вдасться знайти на місці висадки. Саме про це йшлося у розмові.
«Що щодо уловлювання вуглецю від ракетного палива, на яке ви натякали раніше?» — запитав користувач Robotbeat.
«Безумовно, — відповів Маск. — Це потрібно буде зробити на Марсі з самого початку. І на Землі теж, в результаті, польоти ракет стануть, в довгостроковій перспективі, вуглецево-нейтральними».
Досягнення цієї мети необхідно для компанії не стільки заради захисту навколишнього середовища, скільки для того, щоб забезпечити космічним кораблям можливість поповнювати запаси палива не тільки на Землі. Без технології уловлювання вуглецю, місто на Марсі не побудувати.
Місто на Марсі
Зараз компанія будує прототип корабля Starship, який, як і остаточний варіант, приводиться в рух двигунами Raptor, які спалюють рідкий кисень та метан. Перед першими людьми, що висадяться на Марсі, буде стояти завдання поповнення запасів пального. Благо, багата на CO2 атмосфера планети та запаси льоду це дозволяють. А з вуглекислого газу і води можна отримати метан та кисень в процесі реакції Сабатьє.
Пояснення Маска про використання уловлювання вуглецю для виготовлення ракетного палива
У довгостроковій перспективі цю реакцію можна застосувати й на Землі. Маск вже міркував на цю тему у 2017. «Іноді мене критикують за те, що ми використовуємо внутрішнє згоряння в ракетах і при цьому будуємо електромобілі. Але ми не вміємо будувати електричні ракети. На жаль. Але в довгостроковій перспективі можна використовувати сонячну енергію для отримання CO2 з атмосфери, щоб в поєднанні з водою отримувати паливо та кисень для ракети», — говорив Ілон.
Це непросте завдання, ще вище піднімає планку для багаторазових ракет SpaceX. Але перші кроки по колонізації Марса вже зроблені — SpaceX успішно провела другий етап випробувань апарату Starhopper. Це найважливіше випробування — як для інженерів, так і для інтеграції бізнесу SpaceX у програми NASA з освоєння Місяця та Марса.