Електричний транспорт нового покоління зможе тільки виграти, якби електромобілі могли заряджатися без допомоги дротів. Американська асоціація автомобільних інженерів готує єдиний стандарт бездротової зарядки, який міг би істотно спростити життя власникам електрокарів.

Всі свіжі новини на нашому Telegram-каналі Приєднуйся!

Ми вже звикли до того, що електромобілі потрібно заряджати за допомогою кабелю. Але це не завжди зручно, особливо під дощем або в зимову холоднечу. Було б набагато зручніше, якби машини просто заряджалися на будь-яких паркінгах. І власникам електрокарів не довелося б думати про установку дорогої точки зарядки у себе вдома, що також би знизило вартість обслуговування електричного транспорту.

Основною причиною недостатнього числа зарядних станцій для електромобілів є відсутність єдиного стандарту, у той час як автомобіль з ДВЗ можна заправити на будь-якій АЗС. Саме уніфікація та відсутність додаткових складнощів для клієнтів, стали основою для чинної бізнес-моделі власників автозаправних станцій.

Американська асоціація автомобільних інженерів (SAE) зараз працює над остаточною версією стандарту бездротової зарядки J2954. Ці зарядні пристрої будуть працювати так само, як і бездротові зарядні пристрої для смартфонів. Для цього лише потрібно поставити електромобіль на спеціальний майданчик і він почне заряджатися без допомоги дротів.

Якщо цей проєкт буде реалізований, зарядних станцій стане набагато більше, і конкурентну перевагу бензинових АЗС вдасться нівелювати, хоч ця технологія не зможе моментально змінити галузь. Однак для того, щоб єдиний стандарт запрацював, потрібно щоб виробники визнали його та пішли на додаткові витрати. І якийсь час їм доведеться випускати електрокари з двома інтерфейсами зарядки — провідним та безпровідним.

Тестування стандарту J2954 має пройти в поточному році. Але BMW вже проводить випробування цієї технології для деяких гібридів 530е, обладнаних системою бездротової зарядки. Hyundai тестує її разом з технологією автоматичних паркінгів, збираючись вбити одним пострілом двох зайців. Honda, General Motors та Nissan також розробляють бездротову систему WiTricity.


Стримує розвиток цієї технології ніхто інша, як Tesla, яка більше покладаються на місткі батареї та станції Supercharger. Але ж майбутнє електромобільної індустрії багато в чому залежить від того, наскільки виробники зможуть зробити застосування будь-якої технології нормою для ринку. Приклад Tesla міг би значимо прискорити процес переходу на новий стандарт — оскільки подобається це іншим автокомпаніям чи ні, але сьогодні Tesla і є індустрією електромобілів.

Джерело