Парадокс Tesla, на думку видання Business Insider, полягає в тому, що успішна компанія, яка змінює вигляд транспорту та продала майже 250 000 електромобілів в минулому році, не дуже добре справляється з виробництвом. Розв'язати поточні проблеми Маска допоможе зміна концепції — замість автомобілів для приватних користувачів йому потрібно почати виробляти роботаксі.

Контраст між іміджем бренду Tesla та виробничими успіхами різкий і невиправданий. Хоча виробництво автомобілів — непростий процес, кожна велика компанія, що їх сьогодні збирає, зуміла домогтися достатнього рівня ефективності. Вони рідко скаржаться на проблеми з виробництвом, а якщо щось подібне і відбувається, вміють швидко їх вирішувати.

Tesla же майже щотижня видає новинні приводи про те, що виробничий процес буксує по тій або іншій причині. Але заради справедливості треба відзначити, що у компанії майже немає незадоволених клієнтів — будь-які претензії щодо якості, компанією швидко виправляються. Парадокс Tesla — в поєднанні цих двох крайнощів: не налагодженість виробничого процесу та вкрай задоволені клієнти, які відносяться до глави компанії Ілону Маску і його баченню майбутнього автотранспорту майже святобожно. Однак, ці протиріччя можуть зникнути.

Судячи з усього, Маск зрозумів, що глобальна електрична революція автотранспорту виявиться набагато скромнішою та повільною, ніж він уявляв у 2010 році.

Нехай електромобілі й перевершують бензинові та дизельні з технічної точки зору, але в них все ще залишаються двері, вікна та приладові панелі, які потрібно збирати, і в цьому відношенні Tesla не відрізняється від Toyota чи Mercedes.

Крім цього, ринок в цілому налаштований стосовно електромобілів швидше скептично. Tesla вже довела, що не володіє імунітетом до суворої фінансової реальності автомобілебудування. І, нарешті, стартапи Кремнієвої долини демонструють, що хітом найближчого майбутнього стануть безпілотні, а не просто електричні автомобілі.

Рішенням для парадокса Tesla можуть бути роботаксі. Цим автомобілям не потрібні комфортні салони, до яких звикли власники традиційного особистого автотранспорту. Вони можуть бути простими та навіть некрасивими, головне, щоб швидко прибували за місцем виклику і не ламалися в дорозі.

Будучи прихильником хорошого дизайну, Маск, між тим, добре розуміє цінність грошей. Він знає, щоб зробити електричну революцію, потрібно продавати електрокари мільйонами, а для цього вони повинні стати дешевшими, але при цьому приносити прибуток акціонерам.

Роботаксі здатні забезпечити набагато більший прибуток і їм легше потрапити на ринки за межами США.

Вся автоіндустрія прийшла до такого рішення, не дарма компанії на кшталт Uber або Lyft активно взялися за розробку робомобілів. Для Tesla виробництво спрощених роботаксі може стати якраз тим завданням, яке ідеально підходить для автоматизованих фабрик, про які мріє Маск. І, судячи з його висловлювань, він теж прийшов до такої думки.

На думку аналітиків, в автоіндустрії найближчого майбутнього, виживуть тільки виробники роботаксі. Продажі традиційних автомобілів впадуть і вже не відновляться. І робити ставку слід на безпілотні автомобілі загального користування.

Джерело