Корейський виробник автомобілів приєднався до безлічі компаній, які почали переосмислювати міську мобільність та приступив до розробки літаючого таксі. Очолить новий підрозділ дуже досвідчений інженер з NASA. Не виключено, що корейське аеротаксі буде вельми незвичайним — компанії стане в пригоді досвід у використанні водневих паливних елементів.

Корейський автовиробник Hyundai створив окремий підрозділ Air Mobility Division з розробки аеротаксі. На чолі нового підрозділу — інженер NASA з 30-річним досвідом Джайвон Шин. В американському аерокосмічному агентстві він розробляв корпуси та двигуни, брав участь у створенні надзвукового літака X-plane. Аеротаксі Hyundai теж може вийти дуже незвичайним.

На перспективному ринку «тривимірної міської мобільності» вже безліч серйозних гравців — свої аеротаксі розробляють Boeing, NEC, EHang, Fraundorfer Aeronautics, Lilium та багато інших. У Hyundai вважають, що через 20 років світовий обсяг цього ринку досягне $1,5 трлн.

Вважається, що найближче до зльоту німецький стартап Volocopter — його розробку вже випробували над населеним пунктом, а повноцінний комерційний сервіс творці сподіваються представити протягом трьох років.

Загальної схеми найбільш ефективного повітряного транспорту для міст поки немає. Однак більшість виробників у своїх проектах спираються на електродвигуни та акумулятори. Вони екологічно чисті, а крім того, на одному таксі можна розмістити безліч невеликих пропелерів для зниження шуму. Наприклад, в аеротаксі VoloCity їх аж 18.

У схеми, втім, є очевидний мінус — дуже скромна дальність польоту. Volocopter на одній зарядці долає лише до 35 км. Всім виробникам доводиться робити складний вибір між необхідністю збільшити дальність та дотримати обмеження по вазі акумуляторів.

І тут у Hyundai може з'явитися козир — її досвід в розробці автомобілів на водневих паливних елементах. У минулому році компанія вперше у світі уклала великий контракт на постачання водневих вантажівок.

У паливних елементах для живлення електродвигунів замість акумуляторів залучена енергія водню. Вихлоп у таких транспортних засобів — вода. А зарядити батарею рідким воднем можна за кілька хвилин. Зворотній же бік величезної енергомісткості водню — його крайня вибухонебезпечність.

Поки в Hyundai не розкривають, який буде силова установка майбутнього аеротаксі. Але обіцяють «надавати інноваційні та інтелектуальні рішення для мобільності, про які раніше й не думали». Можливо, саме аеротаксі стануть засобом транспорту, для якого водневі елементи будуть найпотрібними. Тут низька вага та збільшена дальність польоту можуть стати вирішальними перевагами.

А облаштувати заправні станції на декількох посадкових майданчиках набагато простіше, ніж зробити розгалужену мережу заправок по всій країні, яка потрібна для продажу автомобілів на водневих паливних елементах.

Ще одне водневе аеротаксі створює компанія Alaka"I Technologies. Творці стверджують, що рішення буде досить далекобійним — завдяки паливному елементу, повітряне таксі має запас ходу до 650 кілометрів та тривалість польоту до чотирьох годин і може прийняти на борт до п'яти чоловік.

Джерело