Глоссаріум. Термінологія 2Ж-науки і Макротехнічного дзену. Проста динамічна діалектика — протилежні полюси якостей, але з позначками + (янь) або -- (інь).

2Ж-наука оперує в основному динамічними величинами: потоками і провідними структурами цих потоків. Потік і провідна структура (труба) в динаміці — це як вміст і форма (посудина) у статиці. Потоки бувають неперервними, як ріка, як вітер, — і дискретними — як «потік людей» (окремих особистостей в натовпі), «потік» якогось товару окремими порціями (в окремих упаковках, окремим спеціалізованим транспорним засобом, який курсує за розкладом або за домовленостями). У випадку дискретних потоків будемо мати на увазі і розглядати, правильно трасувати перш за все «траєкторію руху», просторово-часовий слід переміщення, а потім вже — придумувати деяку тимчасову універсальну провідну структуру цього потоку. Щодо інших потоків і універсальної провідної структури (авто-, залізничних, повітряних, водних шляхів) у якій вони на певних відрізках руху суміщаються (вливаються) у загальне русло руху, а потім виходять з нього і розгалужуються до кінцевих точок розподілу — будемо мати на увазі, що теорія Дерева не любить універсальності, а любить спеціалізацію: чітке впорядкування провідних структур стосовно проводимих потоків, кожен з яких має свої характеристики і вимагає своїх умов транспортування. Якщо ми в уяві абстрагуємося від формального «перемішування» в загальному руслі, а прослідкуємо кожен спеціалізований потік окремо — від джерел сировини до виробника і від виробника до замовників (до кінцевих точок споживання — мікроструктурного перетворення) — то побачимо таку саму Ж-структуру траєкторій, яка характерна і для неперервних потоків, які вже отримали свою спеціальну трубу.

Зафіксуємо закон еволюції: дискретні потоки (окремими порціями) еволюціонують до неперервних — з виокремленим спеціалізованим 2Ж-руслом руху, із спеціалізованою провідною структурою і своїм несучим середовищем — саме для цього потоку призначеним, із трьома поверхами провідності: речовинним, енергетичним та інформативним, теж сформованими у провідні 2Ж-структури із швидкісними (вже практично миттєвими на інформаційному рівні) зворотніми зв'язками.

Зворотні зв'язки будемо розглядати не просто окремими відрізками — між замовниками і виконавцями, між постачальниками і виробниками, — а на всьому протязі горизонтального провідного дерева — між добувним корінням в природі — і синтезуючим гіллям 2Ж-структури в більш обжитому і комфортному просторі; між зовнішнім середовищем у природі, де добувається (з-між пластів породи, з більш розсипаного роззосередженого стану сировина для «збагачення», збільшення концентрації даного Ж1-потоку, і внутрішнім середовищем у більш впорядкованому, геометризованому, стабілізованому, щільніше обжитому середовищі «крони», в кінцевих елементах якої цей Ж1-потік використовується за призначенням, а не використані рештки разом з продуктами метаболізму повертаються Ж2-потоком назад у кореневе середовище на переробку, утилізацію і перевикористання за іншими потребами. Зворотніх Ж2-потоків зазвичай багато різних — і тара, і побічні продукти, і цілі блоки, запчастини на ремонт, і всякі гази, стружки, опилки, ошурки, пилюка різного калібру, які мають бути зібрані, компактно утрамбовані — і відправлені на переробку, щоб жодна деталь, жоден бічний потічок не попадав у природу і не псував екологію.

Все це разом працює як кровоносна система людини: в легенях і шлунку кров збагачується киснем і поживнми речовинами і розносить артеріями їх до головного мозку та інших клітин організму, а перероблені рештки і вуглекислий газ повертаються «антипаралельною» венозною системою (Ж2-структурою відносно Ж1-структури артерій). Артерії — Ж1-структура янь для Ж1-потоку інь — заховані всередині, біля кісток, вени — Ж2-структура інь для Ж2-потоку янь — прокладені ближче до поверхні, під шкірою; артерії — більш жорсткі, товстостінні, прямі, вени — м'які, тонкостінні, звивисті; артерії — в однині, вени — продубльовані кількома паралельними руслами, пов'язані перемичками, які перерозподіляють зворотні потоки крові так, щоб вона не застоювалася, коли деякі вени перекриті у тимчасових незручних позах. Це перекриття вен дублюється і нервовою системою і відображається «занімінням» кінцівок, «затіканням» рук, ніг, «запамороченням» голови, коли кров з якихось причин не доходила до потрібного місця (при перетисканні артерій — ділянок Ж1-структури), або навпаки там застоювалася (при перетисканні вен — ділянок Ж2-структури). Це схоже на тимчасові «об'їздні дороги», коли на основних провадяться ремонтні роботи, або коли виникло якесь дтп і тривають «розборки», а весь транспорт стоїть в пробці і чекає, коли вони закінчаться.

Так само протікають соки в деревах і будь-яких інших рослинах — є тік і протитік. Тік — прямий потік — рух неорганічних соків (вода і мінеральні солі) по внутрішній частині стовбура (ксилемі), гілок і жилок листка, Ж1-потік знизу вгору — від коріння до гілля. А протитік — зворотній потік — рух органічних соків, синтезованих із Ж1-потоків і газів повітря за участі енергії сонячних променів — по зовнішній частині стовбура (флоемі), гілок і жилок листка — Ж2-потік зверху вниз, від крони до коріння рослини. Будемо пам'ятати, що Ж1-структура янь проводить вгору Ж1-потік інь, а Ж2-структура інь опускає вниз Ж2-потік янь. Вони не перемішуються — вони акуратно розминаються, чого необхідно досягнути і в людському суспільстві — щоб опушені курвиві падла не перетиналися з натхненними високочастотними людьми, прагнучими принести користь собі і своїй країні. Щоб футуристичне (підйомне Ж1) розминалося з історичним (тяжко покладистим на душу Ж2), наукове (Ж1) з релігійним (Ж2), функціональне (Ж1) з театральним, вертикальне (індивідуальне Ж1) з горизонтальним (загальноприйнятим Ж2), високочастотне (темпераментне, швидкодіюче Ж1) з низькочастотним (загальмованим, туго мислячим, лабільним Ж2), і т.д. Бо зона їх перемішування автоматично перетворюється в зону конфліктів і смерті.

Осава — основоположник «Макробіотичного дзену» (з нього розвинувся мій макротехнічний дзен) позначав інь і янь трикутничками: інь — прозорим білим трикутником вершиною вгору, янь — чорним трикутником вершиною вниз. Ми теж можемо взяти ті позначення, але при глибшому аналізі будемо мати на увазі, що «висхідний» інь-ський духовний трикутничок — більш заокруглений, йде купотом вгору — як гриб з-під асфальту, а «низхідний» янь-ський вольовий трикутничок — навпаки більш загострений — вбивчим шипом вниз. Але це можемо використоваувати пізніше — в повітро-опорній чи повітро-каркасній (пневмо-трубчатій) архітектурі. А поки-що зауважимо, що навіть перемішування чи перетин тих трикутничків означає щось недобре — стилізоване «виноградне гроно» на першій металевій гривні, у якому дехто вбачав значок «радіації» — загрозу смертельного опромінення, або єврейську зірку — «знак Давида», який теж вміщає шестигранну «соту» — область перемішування протилежних стихій — зону смерті, і євреї часто вміють і люблять займати «положення арбітра» між двома конфліктуючими сторонами (як зараз у війні українців з москалями) — і мати з того свій чистий зиск, свій «бджолиний мед», видушуючи одне і друге, доводячи конфлікт до скрипу зубів і неминучого кровопролиття.

.. тут повертаємося до старого запису:

Так само мають бути організовані і суспільні 2Ж-структури різної спеціалізації та інтенсивності: щось свіже, чисте, збагачене поживними речовинами, потрібними в житлових і робочих клітинах суспільного організму, повинно рухатися «артеріями» — Ж1-структурами, добре захованими всередину суспільного організму, біля самого несучого каркасу його клітинної структури, а зворотні потоки — «перероблені і доповнені» неїстивними рештками, не потрібними тут, але корисними де-інде, для інших рівнів життя та інших видів живих істот, — виводяться із суспільного організму Ж2-структурами, більше схожими на вени — розпаралелені, продубльовані, доступні для інших схожих вливань — вони більш відкриті, мають провідну структуру інь, але потік в них — із знаком + (він вже не розкрадається, як Ж1-потік, а навпаки: туди, як до купи сміття, кожен додає щось своє).

Отож, 2Ж — це Ж1 + Ж2 — структура спареного дерева антипаралельних потоків: Ж1 — структура янь, потік інь, Ж2 — структура інь, потік янь.

Тепер: що таке інь-янь. Це якраз обіцяні на початку (в заголовку статті) протилежні полюси чи навіть тенденції кожної якості:

Інь — духовне (надихаюче), янь — вольове (примусове, змушуюче)

інь — потенційна енергія (спокою), янь — кінетична (дії, динамічної активності)

інь — спокійна енергія запасу, накопичення, висоти положення, внутрішнього тиску, заряду, вибухова сила, замкнута в надійну герметизуючу оболонку)

янь — кінетична енергія дії, поштовху, цілеспрямованого руху, пізніше побачимо, що вона частіше проявляється не як «прицільний вистріл», а як ритмічне Z-подібне зигзагоподібне сіпання: туди — робочий хід, назад — холостий. Таких «вольових робіт» дуже багато — і про них окрема тема — про організацію мікроструктурних реакцій всередині келтів — кінцевих елементів — спеціалізованих півзамкнутих капсул на закінченнях капілярів 2Ж-структури

Інь — неперервне, янь — дискретне

інь — кислотне, янь — лужне

інь — спиртове (спірітус — дух), янь — смолисте

інь — високочастотне, янь — низькочастотне

інь — прагне вгору, янь — прагне вниз

інь — легке, янь — важке

інь — гаряче, янь — холодне

інь — тихе, янь — звучне

інь — художнє, янь — музичне

інь — газоподібне, рідке, янь — тверде, дзвінке (між ними — ціла шкала в'язкості і твердості)

інь — ультрафіолетове, янь — інфрачервоне (між ними — цілий спектр кольорів — від «високодуховного» фіолетового до тілесного червоного)

інь — щирість, янь — скупість

інь — фонтанує, розповсюджує, розширяє, янь — збирає, стягує, звужує, конденсує, концентрує (між ними — цілий спектр газових законів Бойля-Маріотта, Гей-Люссака, Шарля — про взаємодію температур, об'ємів, тисків і газово-молекулярних констант «пе-ве = ем на мю ер-те»: висока температура, високий внутрішній тиск, великий об'єм запасу = високий інь — напір розширення, запас потужності, котел дихає парою, рветься вшир, ввись, в дорогу; і навпаки: холод, пониження тиску — викликають зменшення об'єму, конденсацію, концентрацію, зрідження, згущення, затвердіння, замерзання, дзвінкість,..

інь — підйомна сила пари, вибухова сила палива, виштовхувальна сила реактивного сопла; янь — сила стискання, заморожування, спресовування, кристалізації, важка чорна твердь, загострене дзвінке хиже лезо..

інь — кислотне, янь — лужне (легко запам'ятати: вдих — кисень, видих — вуглекислий газ). І дійсно: зливна Ж2-каналізація — переважно лужна, в ній розчинені миючі засоби, дощівка — теж лужна, гірка. А підйомні Ж1-води від джерел, з водопроводу — переважно «солодкі», кислі, з розчиненими солями — більше інь (одухотворюючі, напуваючі) порівно зі стічними гіркими лужними. (В Карпатах, особливо у Міжгірському районі — багато кислих джерел з окислами заліза різної валентності, їх називають «кваси» — вони зберігають прозорість пару десятків хвилин — потім випадають в осад, стають білими, як молоко. Тому їх використовують в лікувальних цілях преважно на місцях. Ну і при нагрівання солі розчиняються — на них готують перші страви.)

Звичайно, нема нічого абсолютно інь-ського чи абсолютно янь-ського (ну хіба гіркий тютюн чи гіркий полин),.. переважно різні якості комбінуються в поєднанні з різними знаками інших якостей. От пиво наприклад: по гіркоті воно янь, а от по бульках і спиртовому вмісту — інь (спірітус — дух, чистий інь.. правда, є ще ефір — він більш інь-ський, ніж спирт, але діє дуже короткочасно — зразу випаровується).. Або гаряча вода для купання : по температурі вона інь, а по кислотності — янь (з роз'їдаючими шампунями і милами), а по летких ароматах — знову інь..

Молодий, рвучкий, завзятий — інь, одухотворений, готовий на подвиги;

Старий, вимучений, дратівливий, сердитий, набурмосений — янь, знає певні правила і хоче заставити інших жити згідно з ними, бо вважає їх єдино правильними, і інших змушує «ущільнюватися», «янізуватися» (озлоблюватися аж до дрижання) і втискатися під їх «покровительство», хоча в інших можуть бути свої джерела духовної сили і піднесення, невідомі йому, старому, — і він теж десь схибив, загубив свій підйомний дух, не використав всього дарованого йому потенціалу..

Жінка переважно інь (духовна особа, викликає завзяття, натхнення), чоловік переважно янь — під його впливом відчувається притиск, примус, «вкладання в рамки повинностей», для того він використовує навіть погрози.. От сусід «наїхав» сьогодні: не дай бог я ще раз блимну зваркою — він мені всі дроти пообриває. Я на нього дивився скоса і нічого не відповів — «прийняв до уваги його побажання» і моє «вибачте за тимчасові незручності». Чим більше проявляється в людини пиха власних гонорів і зверхньої спєсі (арроганту) — тим менше хочеться з нею вітатися в майбутньому. Мене від нього навіть не тіпало, отак оцінив явище самовираження з ніг до голови — і по всьому.

Бувають, звичайно, янь-ські жінки-відьми, пиляючі чоловікові мозги, і біля них приживаються (за законами взаємодоповнення) чоловіки-пухирі — духи ходячі. Вони десь всередині трохи садюги і ловлять кайф від жіночого сказу і насміхаються з нього і почуваються великими акторами «житєйського театру», вміють дьоргати чи смикати за ниточки жіночих нервів певними накатаними сценаріями. Є жінки-диктаторші, які бісяться з чоловічої некерованості — самі себе накручують — також не вміють змінити риторику і методику впливів — зробити їх більш толерантними і згідливими..

Це ніби було взято з першоджерел — «Макробіотики» Осави, але значною мірою переосмислено і перероблено — ближче до фізичних законів, ніж до моральних критеріїв. Він там накрутив півмішка горохової вовни і воронячих дров (про «два крыла бесконечной пустоты» і все в такому бездоказово-патетичному дусі відкриття сокровенних істин про первинні енергії Космосу), але десь в чуттях, як спец по дієтах, — доволі правильно розподілив висхідний і низхідний вплив смакових якостей, в основному з упором на янь як більш поширений лікувальний фактор при більш поширених інь-ських захворюваннях. Причислив солодке-кисле-шипуче-спиртове до інь-ських продуктів, які збільшують «інь» організму — розширюють, підносять потенціал натхнення і самовираження, хоча й зменшують орпірність хворобам, а гірке-лужне-солоне-густо-смолисте — до янь-ських — затерпаючих, висушуючих.. (Якось там воно стикується на «послєвкусіях» і нейтралізує одне одного, якщо вже зовсім «нєвтєрпьож» і правда-матка не помагає.. Інь-ський шпірітус-дух нейтралізується янь-ською сигаретою — а після неї зазвичай хочеться ще випити.. «Погомоніли-погомоніли — і треба випити», як казав мій старий.. Або коли зранку «сушняк» — яньський, то щоб його нейтралізувати — помагають інь-ські квашені огірочки або сам росіл. Ну то таке, «битовуха», але «Макробіотику» Осави варто почитати і попробувати.)

Словом, питайте, що є що (по харчах я не спец, так що шукайте інші джерела, але по технічних питаннях можете звертатися), бо в методичках по інь-янь — повний хаос і відвертий фанатизм, а 2Ж-структура якраз вчить розуміти глибшу суть переплетення протилежностей і служить таким «лакмусовим папірцем», пробником, на якому можна дещо приміряти і оцінити по аналогіях і на живих прикладах, знайти недостаючі інгредієнти, швидше придумати методи компенсації небажаних впливів.. Особливо варто затямити (щоб позбавитися упередженого фанатизму, бо він часом дуже діє на нерви своєю відвертою тупістю), що «позитив» і «негатив» — як притягання і відштовхування — однаково потрібні природі, і якщо зло зберігати всередині — не виплескувати його даремно — то ним можна зробити більше добрих справ, ніж коли відштовхуватися від єлєйного показового «добра», самопроголошеного добром, а по суті безсилого. Навіть знати, що ненависть потребує більше затрат енергії, ніж любов, — і набагато швидше і продуктивніше приводить до якісних змін, ніж будь-які «доброчинні» законотворчі акти..

Також надто релігійним любителям церкви і томоса — теж варто більше звертати увагу на моменти «дерзання», обурення, збурення духу, яке творило чудеса, і на фразу «не мир я вам приніс, тільки меч» — і возвисити їх над моментами «покаяння», розкаяння, биття всохлим кулачком у впалі груди, поправляння килимочків в церкві і розвішування кольорових шматочок під образочками, жертвоприношення власного життя і часу заради якихось трудомістких «красівостей», які потім гнітуть душу, жеруть дух, намотують на себе енергію уваги і не знаєш, куди від них дітися..

Ж1-структура янь проводить всередину організму Ж1-потік інь; Ж2-структура інь виводить Ж2-потік янь. Це основне правило (перехресна формула) Макротехнічного дзену — дає підказки для правильної організації багатьох складних технологій.

Інь і янь — відносні величини. Кожна якість має свій більш янь-ський (жорсткий, твердий, вольовий) кінець діапазону і інь-ський — м'який, духовний. Дивно те, що високочастотне випромінювання ми називаємо «жорстким», а низькочастотне інфрачервоне — «м'яким», хоча принаймі по звукових частотах виходить навпаки: баси — наказові, вольові, янь-ські, а високі ноти — духовні, інь-ські

(Це був якийсь ювілейний запис 23.07.18 р., трохи перероблений і доповнений, доштукований в деяких місцях. Я не люблю перечитувати стару писанину, хоча часом в ній є деякі узагальнюючі моменти, які я випускаю з виду як давно відомі, але вони можуть бути тільки мені відомі, а не вам. Тож пишіть коментарі, задавайте наводящі питання, а я постараюся щось розтлумачити, вникаючи у ваше розуміння ситуації. Нагадаю, що 2Ж-наука виникла з мікро-систем біо-архітектури і служить функціональним каркасом макро-систем — просто переводить підмічене в біо- і мікро- на макро- і техно-масштаб , доводить їх спорідненість (а не макабричну монструозну відчуженість і віддаленість, і використовує його для організації соціальних макросистем і макротехнологій. На дайний час це єдина нормальна теорія майбутнього — послідовний шлях органічного, гармонійного розвитку нашого суспільного організму. В неї, правда, є одна жорстка вимога: заборона курива як душовбивчої наркоманії, котра неминуче веде до регресу і протистояння — виокремлення і протиставлення свого Его — собі подібним людям, і використовує підлі відьмацькі заборонені прийоми впливу на психіку: з одного боку вимагає чогось, а з другого — вбиває (спускає) дух, яким воно робиться, вбиває настрій і тонус, необхідний для швидкого активного виконання «поставлених завдань».., з одного боку «тягне за жаль», винуджує до співчуття, а з другого — робить всякі підлоти.., з одного боку формально підтримує «порядки, традиції , норми», вписує в рамки доброчесності, відповідальності, навантажує різних обов'язків, а з другого боку ставить підніжку і зраджує, спалює, знищує домовленості — зразу ж після їх «обоюдного затвердження» (ти вийшов за поріг — а він прекурив і тут же забув, про що з тобою домовлявся на завтра).. Отаке от курвиве падло переслідує мене все життя, і йому дуже до сраки мої сентенції і науки — воно взагалі нічого не визнає і не поважає крім власного Его, власних амбіцій і власної «спєсі». Навіть не варто йому нічого пояснювати — просто прибрати нахрен з нормального життя і розвивати без нього на повну потужність (без його наглої цинічної зверхньої пихи і підлої отрути в душу). Зрештою, пд Корея має мандалу інь-янь на своєму прапорі (навіть без очок протилежного кольору) — і прекрасно розвивається, а тут вона розжована — розшифрована як два дерева провідності і подана фактично на блюдечку для практичного використання — але чомусь ніхто (вже 40 років!) не хоче вникати в її чуттєву основу і використовувати її для впорядкування свого життєвого простору і організації нормального життя..