«У Києві в 500 м від Великої кільцевої дороги в неділю сталася авіакатастрофа. Близько 17.00 при заході на посадку в аеропорт „Київ“, не долетівши всього 2,5 кілометра до смуги, розбився двомоторний турбогвинтовий літак, що виконував чартерний рейс. На борту перебувало п'ятеро громадян Чехії — всі загинули. Фрагменти літака та тіл розкидало в радіусі півкілометра.»
Така новина схвилювала столицю 9 грудня 2007 року. У той час на місці падіння стояла сторожова будка, літак впав на неї, і окрім екіпажу, загинула жінка, яка знаходилася всередині. Зараз на місці тієї будки розташовані житлові будинки, і якби ця катастрофа трапилася сьогодні, це була б трагедія масштабів країни.
Авіакатастрофи найчастіше відбуваються у момент зльоту чи посадки. У глісаді аеропорту Жуляни, на території, над якою здійснюється набір висоти літаками після зльоту та для зниження висоти при посадці, зведено нові житлові квартали, й будівництво активно продовжується щодня. Порушуються екологічні норми по висотності та по шуму, норми забудови у повітряному коридорі, наражаючи на небезпеку жителів.
Мене як громадянина цікавить: якщо станеться катастрофа та постраждають жителі будинків на території глісади — яку відповідальність нестиме забудовник? Крім того, хто взагалі пам'ятає хоч одного відповідального за авіакатастрофу чи обвал будинків? Все, що тримається на хабарах, за хабарі й буде виправдане.
З якоїсь причини ДАБІ не контролює цей процес, більш того — видає дозволи на забудову. ДАБІ не розуміє, які межі цього повітряного коридору, ніде ці межі чітко не закріплені, є лише умовне розуміння, що цей коридор існує. Раніше, доки не будувалися житлові комплекси, а там були лише поля, цього було достатньо: коридор завжди зберігався, щоб пілоти могли здійснити аварійну посадку з мінімальними втратами як пасажирів, так і жителів, які знаходяться на землі. Ніхто не вдавався до питання зафіксувати законодавчо кордони глісади.
Міністерство інфраструктури має державне відомство авіаційного руху, яке повинно ці питання контролювати, але вони також воліють закривати очі, отримуючи хабарі, бо чітко межі коридору на землі не визначені. Виявилося, що є можливість отримувати в ДАБІ дозволи на будівництво. Тому будівництво ведеться, воно продовжується, і ніхто не замислюється про те, якщо не дай Боже станеться катастрофа, літак обрушиться прямо на будинки й загинуть люди. У пілотів немає можливостей маневрувати та шукати місце для аварійної посадки, бо якщо раніше тут були кукурудзяні поля, то зараз все забудовано будинками, причому масиви все дужче наближуються до аеропорту.
Всі, хто живе у Вишневому і в Софіївській Борщагівці, звертають увагу на цю проблему, адже глісада проходить якраз на кордоні між цими населеними пунктами. Тобто у цьому напрямку літаки злітають, йдуть на коло, розвертаються в інший бік і сідають. Це найнебезпечніший напрямок. Він безконтрольно забудовується, попри рішення Верховного Суду про знесення декількох верхніх поверхів, тому що там перевищена допустима висотність будинків. Але забудовник продовжує будувати, не виконує рішення суду. Як він розв'язує це питання, я не розумію, але крани працюють постійно.
Чим обернеться ненаситна жадоба забудовників, я не знаю, та розумію: мовчати — точно не вихід. Поодинці неможливо вплинути на злочини, сплачені хабарами, виділеними, між іншим, з коштів інвесторів. Забудовник зводить житлові комплекси з сервісом «оля іксклюзив»: в ціну квартири, що ви плануєте придбати, вже включена сума, за яку ви ж самі купуєте собі життя у щоденному ризику та небезпеці. Про своє житло на цій території ви ніколи не скажете: «мій дім — моя фортеця». Громадські активісти, професійні спільноти, небайдужі громадяни — в наших силах протидіяти зухвалій безкарності, щоб одного разу через нашу мовчазну згоду не трапилася біда!