У цьому дослідженні, а саме — «Spotify навиворіт. Як шведський страртап здійснив музичну революцію» Свена Карлссона і Йонаса Лейонхуфвуда (К.: Yakaboo Publishing) — двоє відомих шведських журналістів захоплююче розповідають майже детективну історію злету компанії, що відкрила новий шлях у світ сучасної музики.
Що ж тут такого, спитаєте? А те, що у такій, здавалося би, просунутій країні, як Швеція, чия компанії Spotify за час свого існування зробила чимало неймовірного — «стриножила» піратство, трансформувала музичну індустрію, змусила саму Apple змінити бізнес-модель – існують такі самі «виробничі» проблеми, як звичайнісінькому совку. Адже насправді «Spotify навиворіт» — це світ, сповнений інтриг, таємних угод і пропозицій, від яких важко відмовитися. Бо за ними, скажімо, — Microsoft і Google.
Тож якби на своєму шляху до успіху Даніель Ек не об'єднався з Шоном Паркером з Napster та Марком Цукербергом з Facebook, що взаємно посилило їхні позиції в бізнесі, то невідомо, чи мали б ми такий зручний сервіс. І, звісно ж, не обійшлося без тривалої конкуренції між Apple та Spotify. У чому ж, нагадаємо, фішка?
Просто, вийшовши на ринок, автори цього стартапу починають співпрацювати з музикантами та співаками без посередників і кидати виклик лейблам звукозапису. «Я назву дві причини, — зауважує засновник Spotify. — По-перше, ми зробили ставку на безплатний сервіс тоді, коли на це ніхто ще не наважувався. Це був ризикований крок. По-друге, ми почали зі Швеції, підтвердили тут успіх нашої моделі, почали розширюватися на інші європейські країни та зростали органічно. Саме завдяки цьому музичній індустрії довелося змиритися та визнати, що саме за нашою моделлю майбутнє».