Нині месенджери працюють над тим, щоб стати єдиною платформою для надання широкого спектру сервісів. Що ж месенджери можуть запропонувати користувачам вже сьогодні, та які сервіси будуть доступні українцям в майбутньому?
Ми вирішили розібратися з цим питанням на прикладі #Viber
1. Завжди на зв'язку
Компанії в різних галузях відмовляються від SMS або e-mail, як стандартного способу інформування своїх клієнтів на користь месенджерів. Це пов'язано з більш широким рядом можливостей для відправки повідомлень і низькою ціною, порівняно з SMS.
Наприклад, Міністерство інфраструктури в Болгарії через месенджер регулярно інформує автомобілістів про ситуацію на дорогах.
Кур'єрська компанія DPD відправляє повідомлення в месенджер зі статусом посилки. При цьому, у одержувача є можливість одним кліком перенести час доставки, якщо в запропоноване кур'єром час забрати посилку не виходить.
В Україні хорошим прикладом інформування в месенджерах є Нова Пошта, Rozetka та Цитрус. Так, Нова Пошта відправляє повідомлення про стан справ вашої посилки. А Rozetka і Цитрус надають усю інформацію щодо замовлення. Від підтвердження до готовності товару до видачі.
2. Інформування про акції
За допомогою бізнес-повідомлень компанії інформують користувачів про новинки та акції. При цьому якщо компанія не отримала вашої згоди на відправку повідомлень в месенджері, користувачів не можуть спамити непотрібними повідомленнями.
В Україні понад 50 компаній надають можливість отримувати повідомлення про новинки за допомогою Viber. Серед них Цитрус, MAFIA, MOYO і багато інших. Viber працює тільки через верифікованих агрегаторів.
3. Оплата комунальних послуг
Користувачам Viber достатньо відправити фотографію з показаннями лічильників. У відповідному повідомленні ви автоматично отримуєте суму до оплати. Вам навіть пропонують варіанти оплати – онлайн або в відділенні. В Україні подібний сервіс запустив Харківгаз. Користувачі можуть відправити показання лічильників за допомогою чат-бота і управляти своїми рахунками прямо з програми.
4. Управління коштами
Понад 30 банків по всьому світу вже надають повноцінний сервіс для своїх клієнтів в Viber. Така довіра пов'язана з тим, що Viber використовує функцію наскрізного шифрування даних за замовчуванням, завдяки якій треті особи не можуть отримати доступ до ваших дзвінків і листування.
Зовсім недавно Visa і Portmone запустили чат-бот в Україні, який надає власникам карт можливість здійснювати грошові перекази за допомогою Viber. А український банк ПУМБ надає своїм клієнтам можливість користуватися всіма послугами банку через додаток.
5. Економія і планування часу
Месенджери допомагають значно економити час. Замовлення їжі, виклик таксі, підтвердження реєстрації на рейс – все це доступно в одному додатку. У месенджерах є можливість оплати багатьох сервісів і послуг.
Наприклад, пошук автоматів для оплати парковки може зайняти набагато більше часу, ніж здається. У Болгарії оплата парковки можлива безпосередньо в Viber. Ви обираєте час і отримуєте суму до оплати, яку зможете оплатити просто з програми.
6. Онлайн-шопінг
Для деяких користувачів в додатку Viber доступна клавіатура для шопінгу. Це повноцінний маркетплейс, в якому товари представлені за категоріями. Уподобаними речами можна ділитися з друзями або оформити покупку відразу з програми. На території України ця послуга поки недоступна. Та Viber планує надати українцям можливість онлайн-шопінгу до кінця цього року.
7. Вболівати за улюблені команди
Завдяки мессенджерам, спортивні вболівальники можуть стежити не тільки за результатами улюбленого клубу, але і бути частиною команди. Розклад майбутніх матчів або результати минулих, детальна статистика, покупка квитків, найкращі моменти матчів і багато іншого. Все це зібрано в одному місці і оновлюється дуже швидко. Спортивні клуби цінують своїх уболівальників і регулярно проводять конкурси з можливістю виграти квитки на матч улюбленої команди або інші призи.
Спортивні вболівальники вже можуть користуватися всіма перерахованими можливостями в чат-ботах футбольного клубу «Барселона» або баскетбольного клубу Golden State Warriors. Або ж підписатися на спортивні співтовариства улюблених команд, наприклад українського ФК «Шахтар».