Оригінальний заголовок «Гарант додержання Конституції України гарантує її недодержання, або Зе с…ре на Конституцію України! P. S.» не публікується через обмежену, не більше 100-а, кількість знаків для заголовків. 

   Читайте початок статті

   І Зе зухвало, нахабно й цинічно продовжує ср…ти на Основний Закон України, підтвердженням чому слугують три нові факти, які я знову виявив на додаток до вже знайдених і показаних мною вище 26 фактів…

                                                                               Факт 27

   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об'єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» щодо компенсації знищеного чи пошкодженого майна, що знаходиться на територіях ведення активних бойових дій або тимчасово окупованих Російською Федерацією № 11161 від 10.04.2024 прийнято в цілому 19.12.2024 (Зе-«слуги народу" віддали за нього 200 своїх голосів із належних їм 233-х) і направлено на підпис Президенту України 30.12.2024, де він уже 4 місяці й 27 днів антиконституційно лежить без підпису.

                                                                               Факт 28

   Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення деяких гарантій діяльності медіа, журналістів та громадян на доступ до інформації № 11321 від 05.06.2024 прийнято в цілому 14.01.2025 (його підтримали 188 Зе-«слуг народу" із 232-х) і направлено на підпис Президенту України 20.01.2025, де він уже 4 місяці й 6 днів антиконституційно лежить без підпису.

   Та на тлі всіх цих висвітлених угорі кричущих правопорушень Зе, наче їх і не було, у своєму зверненні Президента України Володимира Зеленського з нагоди Дня Конституції, опублікованому 28 червня 2024 року о 09:01 Офіційним інтернет-представництвом Президента України, безсовісно й безсоромно говорить про право, як одну із основних засад Конституції України, та безцеремонно вітає українських громадян з Днем Конституції (до речі, в цьому ж зверненні написано про справу "всього українського народу" згідно 17-ї статті Основного Закону України, хоча у самій Конституції України в зазначеній статті закарбовано/написано про справу "всього Українського народу", тобто термін "український народ" є неконституційним, про що я розповідаю у вже вказаному вище своєму матеріалі "Зе й порушує Конституцію України і не знає її, себто плює на неї, бо він – її вбивця, а не гарант додержання!").

   Повертаючись знову ж до законопроекту № 11321 від 05.06.2024, варто звернутися до оприлюдненої 20 березня 2025 року на вебсайті ГО "Центр протидії корупції" публікації "ЗАЯВА: закликаємо Президента не порушувати Конституцію та підписати закон № 11321 про відкритість Верховної Ради", де зазначено наступне: "Вказаний закон (правильно було би писати проект закону – Г. М.) зокрема передбачає: трансляцію засідань комітетів Верховної Ради України; можливість доступу, в тому числі онлайн, на засідання комітетів Верховної Ради України журналістів та представників громадянського суспільства; завчасне (за 24 години) публічне інформування про час проведення засідання та питання, які планує розглянути комітет на вебсайтах комітетів.

   Зволікання із підписанням цього закону має негативні наслідки. Наприклад, 5 березня правоохоронний комітет Верховної Ради України ухвалив у закритому режимі правки до законопроєкту № 10311 (проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну гвардію України" щодо вдосконалення правових засад застосування заходів примусу військовослужбовцями Національної гвардії України № 10311 від 01.12.2023 – Г. М.). Вони зокрема дозволяють нацгвардійцями маркувати фарбою або іншими засобами "порушників під час масових заворушень" та здійснювати попередження учасників таких заворушень про застосування примусу (в тому числі вогнепальної зброї) до великої кількості осіб "через гучномовні пристрої, інформаційні табло чи інші технічні засоби", що може призвести до надмірного застосування сили проти цивільного населення. Такі ініціативи парламенту несуть високі ризики для суспільства та мають бути прокомуніковані суспільству до ухвалення.

   Раніше лише завдяки нардепам-членам цього ж комітету стало відомо, що у засіданні комітету після незаконного виїзду за кордон брав участь та голосував народний депутат України Артем Дмитрук, який отримав підозру у кримінальній справі та оголошений у міжнародний розшук.

   На противагу цьому є випадки, які демонструють, що відео із засідань комітетів є цінним джерелом інформації про роботу нардепів. Наприклад, завдяки нещодавній публікації відео із засідання Комітету з питань регламенту та депутатської етики стало відомо, що народний депутат України з підозрою у державній зраді Нестор Шуфрич відправляє звернення з СІЗО. Цим зверненням він просив зареєструвати законопроєкт про захист прав нацменшин.

   Крім того, завдяки публікації відео із засідань Комітету екологічної політики ВРУ відомо про ще одного нардепа-втікача від групи "Довіра" Сергія Шахова, який понад рік перебуває у розшуку, однак включається на засідання парламентського комітету та голосує.

   Згідно з аналізом Руху ЧЕСНО, девʼять комітетів не публікують взагалі відео своїх засідань та ще девʼять робить це лише частково.

   Закон отримав схвальний відгук Ради Європи, де зазначили, що він "є значним кроком вперед у забезпеченні прав журналістів і працівників медіа". Також закон був підтриманий міжнародними організаціями, які займаються захистом прав журналістів – Репортерами без кордонів (Reporters Without Borders) та Європейським центром свободи преси та ЗМІ (European Centre for Press and Media Freedom (ECPMF) та Європейською федерацією журналістів (European Federation of Journalists).

   У разі непідписання законопроєкту це може бути сприйняте як бажання Офісу Президента безпосередньо приховувати інформацію про роботу над законопроєктами у Верховній Раді України. Водночас прийняті у Верховній Раді України закони та ініціативи впливають на життя кожного громадянина, а отже українці повинні мати право дізнаватися про законодавчі ініціативи ще на етапі їхньої підготовки, аби мати змогу надавати зворотний звʼязок парламенту та випливати на його рішення в межах своїх конституційних прав.

   Важливо, що відкриті трансляції засідань комітетів парламенту є стандартом для всіх цивілізованих країн, адже забезпечують доступ до інформації про майбутні закони на етапі, коли громадяни можуть впливати на фінальний текст закону.

   Враховуючи зазначене, закликаємо Президента підписати закон № 11321 у найкоротші строки".

   Але, як бачимо, Зе все одно продовжує порушувати Конституцію України.

                                                                               Факт 29

   Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо проходження військової служби під час мобілізації особами, які не досягли 25-річного віку № 11379-д від 06.08.2024 прийнято в цілому 09.10.2024 (за нього проголосували 198 Зе-«слуг народу" із 233-х) та направлено на підпис Президенту України 15.10.2024, де він уже 7 місяців і 11 днів антиконституційно лежить без підпису.

   А ось, що 8 січня 2025 року о 08:30 на цю тему пише "ЕП" у публікації "Хто підставив Президента Зеленського. Як непідписання законів призводить до збитків бюджету": "Понад 40 днів чекав на підпис Президента Володимира Зеленського (виділено Г. М.) законопроєкт № 11416-д про історичне підвищення податків для більшості українців (проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану № 11416-д від 30.08.2024 – Г. М.). Нові податкові правила мали запрацювати з 1 жовтня і до кінця 2024 року принести до бюджету 30 млрд грн для фінансування війни. Проте через затягування з підписанням закон набув чинності лише 1 грудня, а деякі його положення – з початку 2025 року (виділено Г. М.).

   Це не єдина затримка, яка призвела до значних втрат бюджету. Президент також не підписував законопроєкт про авансовий платіж спиртзаводів (проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування акцизним податком спирту етилового та біоетанолу № 12038-1 від 02.10.2024 – Г. М.), який Верховна Рада України ухвалила протягом тижня (його було прийнято в цілому 09.10.2024 – Г. М.). Цей документ має закрити схему ухилення від сплати податків спиртзаводами, проте чекав на підпис глави держави 2,5 місяця (виділено Г. М.) й отримав його лише 31 грудня.

   Ще один приклад – законопроєкт № 11090 про підвищення тютюнових акцизів, який відправили на підпис до Офісу Президента 9 грудня (виділено Г. М.). Він мав набрати чинності 1 січня, але (поданий до парламенту Зе-КМУ проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби № 11090 від 18.03.2024 Зе підписав тільки 24.03.2025 – Г. М.)

   Це явище настільки поширене, що отримало назву "тихе вето": ігнорування Президентом переданого на підпис законопроєкту всупереч конституційному обов'язку підписати документ у 15-денний строк".

   Отже, ці нові факти 27 – 29 свідчать про те, як Зе насправді "піклується" про громадян України і "дбає" про свободу слова на теренах нашої Батьківщини та продовжує "дотримуватися" Основного Закону України, що в контексті "дотримання" демонструють загалом усі факти 1 – 29.

   Ось так гарант додержання Конституції України огидно гарантує її недодержання, або насправді Зе с…ре на Конституцію України!