Саме ця сентенція повинна бути в топі для переважної маси хайпових та інших наших аналітиків. Котрі знаються на усьому і навіть більше ніж на усьому. Бо торохтіти по клавіатурам та виплескувати в непідготовлені мізки тони прогнозів, скандалів і розслідувань, а особливо в контексті загострення дєдиваівального геморою у керівників сусіднього Великого Скалєновстана, справа, звісно, важлива. Тільки якщо ці відомості дійсно підготовлені на нормальному рівні та можуть привести щось дійсно корисне у справу захисту від зазіхань здичавілих сусідів.

Але більшість мотлоху, який пихато називають словом «контент», просто слідує головному тренду «бабка сказала». Цей самий контент чіпляється до якого окремого слова чи словосполучення та починає далі обростати хворобливою уявою письменників, фантазіями коментаторів на фейсбуці, панічними настроями пролетаріату в маршрутці чи електричці із Скадовська до Маріуполя. Окремо стоять контентмейкери з ютубчику. Вони мають трохи більше розуму, бо його вистачило на заробити трохи грошенят на більш-менш пристойні камери, мікрофони та компи та створення каналу на ютубчику. Єдині хто залишився в руслі адекватності – це блогери, при цьому не завжди з України, які показують братський народ у тому, як лішнєхромосомниє ведуть себе у чат-рулетках. Тому до цих хлопців питань взагалі не має. Єдине прохання – побільше заходити на такі канали та своїми переглядами та вподобайками піднімати їх в топ ютубчика.

Дійсно, наповнення україномовних та не україномовних сайтів, особливо останнім часом, нагадує ту саму субстанцію у крижаній воді. Не має сенсу вдаватися в розбір конкретних кейсів, але тренди, заради яких хайпують видно одразу.

Ось із останнього. Хтось на якомусь сайті в Америці, чи не в Америці, брякнув, що «усьо, всєм ****здець, бо дипломати почали втікати». Спочатку ті, що мають вроджені вади із щелепами, зараз – партнерські. І розносяться ці новини із кожного сайту, з фейсбуку та ютубчику. Обростаючи абсолютною упевненістю від експертів та ЛСД (лідерів суспільної думки, хоча без лсд муза може і не посєтіть) про те, що от тепер точно звідець. І це черговий найголовніший індикатор ядєрного удара. День, або два це все накручується, із посиланням на авторитетні сайти, доповнюється власними недолугими думками та вкидається у маси. Маси починають нервувати та потихеньку скуповувати гречку, сірники, сіль, цукор, горілку та батарейки.

Я далекий від думки, що експерти перебувають у картельній змові між виробниками. Більше скидається на те, що рівень розвитку професіональних компетенцій не дюже. Або може їх тих компетенцій взагалі нуль. Добре розвинуто тільки вміння перекричати натовп таких самих фахівців.

Чомусь вони сприймають усе написане на паркані, у фейсбуці чи на зарубіжних сайтах за константу. Питанням перевірки чи уточнення інформації не опікуються. А чи ніхто з них не замислився, що то може бути одним із маааленьких елементиків рашкопропаганди. Чи всі тут упевнені, що бакси з Кремля не доїхали до якогось журналістіка, навіть з New York Times?

А даремно. Як засвідчив історичний матеріалізм – ручонки народа-пабєдітєля дотягнулися вже й до істеблішменту флоту Німеччини. Може то сума в чеку просто затьмарила розум німецькому адміралу, то він і дав публічно в штангу.

Але, нажаль, прикладів такого штибу на наших теренах – просто греблю гати. Починаючи від впевненостей у конкретних датах початку наступу (залупєнфюрер любіт сімволізм, поетому можно с увєрєностʼю сказать, что 22 января начнєтся) до космічних прогнозів щодо розвитку 3-ї світвої (раша нападає на нас, Китай на Тайвань, Північна Корея на Японію, США не встигає, світ скочується у темряву).

Підсумок виходить невтішний. Замість того, щоб згуртуватися, провести ЯКІСНИЙ аналіз наявної інформації, припинити хайпувати на чутках продовжується тренд на ментальне *****бування себе і суспільства.

Наявні медійні можливості може треба використати для підтримки тих, хто може першим зустрічати та палити вундервафлі нашвабрєнних? Нагадаю для експертів, що арміє є найбільш шанованою суспільною інституцією. Так не треба цю шану розмазувати по своїх розумових продуктах.