Днями в інтерв'ю російському агенству «Інтерфакс» віцеспікер Ради Федерації Росії Костянтин Косачьов заявив, що РФ може застосувати збройні сили за кордоном для захисту своїх громадян.
При цьому представник країни-агресора стверджує, що ситуація навколо Донбасу нагнітається, а Україну підштовхують до того, щоб спробувати вирішити проблеми Південного Сходу військовим шляхом.
«Після того, як трапилася трагедія Цхинвала, у листопаді 2009 в Росії були внесені серйозні зміни в чинний федеральний закон „Про оборону“. Десята стаття цього закону дає можливість оперативно використати Збройні сили РФ за кордоном», – заявив він.
За його словами, однією з підстав, за якими ЗС РФ можуть оперативно використовуватися за кордоном, є «захист громадян Росії за межами її території у разі збройного нападу на них».
Нагадаю, згідно нової редакції Федерального закону РФ від 31 травня 1996 р. N 61-ФЗ «Про оборону», зокрема п. 2.1 ст. 10 Збройні Сили Російської Федерації можуть оперативно використовуватися за межами території Російської Федерації відповідно до загальновизнаних принципів та норм міжнародного права, міжнародних договорів Російської Федерації та цього Федерального закону для вирішення наступних завдань , а сааме: захисту громадян Російської Федерації за межами території Російської Федерації від збройного нападу на них.
Згідно ст. 10.1. Закону «Про оборону»,рішення про оперативне використання за межами території Російської Федерації відповідно до пункту 2.1 статті 10 цього Закону формувань Збройних Сил Російської Федерації приймається Президентом Російської Федерації на підставі відповідної постанови Ради Федерації Федеральних Зборів Російської Федерації.
Передісторією заяв віцеспікера Ради Федерації Росії К. Косачьова про можливість застосування збройних сил РФ за кордоном для захисту своїх громадян став виступ президента цієї країни В. Путіна 9 грудня поточного року на засіданні Ради з розвитку громадянського суспільства та прав людини.
За словами Путіна, події на Донбасі нагадують геноцид. «Те,що зараз відбувається на Донбасі….дуже нагадує геноцид, про який ви сказали», — зазначив він, звертаючись до виконавчого директора ФГУП «Міжнародне інформаційне агентство „Росія сьогодні“ Кирила Вишинського.
Сам Вишинський зауважив, що на Донбасі живе найбільша діаспора росіян – понад 700 тисяч людей. За його словами, вишикувався ланцюжок, який починається з русофобії, потім йде дискримінація (мовна, соціальна), потім починається повноцінний геноцид. „Донбас – приклад цього, там для людей створюються нестерпні умови, — повідомив Вишинський, додавши, що те, що відбувається в «ЛДНР», нагадує план нацистів зі знищення радянського народу.
Звертаю увагу, що наприкінці 2021 року Росія просуває тезу про «геноцид народа Донбасса» та «етнічних чисток» за національною ознакою напередодні низки важливих міжнародних зустрічей у форматі США-РФ та НАТО-РФ. Під час перемовин українське питання буде ключовим у порядку денному.
Разом з тим, просуваючи тезу про геноцид та етнічні чистки Путін залишає за собою реалізувати на окупованих територіях Сходу України так званий «абхазький сценарій» миротворчої місії. Його результатом стала війна в Грузії і визнання в односторонньому порядку РФ самопроголошених «республік» Абхазія і Південна Осетія.
В 1994 році в Москві були підписані мирні угоди між Грузією і самопроголошеною Абхазією. Після чого в Абхазії почала працювати миротворча місія ООН. Сторони конфлікту домовилися про розгортання «миротворчих сил» країн СНД з метою спостереження за дотриманням угоди, при цьому Місія ООН повинна була спостерігати за здійсненням угоди і за діяльністю «миротворчих сил» країн СНД.
Місія була розташована на лінії розмежування – у Верхньому Кодорі і Гальському секторі.
Згідно мандату Ради Безпеки ООН співробітники місії здійснювали спостереження і контроль за виконанням сторонами угоди про припинення вогню і роз'єднання сил. Крім того здійснювався контроль за переміщенням важкої техніки в зоні безпеки або зоні обмеження озброєнь.
Спостереження велося і за місцями зберігання важкої бойової техніки, виведеної із зони безпеки і зони обмеження озброєнь.
У 2003 році до складу місії ООН був доданий цивільний поліцейський компонент для сприяння місцевим правоохоронним органам у боротьбі зі злочинністю. Передбачалося, що поліцейські сили будуть розміщені як на абхазькій, так і на грузинській стороні. Утім представники абхазької сторони так і не дали згоди на їх розміщення в Гальському районі.
15 квітня 2008 року Рада Безпеки ООН прийняла Резолюцію 1808 (2008), в рамках якої ООН підтвердила «прихильність всіх держав-членів суверенітету, незалежності і територіальної цілісності Грузії». Прийняттям цієї резолюції заперечувався сам факт існування самопроголошених Абхазії і Південної Осетії.
А на початку серпня 2008 року Росія з території Південної Осетії і Абхазії вторглася на територію Грузії.
9 серпня співробітники місії ООН констатували той факт, що «миротворчий контингент» країн СНД не зробив жодних зусиль для того, щоб зупинити розгортання збройних сил самопроголошеної Абхазії уздовж всієї лінії припинення вогню.
Після вторгнення російських військ на територію Грузії, президент самопроголошеної Абхазії поставив ультиматум місії ООН. Зокрема, що Абхазія не може гарантувати їм безпеку. Після цього місія ООН вивела всіх своїх спостерігачів, які перебували в Верхньому Кодорі. Місія ООН у 2008 році фактично залишила Грузію з Росією віч-на-віч. А російські бомбардувальники нищили Грузію не тільки в районах безпосередньо військового зіткнення, але й в тилу.
26 серпня 2008 року в односторонньому порядку Росія визнала ці дві псевдореспубліки. 30 квітня 2009 року в Москві були підписані угоди між РФ і самопроголошеною «республікою» Абхазія про спільні зусилля в охороні державного кордону Абхазії, а також аналогічна угода між РФ і самопроголошеною «республікою» Південна Осетія про спільні зусилля в охороні державного кордону Південної Осетії.
У червні 2009 року діяльність місії ООН була згорнута у зв'язку з розбіжностями постійних членів Ради Безпеки ООН з питання щодо територіальної цілісністі Грузії.
Заяви Путіна про геноцид та етнічні чистки росіян на окупованих територіях Сходу України- це наближення до реалізації «абхазького сценарію», так як безпосереднє військове втручання РФ під виглядом захисту громадян РФ, мешканців окупованих районів Сходу України, фактично закріпить лінію кордону між Україною і так званими «ЛНР» і «ДНР». А потім РФ в односторонньому порядку проголосить про визнання їх незалежності.
Нагадаю:
На 10 січня в Женеві заплановані перемовини у форматі США-Росія. Участь президентів у цьому саміті не передбачається.
Очікується, що в Женеві говоритимуть про «гарантії безпеки», які висунув Кремль. Вони стосуються ультиматуму Росії не брати до НАТО країни Східної Європи, отже – і Україну.
29 грудня державний секретар США Е. Блінкен провів телефонну розмову з президентом України В. Зеленським. Зеленський розповів, що домовився з Блінкіном продовжити консультації для узгодження позицій щодо мирного врегулювання конфлікту на сході України та майбутні дипломатичні переговори з Росією.
«Домовилися продовжити консультації для узгодження позицій та координації дипломатичних зусиль заради досягнення миру. Отримав запевнення у повній підтримці України з боку США у протидії російській агресії» ,- написав він у Twitter.