Співголова Громадської ініціативи «Права Справа» Дмитро Снєгирьов розповів про можливі корупційні схеми при будівництві і відкритті нових КПВВ на Донбасі.
Зокрема, він звернув увагу на відкриття контрольного пункту в'їзду-виїзду поблизу селища Золоте.
«Я хотів би пояснити, що питання визначення напрямків та порядок функціонування дорожніх коридорів через лінію розмежування сторін вирішується та погоджується виключно на засіданнях Тристоронньої контактної групи з мирного врегулювання ситуації на Сході України у м. Мінську, із забезпеченням дотримання режиму припинення вогню та залученням представників міжнародних організацій, а саме: ОБСЄ, Червоний Хрест, ООН у якості гараниів безпеки громадян»,- пояснив Д. Снєгирьов.
Забезпечення режиму припинення вогню, розмінування території та гарантування безпеки громадян можливе лише за умови досягнення домовленостей з представниками незаконних збройних формувань та їх російськими кураторами.
Утім, за словами Снєгирьова, рішення ексголови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Туки щодо будівництва і відкриття КПВВ «Золоте» у березні 2016 року приймалося без узгодження позиції з усіма підписантами так званих «Мінських домовленостей». Лише 09 листопада 2016 року, тобто, через сім місяців після відкриття КПВВ, за результатами засідання ТКГ було прийняте рішення щодо організації дорожнього коридору через лінію розмежування сторін за напрямком «Стаханов-Золоте-Гірське-Лисичанськ» із КПВВ «Золоте».
Це рішення носить ознаки перевищення службових повноважень і нецільового використання бюджетних коштів.
Наразі представники «ЛНР» наполягають щоби два нових КПВВ були автомобільними пунктами пропуску. Утім, українська сторона вважає, що КПВВ в районі м. Щастя має бути пішохідним.
«У цьому і вся проблема... КПВВ не працюють саме тому, що Російська Федерація намагається просунути свій план, тобто, одночасного відкриття двох КПВВ, які будуть працювати, як автомобільні переходи», — стверджує ведучий.
Примітно, що на будівництво дороги від КПП поблизу с. Золоте до Сєвєродонецька з держбюджету виділили більше 400 мільйонів гривень. Якщо постане питання, що нові КПВВ не будуть працювати в режимі автомобільних переходів, то можна буде зробити висновок, що українська сторона знала про це заздалегідь і виділення грошей на будівництво цієї дороги буде мати ознаки корупційного злочину.
Прес-служба ГІ «Права Справа»