Є певні речі, від яких цивілізаційно світ починає відходити полишаючи їх в далекому минулому й прагнучи до певного єднання в ціннісній парадигмі. Є певні цінності, які треба набути Україні для того, щоб нарешті інтегруватись до європейського простору.

В Кривому Розі відбувся EUROFEST-День Європи в Кривому Розі, за відгуками комусь сподобалось, комусь ні, завжди так, монолітної думки бути не може. Але є певні речі, які мають відповідати загальному сприйняттю й загальній парадигмі проведення такого свята.


*фото Червоний Гірник

Найбільший резонанс викликала локація присвячена «мотокультурі», власне у візії організаторів вона виглядала так, як виглядала, а от суспільство воліло б бачити це все інакше, із збереженням задекларованих європейських цінностей. Зокрема, доволі активно в обговоренні питання виступила ініціативна група рівні у кривому (нижче наводимо їх позицію):

Начебто нічого поганого не трапилось, помили мотоцикли дівчата, принаймні так питання формулюють у дискусіях, які розгорнулись на сторінках у соц.мережах.

Але питання є значно глибшим, ніж то все вибудовують. Свято ж офіційно декларувалось як День Європи, відповідно пролягає у векторі європейської інтеграції держави. І от неможлива інтеграція без дотримання ціннісних орієнтирів, які притаманні суспільству. В Європи ці орієнтири є, в нас трохи поїхали. В принципі, все очевидно, старе ще не забуте, нове не вибудуване, ось якось так й хитаємось, наче той маятник, досі не визначившись.

Другим аспектом є те. Що сексуалізація дійсності є добрим маркетинговим ходом для продажі певного товару, але є декілька суттєвих але. По-перше, така сексуалізація може бути використана як із залученням жіночого, так і чоловічого тіла, в залежності від того, що й кому треба продати. Так реклама жіночої білизни від "Victoria"s Secret" використовує жіноче тіло, чому?.. Роблять це через те, що здебільшого білизну купують чоловіки на подарунки жінкам. Наївні, думають, що їх дружина стане такою, як модель з обкладинки.

В іншому випадку реклама солодощів "Bongour" використовує сексуалізацію чоловіків, з тією ж метою. Цільова аудиторія покупців солодкого переважно жінками, тому маркетинговий хід є доволі вдалим.

В плані реклами ці дві реклами є показними й дозволяють побачити як саме сексуалізаця дійсності впливає на орієнтацію покупця. Хоча паралельно з цим ця реклама є доволі примітивно, оскільки орієнтована виключно на сексуальні потреби. Але продає, то ок, хай буде у продажах.

Плекайте справжні цінності — матимете на основі чого будувати далі.

То якщо ми визначаємо сексуалізацію можливою до продажів й одним із методів маркетингу, то як вона може поєднуватись з Днем Європи? Свято відбувається в Україні у третю суботу травня й має популяризувати державну стратегію розвитку, показувати, що євроінтеграція є шляхом долучитись до європейської культури. Культура ж завжди будується на певному ціннісному фундаменті. То якою ж є основна цінність для "криворізьких європейців" дивлячись на заявлену мотокультуру.

Для європейців людина є найвищою цінністю, своєрідним Суперменом, вона є найбільш розвинутою істотою на планеті, завше це правда, тому людина має визнаватись як найвище, найцінніше й відповідно до цього суспільство впродовж історії артикулювало мораль й закони. Для захисту й звеличення людського, а не за для його понівечення. Тому проведення рекламних акцій з використанням приниження жіночності через брутальну сексуалізацію є нічим іншим, як виступом на антигуманістичних позиціях сексизму, що сучасною Європою сприймається вкрай негативно. Особисто я нічого європейського в такому не бачу. Сексуальність то добре і секс добре, але до того як перетворюється на товар й механізм товарообігу, сексизму й брутальної сексуалізації дійсності.

Змінити кольори, обгортку й все інше зовнішнє легко, важче корелюватись із задекларованими сенсами, зберігати й плекати ті сенси. Бо сенси, то ой яка важка річ, їх же спочатку треба прийняти на себе, щоб показати іншим, а це дуже важко, бо треба вивернути себе й змінити себе.

Наостанок. В зв'язку з використанням такого "доброго маркетингового гачка" (зараз про "мотокультуру") досі незрозумілим є те, що саме хотіли прорекламувати чи продати на EUROFEST-День Європи в Кривому Розі і навіщо наповнювати свято присвячене Дню Європи локаціями, які до європейських цінностей не мають жодного відношення.

Обкладинку змінили, а сенсів не додали, сенси відсутні, бо сенси то не для всіх…




*оригінал тексту розміщено на DENYS S BLOG

**всі картинки віднайдені в безмежних просторах мережі Інтернет