Вони думають, що реінтеграція — це кричати з трибуни, вносити з голосу незрозумілі поправки і спекулювати на темі мови.

Ми думаємо, що реінтеграція — це їздити в гості до родичів з Франківська і Запоріжжя, це дивитися «Кіборгів» всією країною, це возити українські книжки військовим і чути «Слава Україні!» на блокпостах. Це говорити, дуже багато говорити одне з одним і знаходити порозуміння.

Сьогодні у вас більше шансів на живу розмову із мешканцями Танзанії, тому що з Києва до Занзібару летіти 16 годин. А з Києва до Маріуполя, якщо ще будуть квитки, їхати 17 годин або 18 годин 45 хвилин. І тут без варіантів. Бо аеропорт в Маріуполі не працює, дороги мало схожі на дороги. Лишається потяг. Той, в якому на пероні мало не бійки, щоб потрапити всередину. Той, в якому страшною смертю вмирають батареї мобільних телефонів.

5a72cc13484a9.jpg

Цим потягом користуються волонтери, що їдуть на схід, студенти, які навчаються в Маріуполі, військові, чия відпустка вже йде, поки вони все ще їдуть в потязі. Цим потягом малий і середній бізнес їде на перемовини і прибуває до столиці о 13:15. Підприємці втрачають півдня: півдня зустрічей, півдня контрактів, півдня шансів отримати інвестиції і платити державі податки.

Війна, скажете ви, криза, зараз не до цього. Але хіба наша мета — не успішна згуртована Україна? Хіба інтереси півмільйонного Маріуполя, що знаходиться впритул до лінії фронту, не важливі для цілої країни? Реінтеграція — це щоденна кропітка робота з пошуку порозуміння, без неї все інше не має сенсу. Складно уявити щасливе подружжя, яке не живе спільними інтересами, не ділиться проблемами, планами, радостями і не має спільної мети.

5a72cc3fddb95.jpg

Саме тому ми розпочали рух «Потяг на Маіруполь». Ми пропонуємо два сценарії, як скоротити час поїздки між Києвом і Маріуполем. Замість 17 годин і 18 годин 45 хвилин потяги можуть їхати 15 годин 30 хвилин і 13 годин 30 хвилин. В першому випадку потрібно буде трохи змінити маршрут і гармонізувати графіки інших поїздів. Ціна квитка не зміниться.

5a72cf903056e.png

В другому випадку — змінити маршрут, відкорегувати графіки, плюс купити 20 вагонів і взяти з депо «Укрзалізниці» два локомотиви. Оскільки зросте середня швидкість, потрібно буде підняти ціну на квиток до рівня купе Київ-Одеса. За нашими сценаріями, потяги прибуватимуть як до Маріуполя, так і до столиці вранці, тож попереду у людини буде цілий день.

5a72cfd32daf3.png

«Укрзалізниця», Міністерство транспорту мають почути, що українцям потрібне зручне і швидке сполучення між нашими містами. Долучайтеся до Потягу на Маріуполь, нам дуже потрібна ваша підтримка.

Країну роблять не крики з трибуни, не пофарбовані в жовто-блакитне паркани і навіть не красиві назви законопроектів. Країну роблять живі розмови між людьми. Між дуже різними, але такими схожими людьми.