З 1 січня 2019 року аптеки зобов'язані використовувати РРО

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 1 січня 2019 року фізичні особи підприємці — платники єдиного податку, які здійснюють продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій незалежно від обсягу доходу.

Відповідні зміни передбачені Законом України №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набере чинності 1 січня 2019 року.

Так, абзац четвертий пункту 296.1 О статті 296 Податкового кодексу України, який зобов'язує використовувати реєстратори розрахункових операцій єдинників, які здійснюють реалізацію технічно складаних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, доповнено словами «а також лікарських засобів та виробів медичного призначення».

Крім того, відповідні зміни внесено до Закону У країни «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При цьому зазначено, що вироби медичного призначення (медичні вироби) — це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області запрошує платників

відвідати семінари за участі провідних фахівців ГУ ДФС у І кварталі 2019 року

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам про необхідність дотримання податкового законодавства та застосування його новацій, про що розповідатимуть під час кущових семінарів за участю провідних фахівців ГУ ДФС у Дніпропетровській області та управлінь утворених на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

З планом проведення кущових семінарів на І квартал 2019 року можна ознайомитися на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» dp.sfs.gov.ua.

Сертифікат відкритих ключів можна отримати не відвідуючи податкову

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України запроваджено новий електронний сервіс, скористатися яким можуть клієнти Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Для клієнтів центру став доступним новий сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом.

Так, клієнт має змогу тепер самостійно, у режимі 24/7 дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть виключно клієнти АЦСК ІДД ДФС, які:

- мають чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);

- реєстраційні дані власника сертифікатів залишились без змін (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ клієнта не є скомпрометованим, а пароль захисту до нього відомий лише його власнику.

Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1, яке розміщено у відповідному розділі веб-сайту АЦСК ІДД ДФС – https://acskidd.gov.ua.

Також для зручності платників податків при користуванні цим новим сервісом фахівцями АЦСК ІДД ДФС розроблено Відеоінструкцію по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом, яку можна переглянути на офіційному веб-порталі ДФС.

«Тіньова» зайнятість населення формує недобросовісну бізнес – конкуренцію

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області вже не один раз наголошувало на негативному впливі «тіньової» зайнятості, про відповідальність роботодавців за порушення норм чинного законодавства, але питання легалізації виплати заробітної плати і надалі залишається

Головна мета фахівців Правобережного управління – сприяти роботодавцям працювати у правовому полі, проводячи превентивно-роз'яснювальну та профілактичну роботу з метою упередження суб'єктами господарювання порушень норм чинного законодавства.

Днями керівництвом Правобережного управління проведено засідання «круглого столу» з представниками малого бізнесу, які при декларуванні значних обсягів доходів звітують про незначну чисельність найманих працівників.

«Питання легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення перебуває на постійному контролі в органах ДФС. Дуже важливо, щоб роботодавці долучалися до соціального діалогу, проявили свою громадянську свідомість та забезпечили європейський підхід до вирішення питань легального оформлення трудових відносин, а наймані працівники ніколи не погоджувалися працювати без належного оформлення трудових відносин», — зазначив начальник Правобережного управління Максим Ясаков.

Під час спілкування з підприємцями, розглядалися питання необхідності оформлення трудових відносин в рамках законодавчого поля, декларування реальних доходів працівників, встановлення належних умов праці та захист трудових прав працівників з одного боку та спонукання роботодавців до здійснення своєї діяльності відповідно до вимог законодавства з іншого. Не оминули увагою і наслідки використання праці без легального працевлаштування.

На завершення засідання учасникам зустрічі нагадали, що легалізація ринку праці допоможе підняти стандарти життя в нашій країні та закликали до спільних зусиль по досягненню мети — зробити місто Чернігів взірцем для інших міст України.

Підприємці отримали відповіді на свої запитання та практичні рекомендації від спікерів заходу.

Щодо порядку роздрукування фіскального звітного чека

у випадку цілодобової роботи підприємства

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує: відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України від 06.07.95 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі по тексту — Закон N 265) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Ця норма враховує особливості роботи реєстраторів розрахункових операцій, які повинні забезпечувати друкування таких звітів за кожний робочий день.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 року N 199 затверджено Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування. У п. 2 Вимог N 199 наведено визначення «зміна» — це період роботи реєстратора розрахункових операцій від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

Якщо суб'єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

Оскільки в добі всього 24 години (тобто, день триває з 0 годин ранку та закінчується 24 годиною вночі), при щоденній роботі з РРО Z-звіт необхідно виконувати щодня.

Відповідно до п. 7 Вимог N 199 усі режими роботи реєстратора (крім тих, що забезпечують усунення причин блокування) повинні блокуватися, зокрема у разі перевищення максимальної тривалості зміни.

Отже, тривалість зміни РРО — це період часу від реєстрації першої за день розрахункової операції до виконання Z-звіту, яка обмежується 24 годинами. Цим і обумовлено вимогу виконувати Z-звіт щодня.

Пунктом 2 Вимог N 199 визначено поняття X-звіту, де X-звіт — денний звіт без обнулення інформації в оперативній пам'яті реєстратора. Згідно ст. 2 Закону N 265 денний звіт — це документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його застосуванням. Друкування на РРО чеку «Службова видача», з подальшим оформленням прибутково касового ордеру та запису його в касовій книзі підприємства, дає можливість здійснювати контроль за роботою кожного окремого касира.

При цьому законодавство не встановлює обмежень щодо кількості друкування на РРО впродовж дня (зміни) X-звітів та Z-звітів.

Отже, якщо підприємство працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

Право на пільги для учасників АТО та членів їх сімей

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Податковим кодексом України передбачено деякі преференції для учасників антитерористичної операції на сході України.

Зокрема, відповідно до статті 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755 VI із змінами (далі – ПКУ) не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час проведення АТО, отримані як благодійна допомога відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Передбачено пільгу і для самих благодійників – не оподатковуються доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.

Водночас не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

Відповідно до статті 164 ПКУ пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, не підлягають оподаткуванню.

Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції. При цьому безпосередня участь особи в АТО має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій.

Крім того, не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ у будь-якій сумі (вартості), яка надається платникам податку, для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення.

Також за рішеннями місцевих рад учасникам АТО можуть надаватися пільги зі сплати податку на майно.

Відповідно до статті 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон). Відповідно до норм Закону учасники антитерористичної операції – це особи, визнані учасниками бойових дій, які звільняються від сплати земельного податку.

При цьому звільнення від сплати земельного податку, передбачене для такої категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема:

1) для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

2) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

3) для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

4) для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

5) для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Для звільнення від сплати земельного податку, особа яка має підстави для отримання пільг повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення «Учасник бойових дій».

Споживачі можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чека, який викликає сумнів

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України впроваджено у тестовому режимі систему E-Receipt, яка викликала великий інтерес з боку платників податків та громадян.

Завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.

Споживачі можуть направляти до ДФС письмові звернення у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу. Крім того, якщо розрахунковий документ викликав сумнів, покупці можуть надіслати електронний лист із прикріпленою фотокопією чека на адресу infozvit@sfs.gov.ua.

Причини невідповідності даних чеків будуть з'ясовані при контрольно-перевірочних заходах.

Нагадаємо, що сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

З початку поточного року мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом «Пульс» 565 разів

Впродовж січня–листопада 2018 року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 565 звернень, які розглянуті вчасно та вирішені позитивно.

Наразі більше половини мешканців регіону цікавлять питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (296 звернень). Крім того, 170 платників порушили питання щодо організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 34 дзвінки стосувались роботи системи електронного адміністрування ПДВ тощо.

«Головний принцип роботи сервісу „Пульс“ – зворотній зв'язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зв'язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва області», – зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0800-501-007 (напрямок "4"). Лінія працює цілодобово.

Визначення оподатковуваних операцій для цілей реєстрації платником ПДВ

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи (п. 181.1 ст. 181 ПКУ).

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ не є платником ПДВ у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20 відсотків), ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

З 2019 року змінено строки оскарження рішень контролюючих органів

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що з 01.01.2019 наберуть чинності норми Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).

Так, згідно з чинною редакцією п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків має право подати контролюючому органу, який проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності у термін п'ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. Цей строк з 01.01.2019 буде змінено на 10 робочих днів.

Слід також зазначити, що згідно з п. 56.2 ст. 56 ПКУ, редакція якого є чинною у поточному році, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Така скарга наразі подається протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

З 01.01.2019 строк подання вищезазначеної скарги буде також змінений – з 10-ти календарних на 10 робочих днів.

Нагадаємо, що Закон № 2628 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 12.12.2018 №№ 237 – 238.

До уваги платників податку на прибуток!

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 14.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 (далі – Наказ № 842), яким затверджено Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Наказ № 897) із змінами.

Зокрема: поле 9 заголовної частини декларації «Особливі відмітки» доповнено новою категорією «платника єдиного податку»; додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації доповнено новим рядком 16.5 «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)»; додаток РІ до рядка 03 РІ декларації, в якому згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат, передбачені Податковим кодексом України з посиланням на відповідні норми, викладено у новій редакції.

З оновленою редакцією тексту Наказу № 897 можливо ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДФС України (http://zir.sfs.gov.ua).

Наказ № 842 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 14.12.2018 № 96.

Платникам податків про правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує.

ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/360362.html повідомила наступне.

У зв'язку із запровадженням Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів відкрито на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Таким чином, починаючи з 02.07.2018, змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та митних платежів.

Платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповненні розрахункових документів на сплату податків, зборів та митних платежів необхідно зазначати реквізити нових бюджетних рахунків, відкритих з 02.07.2018 на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

В той же час, згідно з інформацією Казначейства окремими платниками продовжують сплачуватися податки і збори, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, на старі бюджетні рахунки, які були відкриті на балансі обласних апаратів Казначейства (з МФО, відмінним від МФО 899998). Такі кошти не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез'ясовані надходження.

З метою забезпечення повноти надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно звернути увагу на правильність заповнення реквізитів нових бюджетних рахунків у розрахункових документах на сплату податків і зборів.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС України в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sts.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях і м. Києві.

Як звітувати новоствореним підприємцям?

Якщо ви недавно відкрили власну справу, зареєстрували підприємницьку діяльність, то як звітувати новоствореним підприємцям, роз'яснили в Правобережному управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Отже, новостворені платники єдиного податку І та ІІ груп подають наступні звітні документи: податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому була розпочата підприємницька діяльність (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу); річну податкову декларацію платника єдиного податку.

Новостворені платники єдиного податку ІІІ групи подають квартальні податкові декларації платника єдиного податку. Слід пам'ятати, що за неподання або несвоєчасне подання декларації законодавчо передбачено штрафну санкцію.

Новостворені платники, які працюють на загальній системі оподаткування двічі подають податкову декларацію про майновий стан і доходи: за результатами звітного кварталу, в якому розпочата підприємницька діяльність та за результатами звітного року.

Крім того, всі приватні підприємці подають річний звіт з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Фізичні особи підприємці, які працюють як на загальній системі оподаткування, так і на єдиному податку, подають звіт один раз на рік — до 9 лютого наступного за звітним роком (форма звіту — додаток 5).

Зауважимо, що відповідно до оновленої форми звіту з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2018 рік як «єдинники», так і ті що застосовують загальну систему оподаткування мають заповнювати таблицю 1 додатку 5.

Якщо ж підприємець протягом звітного року одночасно перебував на обох системах оподаткування, то йому потрібно заповнювати таблицю 1 за відповідний період перебування як на єдиному податку так і на загальній системі оподаткування.

Сплата земельного податку особами, які брали участь в АТО (ООС) та розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності для таких осіб

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Згідно зі ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об'єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (абзац перший п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (абзац перший п. 287.5 ст. 287 ПКУ).

Водночас згідно з п.п. 281.1.4 п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» зі змінами та доповненнями (далі – Закон).

Ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни (ст. 4 Закону).

Тобто, від сплати земельного податку звільняються фізичні особи, які брали участь в антитерористичній операції (в операції об'єднаних сил), та відповідно до норм Закону визнані ветеранами війни. При цьому звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених п. 281.2 ст. 281 ПКУ:

-для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
-для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах — не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

-для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

-для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

-для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Крім того, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (абзац перший п. 284.1 ст. 284 ПКУ).

Що стосується орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, то її розмір встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. При цьому норми ПКУ не передбачають зменшення розміру орендної плати.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс ДФС (категорія 112.04).

29 грудня — останній день подання декларації

для отримання податкової знижки за 2017 рік

У Правобережному управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадують, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку. Згідно з положеннями ст. 166 Податкового кодексу платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи декларацію до 31 грудня року наступного за звітним.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, — це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку — резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу. Серед основних, відшкодування частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом; суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям; суму коштів, сплачених платником податку за навчання на користь вітчизняних закладів освіти; суму витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків; оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;оплату вартості державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;суму коштів, сплачених платником податку у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу.

Актуально:

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

У яких випадках підприємці – «спрощенці» застосовують РРО

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов'язані у разі:

перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1000000 гривень;

здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках – проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Детальніше з цим та іншими роз'ясненнями можна ознайомитися в категорії 109.04 «Порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій» загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.

На які показники вплине підвищення мінімальної зарплати та

прожиткового мінімуму в 2019 році

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, що зміна розміру мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму впливає на ті показники, що встановлюються залежно від їх розмірів на 1 січня звітного податкового року, Податковим кодексом України.

Це стосується, зокрема:

– ставки єдиного податку встановлюються у відсотках до розміру прожиткового мінімума для працездатних осіб для 1 групи платників та до розміру мінімальної заробітної плати для 2 групи, визначених законом на 1 січня податкового (звітного) року);

– ставки податку на нерухоме майно (встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового ( звітного) року;

– ставки збору за місця для паркування (встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року);

– розміру податкової соціальної пільги та розміру доходу, до якого вона застосовується(встановлюється у залежності від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року). В 2019 році розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга, дорівнює 2689 грн., а розмір податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку 960 грн.50 коп.

– не оподатковуваної граничної норми добових витрат для відрядження, не підтверджених документально (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року). В 2019 році сума добових не повинна перевищувати 417 грн. 30 коп.

- середньоринкової вартості легкового авто, яке оподатковується транспортним податком (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року). В 2019 році вартість легкового авто повинна перевищувати 1564875 грн.

— неоподатковуваної вартості дарунків (а також призів переможцям і призерам спортивних змагань), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року). У 2019 році — 1043,25 грн.

- неоподатковуваної суми заборгованості за укладеним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності, (встановлюється у залежності від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року). У 2019 році – 960 грн. 50 коп.

Не забудьте здійснити річний перерахунок податків та соціальних пільг!

Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно із п.п.169.4.2 ПКУ роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п.167.1 ст.167 Кодексу, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги, за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

Відповідно до п.п.169.4.4 ПКУ якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу — за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

При цьому якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов'язання платника податку за наслідками зв