Ситуація в Одесі незабаром може стати предметом засідання РНБО України. Оперативний штаб.

29 жовтня 2017 року всю країну сколихнула новина із захопленням території єдиного діючого в Одеській області військового аеродрому «Одеса-Шкільний».

https://www.facebook.com/kpszsu/posts/2042768306001239

Тоді близько 40 молодиків спортивної статури в балаклавах частково демонтували огорожу військової частини А3571, та здійснили вивіз військового майна в невідомому напрямку. Як було встановлено у подальшому вказані особи діяли в інтересах ТРЦ "CITI CENTER", що належить ТОВ «Югтранс-термінал», яке ЗМІ пов'язують з Володимиром Галантерником — бізнес-партнером мера Одеси Геннадія Труханова.

https://www.facebook.com/presscentreodessit/posts/1935205930133496

Під час вказаних подій на місці була присутня поліція, яка за офіційною заявою Начальника ГУ НП в Одеській області «забезпечувала охорону громадського порядку», а фактично сприяла цьому захопленню, оскільки до «забезпечення громадського порядку» МО України мала в своєму розпорядженні цілісну земельну ділянку з парканом, а після «забезпечення порядку» вже без шматка території та значної частини військового майна. В даному випадку особливої уваги заслуговує риторика Д. Головіна, який на всю країну заявляв про те, що твердження на кшталт «полиция неправильно действовала , или то, что там были какие-то массовые беспорядки, захват, вывоз я считаю ошибочными и необоснованными». Радник Голови Нацполіції в області Руслан Форостяк заходився в соціальній мережі заперечувати «вдирання молодиків в балаклавах». Жодного «будівельника» не затримано.

На фото «Молодики без балаклав, будівельники».

Вказані дії підприємства своєрідно прокоментував і Геннадій Труханов на нараді 30 жовтня 2017 року в Одеській обласній державній адміністрації. Звертаючись до військових він сказав, що «одному помещерился захват» (на відео з 27:53) і «как офицер» відчитав їх та запевнив, що питання оформлення землі буде вирішене.

Однак виявилося, що в березні-квітні 2017 року без опублікування проектів рішень, Одеською міською радою надано дозволи на розробку проектів землеустрою, а вже в липні 2017 року затверджені такі проекти та сформовані земельні ділянки за кадастровими номерами:

· 5110136900:51:001:0082 (площа 30,0000 га) — для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку;

· 5110136900:51:001:0083 (площа 20,0000 га) — для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку;

· 5110136900:51:002:0030 (площа 17,0000 га) — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови;

· 5110136900:51:001:0085 (площа 18,0000 га) — для збереження та використання земель природно-заповідного фонду;

· 5110136900:51:001:0084 (площа 8,5000 га) — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

Таким чином, величезний шматок державної землі під діючим аеродромом «Одеса-Шкільний» (який є аеродромом спільного використання Міністерства оборони та Державної авіаційної служби, а також використовується Державною прикордонною службою) фактично вже виділений під житлову та громадську забудову.

Незадовго до подій на землях військового аеродрому Одеська міська рада прийняла рішення про розробку детального плану території в межах проспекту Небесної Сотні (стара назва — Маршала Жукова), Шкільного аеродрому, вулиці Проектної 23 (Північ-Південь), вулиці Інглезі (стара назва — 25-ї Чапаївської дивізії) у м. Одесі. Одним з інвесторів розробки ДПТ виступає те саме ТОВ «Югтранс-термінал», а також Будівельна компанія «Будова», яку пов'язують з бізнес-партнерами Одеського мера.

Як вбачається зі змісту проекту ДПТ вищезазначена територія аеродрому відходить під житлову забудову.

Також в серпні 2017 року головний редактор журналу «Громадське слідство» Григорій Козьма у власному блозі описував вищевказану проблему та опублікував мапу військових аеродромів з якої вбачається, що військовий аеродром «Одеса-Шкільний» є єдиним діючим аеродромом на кордоні з невизнаною Придністровською Молдавською Республікою (ПМР), де дислокується військовий контингент Російської Федерації.

04 липня 2018 року на засіданні уряду Міністр оборони України заявив про те, що впродовж чотирьох років МО України в Одесі не може прийняти жодного рішення по жодній земельній ділянці, зокрема через те, що «місцеві органи влади нерідко приймають рішення по землях оборони, які приймати не мають права. Це стосується, наприклад, аеродрому „Шкільний“ — http://www.mil.gov.ua/…/mi-povinni-spilno-vidpraczyuvati-m…/

Разом із цим, наприкінці червня на території квазідержавного формування Придністровська Молдавська Республіка, що межує з Одеською областю, було помічено рух військової техніки, яка належить Оперативній групі російських військ у Придністровському регіоні — https://www.ukrinform.ua/…/2486607-rosia-ganae-vijskovu-teh…
Ще раніше, Голова Служби Безпеки України Василь Грицак повідомив про те, що на території ПМР відновлено злітну смугу аеродрому, яка здатна приймати всі види літаків.

В зв'язку із цим, очевидно, що дії міської влади, пов'язані із зазіханням на єдиний діючий в Одеській області військовий аеродром, які відбуваються синхронно з діями Російської Федерації та ПМР по відновленню аеродрому на території, що межує з Одеською областю та відновленням військової активності російських військ на кордоні, несуть очевидну загрозу національній безпеці та обороноздатності України.

З огляду на це, нещодавно народним депутатом Павлом Кишкарем направлено до РНБО депутатське звернення щодо скликання засідання стосовно ситуації, що склалася навколо захоплення та виділення землі території військового аеродрому „Одеса-Шкільний“ та відповідних дій міської влади. Ще раніше нардепом Ігорем Луценко — перед РНБО було порушено питання щодо скликання засідання у зв'язку дестабілізацією ситуації в Одесі, пов'язаної з застосуванням насильства та вчинення замахів на опозиційних до місцевої влади людей з активною громадянською позицією.

https://www.facebook.com/ngonebaiduzhi/posts/1764692083598362

Зазіхання на землі оборони, замахи та насильство відносно незгодних з міською владою людей, фінансування на шкоду бюджету терористичних організацій, створення приватної армії за бюджетний кошт, а також узгоджені з поліцією підривні дії місцевої влади не мають залишатися без уваги безпекових органів, інакше одного дня одесити можуть прокинутися в ОНР, а Україна назавжди втратити свої морські ворота.