Останнім часом все частіше чую невдоволення бізнесу щодо ініціатив нової команди (постпорошенківської влади). Спочатку ФОПи з приводу нових умов оподаткування та ведення бізнесу, потім авіа перевізники, а зараз натрапив на законопроекти №1210 та №1210-1, де автор Данило Гетманцев пропонує збільшити рентну плату на добуток залізної руди. За приблизними підрахунками, це збільшення буде в 4-5 разів. Можливо, юрист за освітою, Гетманцев хоче зробити краще для бізнесу, але треба зважити на ряд причин та застережень. Необачність в прорахунках чи в форматі реалізації, може призвести до того, що підвищення рентних платежів та подвійного оподаткування продуктів переробки стане невигідним для виробників. Законопроект 1210 змусить промисловців зупинити модернізацію виробництва та скоротити персонал. Окремо слід зазначити про альтернативний законопроект №1210-1, де у платників податків зменшуються права при проведенні перевірок, зменшується кількість пільг, але найдивніше — розширюються права фіскальних служб. Крім цього, документ пропонує скасувати персональну відповідальність посадової чи службової особи контролюючого органу перед державою за неправомірні рішення, дії або бездіяльність цієї посадової особи. Тобто, альтернативний законопроект не відрізняється ефективністю для виробників залізної руди, а навпаки, за деякими нормами навіть стає жорсткішим. В одному з інтерв'ю пан Гетманцев зазначає: «Рівень загального податкового тиску повинен бути рівним, але при цьому не вносити деструктивний вплив на економіку», НВ, 10.09.2019. Тоді в принципі, є логічним питання до парламентаря щодо статистики податкового навантаження на виробників залізної руди в інших країнах: Китай – від 1 до 6 %, Казахстан – 2,8 %, Бразилія – 3,5%, навіть в Росії – 4-8%. Вцілому, ми всі розуміємо, що будь-яке збільшення тиску на бізнес буде призводити до його тінізації. А саме з цим хоче боротися прем'єр Гончарук.
І мабуть, питання не тільки до автора законопроекту, адже задля об'єктивності хотілося б побачити обгрунтування чи висновок від ДПС, Мінфіну або профільних комітетів, щоб до кінця зрозуміти наслідки цього законопроекту для економіки України, а значить і громадян. Бо нинішню поведінку діючої влади можна трактувати як «невпевнену в своїх позиціях». В такому випадку, я би радив представникам монобільшості більше прислухатися до бізнесу, який прямо вказує на проблеми, які заважають їм працювати.