Зеленський про «хресну ходу» РПЦвУ в Києві: «55 тисяч приїхали в Київ. Люди в більшості похилого віку, треба бути обережними, вони повинні були йти всі в масках, хоча б так. Я масок там не бачив. Невже це так складно? Вони організовано приїжджають на автобусах, їх звозять [могли б і маски організовано забезпечити]. ...Але ми не можемо все заборонити, і це неправильно».

--

Одна з небагатьох заяв президента, котру я абсолютно підтримую. Так, це неправильно і такого не можна було допускати, бо це створення масової небезпеки для мільйонів громадян.

А от проросійський пул блогерів і телеграм-каналів жорстко відреагував на таку оцінку Зеленського тієї «хресної ходи» — і чомусь всі як один кивали на «такі ж натовпи без масок» в нічних клубах і на концертах. Дивне порівняння.

Нічні клуби — це дуже вузька і специфічна аудиторія. І точно без жодної авторитетності. Концерти — те саме. Церква ж — на жаль, в тому числі і РПЦ досі — все ж є значним авторитетом, впливає на поведінку і переконання мільйонів людей. Тому рішення церковних ієрархів, формат офіційних церковних заходів в принципі неможливо порівнювати з рішеннями менеджменту нічних клубів чи концертних майданчиків. Це нонсенс, навіть не спекуляція.

І так, це варто «заборонити» — і президент має всі повноваження для цього. Для початку завершити процес точної ідентифікації контори саме як РПЦ, а не якоїсь міфічної «УПЦ МП». Тоді визнати терористичною організацією (І хто не погодиться? Адже всі докази публічні і загальнодоступні — і сприяння агресору, і участі в диверсіях в ході гібридної війни, і діянь за ст.110 і 111 ККУ). А тоді спокійно заборонити. Керівництво під суд, решту — на видворення до РФ, громадянство якої мають, мабуть, всі ієрархи РПЦвУ.

Нескладно. Тільки вимагає послідовності і політичної волі. І все ще може (і мусить) бути реалізоване.

==

Ну і ще один аспект, доволі провокативний. Я розумію позицію християн-фундаменталістів. Не приймаю, але розумію: вони хочуть швидше потрапити до Бога. Тому нащо всі ці маски, вакцини, дистанція...

Однак переконаний: при зіткненні безпосередньо з коронавірусом панівна більшість цих фундаменталістів вимагатиме не свічку і сповідь, як належить порядному християнину, а кисневий концентратор. Щоб затриматись ще на трохи в цій «юдолі скорботи».

А як має обирати лікар, кому віддати останній концентратор: фундаменталісту, який свідомо лазив в натовпі потенційних носіїв штаму Дельта без маски і верещав «на все воля Божа, Бог — найкращий мій захист!», — чи людині, котра чемно обмежила контакти, ходила в масці, записалась на вакцинування, однак підчепила корону від того фундаменталіста, прямо чи опосередковано?

Вони ж мають рівні права перед Конституцією (хоча, виходить, фундаменталісти мають «трошки рівніші» права — це якщо судити з реалій і того, що їм дозволяють). Так кого рятувати, кому віддавати останнє вільне ліжко і кисень, коли що?