Прямо зараз спільна YouTube-аудиторія «трьох підрозстрільних» — в межах 23 000 глядачів. Це 21.20, все ще прайм-тайм. Загалом цифра коливається в межах 23-25 тисяч.

601afea16fba4.jpg

Це не надто відповідні цифри для «впливових» і «масових» телеканалів. Тобто, вони цілком замінні, як бачимо: конкурентів у відповідній ніші вистачає, щоб глядач мав куди перемкнутись.

Варто розуміти: панівна більшість глядачів – це пасивна аудиторія. Котрій в пасивному режимі згодовували прокремлівську жуйку – і аудиторія до цієї жуйки звикла. Така пасивна аудиторія ніколи не встане на підтримку телеканалу. А лише пошукає іншу жуйку. Задача держави – щоб ця альтернативна жуйка такої самої якості (бо де в нас з'явитись кращій?) була хоча би не антиукраїнською.

Зрештою, із забороною ВКонтакте і решти «Яндексів» також ніяких революцій не відбулось: крихітна частка принципово лояльних знайшли технічні методи обходу заборони, решта перенесла свої фоточки, рецептики і милі банерочки з кицями на ФБ.

Альтернативним забороні рішенням могло би бути запровадження державного мита за право перегляду «телеканалів спец.категорії у воєнний час». Вистачило би навіть гривень 200-500, щоб аудиторія моментально скоротилась на 99%. І ті самі вчорашні глядачі самі би голосно вимагали в провайдерів негайно викинути цю пропозицію зі стандартного пакету, бо вони не хочуть платити за таке гроші!

От тому й мітингів на підтримку NewsOne, ZiK та 112-го не помітно. Навіть одиночних пікетів чи котрих флешмобів. Навпаки: народ вимагає добити тему – закрити і «Наш» також.

А щодо пафосних закликів і заяв «ми звернемось до ЄС» тощо... США цілком підтримали наявні заходи. Зрештою, розчистка інформаційного поля від кремлівської пропаганди – адекватна умова для повноцінного входження сюди Америки.

Та й загалом це абсурд, очевидний не тільки нам: на 8-му році війни вільна ворожа пропаганда, при тому через стільки каналів одразу.

Це ж ні разу не «журналістика», не «свобода слова» і не «бізнес» — а чиста пропаганда. Жоден з цих телеканалів ні копійки не заробив на своїй діяльності. Натомість коштує грубих грошей своєму реальному власнику. А зараз вони просто звично пробують підмінити поняття: вимагають від всіх погодитись з їхньою брехнею «ми – просто новинні телеканали».

Але чесно, навіть Вінні Пух з синьою кулькою був переконливіший – і то бджоли не повірили. Чи кремлівські пропагандисти вважають нас тупішими від бджіл?