Никаючи, так кажуть на Закарпатті, нетрями інформаційного простору, надибав відеоканал «Як не стати овочем» авторства Оксани Мороз. Побіжний огляд по діагоналі тематики цього творчого доробку зафіксував одну тему, якій Оксана Мороз приділяє достатньо своєї експертної уваги. Мова про відомого в Україні індивіда Апєксея Арестовича.
Склалось враження, що Оксана Мороз – письменниця, волонтерка, інфоекспертка, вірусмейкерша і досвідчена продавчиня повітря – ніжно критикуючи бурхливу діяльність громадянина Арестовича, таки вірогідно потрапила, можливо й несвідомо, під його згубний вплив. Цій суперечливій персоні, Арестовичу, у відеоблозі присвячено кілька тем за короткий часовий період: «Чи варто слухати Арестовича?», «Секрети любові до Арестовича», «Як шкодить Арестович», Арестович, Овсяннікова та інші ІПСО". Грайливо називаючи Арестовича "Змієм Гориничем" під час бесіди на відеоканалі "Аналізуй", інфоекспертка не розгляділа його справжньої суті: Арестович – це біблійський гаспид, який, пружно звиваючись на розлогій кроні райського дерева, невловимо, незримо і невідчутно проникає у свідомість, потім у серце, а далі й у душу своїх потенційних жертв.
Під час зазначених жіночих посиденьок на відеоканалі "Аналізуй", де одна із двох панянок ані не відрекомендувала себе, ані не спромоглась у титрах написати своє ім'я, доцільно було Арестовича розмазати по стіні, потім зішрябти, знову розмазати і зішкрябти, а далі ще раз ретельно повторити цю процедуру. Арестович цього вартий. Доведеться у майбутньому доробити за мадіапанянок їхню незавершену роботу.
У вище зазначеній темі відеоканалу "Аналізуй" питання неофіційного голосу Банкової, який затьмив навіть Зеленського, є побічним. Більшу увагу привернула відозва Оксани Мороз стосовно медіагігієни та її закликів "Споживати інформацію безпечно" і "Користуватись білим списком онлайн медіа". Аби не забути, відразу зазначу, що споживають їжу, а інформацією або користуються, або послуговуються. Це так, для довідки. Та повернімось до так званого "Білого списку загальноукраїнських онлайн-медіа".
В інтерпретації Оксани Мороз та суголосним із нею системно гендерно стурбованим Інститутом масової інформації (Оксана Романюк), цей список має таку арифметичну послідовність.
№ Назва видання
1 Суспільне
2 Ліга.net
3 Громадське
4 Бабель
5 Дзеркало тижня
6 Радіо свобода
7 НВ
8 Українська правда
9 Укрінформ
10 Еспресо
Натомість, якщо подивитись на вподобання читачів, а ці вподобання є визначальними, то розхвалені медіа не користуються популярністю, яка б відповідала розрекламованій рейтинговій похвалі. Своєю прихильністю читачі сформували, станом на 1 липня 2022 року (сайт Similarweb), цілком інший загальнонаціональний рейтинг зазначених білосписочників.
Рейтинг Назва видання
04 Українська правда
14 НВ
16 Суспільне
19 Ліга.net
26 Еспресо
47 Радіо свобода
60 Дзеркало тижня
87 Громадське
140 Бабель
195 Укрінформ
Тобто дві Оксани – Мороз і Романюк – пропонують читацькій аудиторії інформаційних аутсайдерів, які насправді не потрапили у першу десятку. Експертки називають ці видання "стандартом" і закликають їх наслідувати, що виразно вказує на непридатність експертних псевдоавторитетів робити фахові аналітичні узагальнення.
Незрозуміло, чим експерткам не підходить сайт "Цензор.Нет", який за рейтингом є №1? Невже редактор Бутусов, щоденно ризикуючи життям, пише із передової нісенітниці?
Чи візьмемо видання "Український тиждень" або "Gazeta.ua", що в них написано не так, що вони не варті інформаційної "білизни"? Що не так пишуть на цих ресурсах Сергій Фурса, Сергій Стерненко, Оксана Забужко, Віталій Портников, Денис Казанський, Іванна Климпуш-Цинцадзе, Володимир В'ятрович, Павло Казарін, Роман Цимбалюк та багато інших дописувачів? Звісно, що до кожного автора можна знайти претензії, якщо наполегливо постаратись. Але це будуть претензії технічні, а не стосовно інформаційної чистоти чи невірної інтерпретації фактів.
Отже, можливо не варто брати на себе роль національних і непогрішних суддів стосовно професійності придатності майстрів диктофона і клавіатури та самозакохано ранжувати їх по рейтингах, начіпляючи свої упереджені ярлики. Як радить "Міс Україна" Ксенія Кузьменко, доцільніше більше мовчати і активніше жувати Twix.