Поки народні депутати з піною у рота обговорюють законопроект про приватизацію, на рівні Києва відбуваються не менш цікаві речі. Щоправда, уваги преси і громадськості до них в рази менше.
В столиці є таке комунальне підприємство «Міськпаливо», засноване 1999 року. Його завдання — забепечувати населення твердим паливом. Чим воно займалося останнім часом — незрозуміло, працює там 8 людей.
Сьогодні керівників комунальних підприємств Києва на відкритому конкурсі обирає спеціальна комісія. Якщо все гаразд, у фінал виходять два кандидати, з потім мер одноосібно обирає з них переможця і призначає директором КП. В КП «Міськпаливі» також було оголошено конкурс, і тут вилізло багато цікавих деталей.
По-перше, з'ясувалося, що воно знаходиться в «скрутному становищі, що відображається у збитковій господарській діяльності». Чому так, питання риторичне.
По-друге, коли на співбесіду прийшли кандидати, з їх конкурсних робіт і виступів з'ясувалося, що займатися вони хочуть автозаправними комплексами, які торгують скрапленим газом. Навіщо створювати комунальну мережу автозаправних комплексів, як же ринкова економіка і бідний Адам Сміт — друге риторичне питання. Для виводу підприємства з кризи один кандидат запропонував звільнити підприємство від сплати податків, а інший — штучно тримати низькі ціни, компенсуючи різницю з бюджету Києва.
По-третє, кандидати прийшли з переконанням, що комунальне підприємство, яке саме є гравцем на ринку, має розробити порядок розміщення заправок, демонтувати встановлені неправомірно комплекси, а також контролювати встановлення нових. В народі це називається «обілечувати».
Опустимо моменти, що деякі кандидати у відкриту хвалили свого конкурента, колегу по підприємству. Опустимо, що на підприємстві займала керівну посаду людина, пов'язана з російським «Лукойлом». Опустимо абсолютну некомпетентність деяких кандидатів на керівну посаду в цілому столичному КП.
Що ж зробила конкурсна комісія? Те, що й мала. Звернулася листом до Віталія Кличка і депутатів Київради. В листі комісія чітко пояснила, що вбачає корупційні ризики в цій історії, вважає подальше існування КП «Міськпаливо» недоцільним, тож просить Київраду ліквідувати його, а Кличка просить посприяти цій ліквідації. Це якщо говорити складними бюрократичними оборотами. Насправді — це якийсь треш і бардак за наші гроші. Мер Києва Віталій Кличко наразі лист проігнорував, тож КП «Міськпаливо» й далі існує.