Розмаїття політичної реклами заволоділо не тільки медіапростором, а й вулицями українських міст – це означає, що незабаром відбудуться вибори глави держави. Незважаючи на те, що офіційно президентська кампанія – 2019 розпочнеться тільки через декілька місяців, добра частина кандидатів вже заявила про свої амбіції і вступила у передвиборчі перегони.

Гравці «другої ліги», такі як: Віктор Чумак, Сергій Тарута, Ілля Кива – ці імена вже давно можна побачити на бігбордах. Тепер в мережі інтернет та в ефірах центральних телеканалів все частіше з'являються Юрій Бойко, Олег Ляшко, Олександр Шевченко, Вадим Рабінович.
Та найбільш масштабні кампанії розгорнули гравці «вищого дивізіону» Петро Порошенко та Юлія Тимошенко.

Свою передвиборчу кампанію діючий Президент почав здійснювати задовго до формальних перегонів. В січні на екранах телевізорів та в мережі Інтернет з'явився ролик, який мав би бути соціальною рекламою, що демонструє успіхи українського народу та мотивує на подальші досягнення, натомість відео вийшло під назвою «Йдемо вперед. Петро Порошенко». Це надзвичайно обурило Анастасію Приходько, яка брала безпосередню участь у зйомках. Співачка навіть записала звернення, у якому запевняє, що не давала згоди на участь у політичній агітації, і захищатиме свою честь та гідність. Крім того, протягом 2017-2018 років на бігбордах та сітілайтах по всій країні з'являлися привітання зі згадкою Порошенка. Тоді Громадський рух ЧЕСНО спробував з`ясувати ситуацію. Як повідомили в Адміністрації Президента, ці плакати не розміщували взагалі. Партія свою причетність теж заперечила. Слід зазначити, що на діючого Президента не поширюються вимоги законодавства щодо звітування про витрати та походження коштів. А отже, виборець, на жаль, ніколи не дізнається скільки, а головне за рахунок кого фінансується передвиборча кампанія Порошенка.

На відміну від латентної тактики ведення агітації, яку обрав Петро Олексійович, лідер соціологічних опитувань, Юлія Тимошенко дивує українців масштабністю та публічністю: розміщення білбордів, реклама на радіо та телебаченні, проведення всеукраїнського форуму. Всі витрати, пов'язані з презентацією «Нового курсу», зазначені у фінансовому звіті ВО «Батьківщина» за другий квартал 2018 року, який є у відкритому доступі. В даному випадку, я припускаю, що партія та її лідер роблять ставку на відкритість, чесність та публічність як один із елементів своєї виборчої кампанії та демонструє свою відмінність від конкурентів. Виходячи з цієї позиції варто зробити висновок, що партія дотримується принципу прозорості щодо звітування про витрати на здійснення статутної діяльності. Безумовно, знайшлися громадські активісти, які звинуватили Юлію Тимошенко у мільйонних витратах на телевізійну політичну рекламу, однак слід зазначити, що якщо ЗМІ хочуть бути самостійними, вони самі зацікавлені в рекламі, яка буде оплачуватися відкрито. Це нормальна світова практика, на відміну від звичної для України, де ЗМІ фінансується власниками-олігархами.

Крім того, як з'ясував Громадський рух ЧЕСНО, ВО «Батьківщина» під час організації форуму перерахувала 11,5 мільйонів компанії «Старлайт бренд контент», що належить олігарху Віктору Пінчуку, який в свою чергу, ймовірно буде просувати на вибори одного з конкурентів Тимошенко – Святослава Вакарчука. А це означає, що схоже Тимошенко не боїться відкритої боротьби і діє доволі активно. Думаю, що така відкритість – це один з меседжів до виборців. Цілком можливо, що завдяки таким крокам вона має на сьогодні найвищий рейтинг підтримки серед кандидатів у Президенти.

Але я впевнений, що нас чекає ще багато цікавого протягом цих президентських перегонів!