Одразу (без детального аналізу законопроекту) таких можна назвати три.

1) Збільшення військового досвіду для української армії та спецслужб. Бо йдеться про можливість легальної участі у проведенні різноманітних заходів у різних клімато-географічних умовах. Виникає можливість запозичення різноманітного закордонного військового досвіду. Отримання важливої інформації, яка може бути цінною для оборонного сектору України та для зовнішньої політики.

2) Працевлаштування громадян України, які мають належну підготовку та бажання. Це легальний спосіб заробляти чималі гроші тим, хто цього підготовлений і призвичаєний до умов, коли потрібно місяцями й роками суворо дотримуватися дисципліни. Переважна більшість з тих, хто не бажає служити в армії чи спецслужбах, у таких приватних компаніях надовго не затримуватимуться.

3) Проблема. Відтік якоїсь частини найкращих військовослужбовців з контрактної служби в ЗСУ, НГУ та силових структур. Тобто, державні структури програватимуть конкуренцію за кращих фахівців, і це негативно може вплинути на кадрову ситуацію як в силових структурах, так і з комплектацію сил в ООС.

Отже, виникає серйозна дилема для Української держави.

Володимир Воля,

політичний експерт, міжнародник, магістр державного управління

11 лютого 2020 р.