Збанкрутіла влада намагалася кинути її народу, однак традиційно не впоралася. Замість таємно провести переговори і потім голосно порадіти досягненому результату, представники вінницької школи економіки вчинили навпаки. Почали голосно пишатись переговорами, не чекаючи результатів. Результат — як завжди. Відсутність середньої освіти знову дається взнаки…

Від початку скандалу з відомим лоукостером пройшло дві доби, тож любителі шари вже мали досить часу, щоб охолодити емоції і закатати губу. Час поміркувати, скільки ж має вартувати «квиток у Європу». Пропоную простий розрахунок собівартості перельоту в 1000 кілометрів.

Маємо 30 доларів з пасажира при умові 100% заповнення літака.

Додаткові витрати:

Порахувати все це непросто. За твердженням лоукостерів, пальне складає третину собівартості. Звісно, як і кожен бізнесмен, вони схильні перебільшувати витрати, однак можна припустити, що собівартість такого перельоту складає 40-50 доларів. А ще перевізник хоче отримати прибуток, якщо він не мазохіст.

Тож, коли вам обіцяють квитки у Європу по 20 доларів, може варто не поспішати за сиром, а неквапно і пильно озирнутись навсебіч у пошуках мишоловки?

У більшості європейських країн лоукостерам доплачують з місцевих бюджетів. Не від широти душі, а щоб заманити у місто туристів, які дадуть заробіток місцевим підприємцям. А ті, в свою чергу, поповнять місцевий бюджет. Так працює економіка здорової людини. Економіка курця має іншу логіку. Держава, шляхом надання пільг перевізнику (список їх гуляє мережею і викликає захват у непідготовленого читача. Особисто мені було дивно, що перевізник не вимагає подарувати йому аеропорт. Може – не хоче платити податок на землю?) має дотувати тих громадян, хто має час і натхнення для закордонної поїздки, тобто явно не найбідніших. Одразу ж відзначу, що належу до тієї меншості українців, які регулярно їздять до ЄС, тож висловлюю не приватну та меркантильну, а саме державницьку позицію.

Що могли б зробити наші владці для полегшення мандрівок од ЄС, не залазячи при цьому в кишеню голодаючих пенсіонерів? Розвивати залізничний рух. Дешевшого способу перевезень людство ще не винайшло. Особисто я вже кілька років користуюся послугами ПРИВАТНОЇ залізничної компанії (погодьтеся, для України ці слова поруч виглядають дико). Вартість комфортної поїздки з Кошиця до Праги (біля 800 км) складає… 10 євро і триває 10 годин. Скільки це вартує чехам та словакам? Ніскільки. Приватна компанія придбала рухомий склад власним коштом, платить чималі кошти за користування колією. І податки теж, звісна річ… Але це, знов таки, економіка здорової людини. Для нинішніх наших владців це річ неможлива. Бо одразу ж виникне низка неприємних питань:

Тож, може ми знову почали не з того боку? Повелися на відволікаючий маневр шулерів і замість протиправного, з порушенням чинного законодавства, прийнятого закону про проституційний суд вальцмана, обговорюємо Бог зна що?

Може, було б розумніше вигнати злодіїв із влади, замість чекати від них дешевих поїздок? Тоді Європа нечутно прийде в наш дім сама. І не доведеться нікуди їхати…