5e7c766c5de75.png

Думки вголос та задокументуваний ряд ініціатив для бізнесу. Звісно універсальних рецептів немає, але можна виокремити базові напрямки та ініціативи.

Поки основна думка: саме ваші люди допоможуть пройти бізнесу через кризу, їм також потрібна стабільність.

Нова реальність
Коронавірус вже тут, як і паніка та часто неефективні рішення влади, зокрема, Mr.Ze та Mr.МОЗ Я-Легенда. Найкраще, що залишається зараз це вчитись на уроках минулого та ефективних заходах інших.

Влада розглядала три сценарії, й обрала найжорсткіший з вірою у повне блокування розповсюдження коронавірусу. Зараз ми точно знаємо одне — доведеться економити та краще не надіятись на допомогу від держави й брати все у свої руки. Все більше людей ідуть у відпустку за свій рахунок, добудовують дачу або просто чекають вдома.

Перш за все потрібно зрозуміти, де бізнес зараз, наскільки все погано та наскільки гірше стане.

Безпека персоналу
Це має бути вашим пріоритетом номер один, саме люди забезпечують функціонування вашого бізнесу й з ними вам доведеться його відбудовувати після загрози COVID-19. Переведіть всіх можливих працівників на роботу з дому. Подбайте про захист тих, хто залишається:

Безпека повинна стати частиною вашої культури.

Комунікації з клієнтами
Абсолютна більшість ваших клієнти зараз вдома, ці дані вам відомі без дорогого маркетинг-дослідження. Вони більше часу проводять онлайн і здійснюють покупки теж онлайн.

Саме час бізнесу появитись у Facebook, Google Business, створити безкоштовний веб-сайт на платформі Wix, підв'язати номери телефонів до Телеграму чи Вайбера, ну й звісно не забувати перевіряти пошту.

З вашого контенту має бути зрозуміло, що ви пропонуєте та вашу схему роботу під час карантину. Клієнту має бути зрозуміло, що та як вони можуть у вас купити. Інформація може бути на розгорнотому на швидку руку інтернет-магазині або доступній за посилання Google табличці, дані в якій ви регулярно актуалізуєте.

Ще один важливий момент це безпечна доставка товарів. Тут допоможуть відділи Нової Пошти, локальні служби доставки та адаптовані точки видачі.

Нові канали для продажу
Без продажу бізнесу не жити і є лише три способи адаптуватись:

У кризовий період потреби користувачів інші й рішення про зміни прийдеться приймати оперативно. Крім «йти онлайн», потрібно пріоритезувати поточні запити клієнтів, шукати нові ринки.

Онлайн-платформи, тендерні площадки, міжнародна арена та інші способи, яких ви ще не пробували це хороший варіант згенерувати потік клієнтів та зменшити ризики. Вчорашні конкуренти сьогодні можуть бути партнерами. Вам потрібно почати мислити нестандартно та шукати можливості там, де їх раніше не було.

Можливо ваш бізнес може вирішити нагальні потреби під час карантину, й вам для цього потрібні невеликі зміни. Російсько-українська війна відкрила шлях безлічі українських брендів з виробництва озброєння, одягу та іншого обладнання високо оціненого на міжнародному рівні та нашими воєнними.

Автоматизація процесів (Доступ до даних/ERP/CRM/...)
Віддалена робота це виклик для більшості бізнесів. Починаючи з обладнання для працівників, закінчуючи злагодженою комунікацією. Зустрічі мають перейти в онлайн, тут нам допоможе Zoom/Skype/MS Teams/Slack. Більшість з цих сервісів мають безплатні або trial-режими, яких буде більш ніж достатньо для старту.

Прямих комунікацій стає менше, працівникам потрібен рівноцінний доступ до інформації без потреби все уточнювати. Google Drive стане вашим ліпшим другом, для обміну документами, сотень табличок та координації всіх дій.

Перехід у цифру це довготривалий процес, але почати ви можете вже сьогодні. Виясніть чого бракує вашим працівникам, опишіть та пошукайте як оптимізувати процеси. Зробіть нарешті ЕЦП та підписуйте договори у Вчасно з пересилкою фізичних документів НП.

Складні рішення та самоосвіта
Саме ваші люди допоможуть пройти бізнесу через кризу. Вони також хочуть зберегти свої робочі місця і можуть прийти до Вас з ідеями. Зараз як ніколи важливо підтримувати атмосферу довіри, якщо й доведеться приймати жорсткі рішення — будьте людьми, завжди є спосіб домовитись. Як власнику бізнесу вам потрібно робити бізнес рентабельним, але як багаторічний друг-колега ви можете допомогти порадою чи чимось іншим. Карантин закінчиться й можливо вам доведеться наймати цих людей назад.

Зараз є багато можливостей для підвищення кваліфікації, онлайн-курсів — для вас та ваших працівників. Там можуть бути відповіді на нагальні питання, як мінімум структуризація знань.

Психологічний стан працівників не менш важливий, у часи кризи вони готові викладатись на повну й допоможуть разом пройти через все — не забувайте з ними говорити та бути чесними.

Соціальна відповідальність
Ми зараз в одному човні, перемога мед. працівників буде нашою перемогою. Знову час громадськості допомогти усім, що в наших силах. Пам'ятайте про безпеку ваших працівників й шукайте однодумців. Це не перша криза, пройдемо і через цю.

Стабільного Вам прибутку й не забувайте мити руки.

5e7c9edfc7423.png