Несподівано туристична громадськість рішуче втрутилася в проблемну роботу Укрзалізниці. Занадто багато нарікань! Та і народ України, який є основним споживачем послуг залізниці, активно гомонить в соцмережах про низький рівень сервісу, високі ціни, відсутність квитків…

-Не варто у всьому звинувачувати керівників Укрзалізниці, хоча вони теж мають працювати більш ефективно. Але, основна проблема в тому, що держава кинула пасажирські перевезення напризволяще – переконана Голова підкомітету з питань розвитку туризму Верховної Ради Анна Романова. — Також дуже дивна позиція чиновників, які повинні забезпечити нормальну роботу залізничної галузі, а думати не лише про те, як здешевити олігархам перевезення руди і коксу.

Ми вирішили розпитати Народного депутата України Анну Романову про вплив роботи Укрзалізниці на розвиток туризму України.

-Пані Анно, Ви останнім часом дуже багато уваги приділяєте залізничникам. Більше того, за допомогою громадськості і преси активно впливаєте на роботу галузі. Поясніть!

-Є сумна статистика Укрзалізниці. І це не дуже добра реальність. Просто цифри…

Більш як УДВІЧІ скоротилася кількість вагонів УЗ за 15 років!

У 1992 році було 10800 вагонів, у 2018 — 4400.

Зношеність 93%.

Лише за рік парк скоротився ще на… 200 вагонів, а це майже на 12 поїздів менше.

Тенденція — якщо зараз не вжити заходів — проблема буде лише поглиблюватись. А це як ви розумієте, не на користь українському туризму.

І це при тому, що за протяжністю залізничного полотна ми посідаємо друге (!!!) місце в Європі. Після Німеччини, де залізницею подорожують більше 40% населення (у нас 15% від усіх поїздок).

-Ви активно «пробивали» нове залізничне сполучення між Черніговом та Івано-Франківськом. Було створено новий маршрут і…

-Не все так просто… Омріяний Поїзд «Чернігів — Івано-Франківськ».
Саме його відновлення я добивалася від Укрзалізниці.
І отримала відповідь: нема попиту.
А саме: у минулому поїзді до кінця маршруту доїджало лише… 70 пасажирів, тобто трохи більше двох вагонів. Такі реалії. Продовжуємо вивчати ситуацію…

Прикметно, що Анна Романова демонстративно уникає різких звинувачень, намагається вивчити питання і запропонувати найбільш оптимальне вирішення, після відповідних консультацій з фахівцями. Нині ми привертаємо увагу до труднощів Укрзалізниці, які ми можемо подолати лише спільно!

Віктор Тригуб, редактор журналу «Музеї України»