На нас чекає велика приватизація. http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62455
Майно продається на аукціоні. При цьому, учасників може бути не менше 2. Якщо учасник лише один, то майно може бути ним викуплене, але не нижче за стартову ціну. Підступний покупець може знизити ціну до 50%. Разом із тим, якщо він (покупець) все добре прорахував, то може викупити майно взагалі за безцінь: достатньо лише розлякати всіх конкурентів та вичікувати. За таких обставин, більше шансів у людини, що не нехтує будь-якими засобами, у тому числі кіднепінгом.
Аукціон може бути з умовою (зокрема, не звільняти працівників протягом 6 місяців) і без умови (звільнять усіх).
Зауважте, стартова ціна об'єкта великої приватизації визначається радником (оплата його праці включається в ціну приватизації) або комісією, за результатами вивчення аукціонних пропозицій потенційних покупців та погоджена Кабінетом Міністрів України. А стартова ціна об'єкта малої приватизації — балансова вартість активів об'єкта малої приватизації, за вирахуванням зобов'язань, у разі їх наявності, але не менше однієї гривні. 1 гривня! Я перша займаю чергу за об'єктами малої приватизації. Добре?
Перелік об'єктів, що НЕ підлягають приватизації дуже довгий і, як не дивно, розумний. Однак. Однак, якщо майно певних органів, зокрема СБУ, Міністерства оборони, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, і всіма улюбленої податкової :) не забезпечує виконання зазначеними органами встановлених законодавством завдань, таке майно є об'єктами, що підлягають приватизації. Отак от. Чи можна зробити так, щоб потрібне майно ці органи не використовували? Легко!
Якщо юридична особа, що хоче придбати Державне майно має кінцевим бенефіціаром громадянина РФ, то… цей громадянин продає 90% акцій комусь іншому, а сам стає учасником приватизації. Тобто, якщо громадянин РФ має 10% у юридичній особі – покупцеві, таке майно йому спокійно відчужують.
А як Вам таке? Держава може взяти на себе боргові зобов'язання об'єктів, які підлягають приватизації. Ну правда, ж державний бюджет гумовий. Підвищать ще акцизи на паливо, алкоголь і цигарки і буде покупцю щастя. В чому тоді сенс приватизації, як не в тому, щоб придбати собі ласий шматочок, а всі борги перевісити на Державу, фактично на платників податків.


Законопроект довів, що пан В.Б. Гройсман — великий юрист, адже пропонує права та обов'язки юридичної особи передати фізичній. Хіба що текст законопроекту так написаний…

59b3fa73588ab.jpg


Раніше Фонд державного майна України захищав майнові права державних підприємств, установ та організацій, а також корпоративних прав держави на території України та за її межами, а тепер – не буде. Взагалі, в законопроекті якась плутанина. В одних статтях Фонд Державного майна наділений одними повноваженнями, в інших – він вже їх немає.
В проекті прибрані згадки про плани приватизації. Разом із тим, в тексті вказано, що Державні органи приватизації щороку до 15 січня поточного року забезпечують оприлюднення переліків об'єктів, що підлягають приватизації на відповідний рік.
А оце вже корупція і анти конкурентна змова — Організатор аукціону має право витребувати від потенційного покупцяінші документи і відомості, потрібні для з'ясування його особи, суті діяльності, фінансового стану, та організовує отримання додаткових відомостей від відповідних органів виконавчої влади, установ, організацій, суб'єктів господарювання…. У разі необхідності на запит організатора аукціону здійснюється додаткова перевірка.
Договір купівлі-продажу можна розірвати та визнати недійсним, за певних умов. Оскаржити приватизацію державного майна та укладення договору купівлі-продажу можна буде протягом трьох років з дня укладення договору. З одного боку, ніби захист інтересів Держави, з іншого – будь-яка зміна політичного курсу Держави, і покупець може втратити майно. Встановлені положення не заохочують нових власників вкладати у новопридбаний об'єкт, щонайменше протягом 3 років.
В законопроекті є ціла низка зауважень щодо того, як виконання взятих на себе обов'язків може вплинути на нового власника, коли можна продавати акції/частки і майно повністю, але оскільки все залежить від конкретного договору купівлі-продажу, я на них зараз не зупинятимусь.
Не зовсім зрозумілою є наступна норма: «Особи, які придбали державні підприємства як єдині майнові комплекси, є правонаступниками їх майнових прав (крім права постійного користування земельною ділянкою) і обов'язків». Чи законодавець хотів одразу продати єдиний майновий комплекс разом із землею, чи тепер землею не можна користуватися, але можна викупити за високою (або низькою, в залежності від нового власника) ціною?
Вибір радника з продажу пакетів акцій банків віддали Мінфіну (формально в проекті звучить інакше, але зміст такий).
Ха! Тепер Члени комісії з продажу пакетів акцій банків можуть бути акціонерами будь-яких банків на території України та набувати прав акціонерів банків одразу ж після продажу пакетів акцій банків. Мабуть, всі вони кристально чесні люди і на свою користь нічого робити не будуть. Тепер зрозуміло, чому колишній Міністр економічного розвитку так поспішав із приватизацією. Певно, ця норма в законопроекті належить його перу комп'ютеру.


Враження від законопроекту – хтось дуже поспішає із приватизацією Державного майна і готовий продати його за безцінь своїм людям невідомим добродіям. При чому, у того, хто контролює Фонд Держмайна, є достатні важелі, щоб вплинути на хід приватизації та відібрати майно у нового власника, якщо знайдеться інший...