Ми вб'ємо Вашого конкурента. А я, як голова місцевої
поліції, обіцяю, що розслідування проводитиметься
поверхнево
(С) Dirty Rotten Scoundrels, 1988



Оскільки я ціную Ваш час, одразу перейду до проблеми. 17 липня 2017 року низка народних депутатів України зареєструвала доволі одіозний законопроект під номером 6757 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62333.
Зміст цього проекту зводиться до того, що покупці (споживачі) можуть написати скаргу на продавця і отримати (після певних процедур) 100% від вартості придбаного товару (якщо його вартість становить більше 850 грн.). При цьому, продавець отримує такі «бонуси», як камеральна перевірка та, із ймовірністю, що наближується до 1 (людською мовою – у 9 випадках з 10) — фактичну перевірку.
Якщо підходити до законопроекту формально – він не такий вже й жахливий: якщо продавець вибив та надав покупцю чек РРО, йому боятися нічого. Теоретично. Практично цей законопроект вбиває малий бізнес і є непоганим інструментом отримання грошей шахраями та корупціонерами.
Я зараз не зупинятимуся на теоріях змов, на кшталт того, що орган ДФС навмисно не зареєстрував у своїй системі дані з РРО продавця, чи такі дані були відкориговані вірусом, чи хакерами на замовлення конкурентів.
Достатньо того, що споживач, який подав скаргу на те, що продавець нібито не дотримується законодавства НЕ несе відповідальності. Як так? Ну, формально, згідно ч.4 п.42-2.3 ПКУ (в редакції проекту), «За достовірність відомостей, зазначених під час реєстрації на Порталі перевірки розрахункових операцій, відповідає покупець (споживач)» . І все.
Тобто, будь-який власник бізнесу, бажаючи знищити конкурента, може писати скарги на конкурента, хоч щодня, а орган ДФС повинен ці скарги перевіряти. Якщо продавець має достатній штат працівників, для нього це — неприємно, але не проблематично. Якщо ж продавець – 1 ФОП, без найманих працівників, то він — просто прогорить. Чому? Тому що змушений буде ходити на перевірки до органу ДФС та доводити, що у нього все законно. Якщо ж такий продавець не з'явиться, то до нього прийде фактична перевірка.
А тепер прочитайте, яку фактичну перевірку пропонують нам наші дорогі законодавці:

59ac7125a0f6c.jpg


Прочитали? Гарно ж? Тобто, на підставі 1 скарги дорогі наші депутати дозволяють контролюючим органам перевірити щасливого продавця ледь не до ведення складського обліку. Ні, я не перебільшую, так стаття ПКУ написана.
До речі, про написання проекту. Він сам собі суперечить у деяких місцях, але то таке – дрібниці, коли борешся із конкурентами тінню, на це не звертаєш уваги.
Не буду Вас втомлювати. Зверну увагу лише на одне. На п.п.165.1.60 ст.165 ПКУ, за яким НЕ оподатковується сума відшкодування частини узгодженої та сплаченої суми штрафу. Сума ця у розмірі 100% від суми покупки відшкодовується покупцю. Це, звісно, якщо продавець не доведе, що його оббрехали.
Ця норма має дуже велику корупційну складову. Чому? Припустимо, до продавця прийшла перевірка. Ревізор каже, що або «знайде великі порушення», або наступного місяця до покупця завітає ревізорів кум/сват/хресний та придбає товар на, скажімо, 10 тис. грн. Покупець навмисно НЕ виб'є чек РРО, а за наслідками розгляду скарги від споживача, такий кум/сват/хресний отримає на р/р 10 тис. грн., ну і 10 тис. грн. отримає бюджет. «Але ж це менше, ніж якщо я нарахую тобі 500 тис. податків! Сам лише судовий збір становитиме 7500 грн.», переконає платника податків ревізор. Чесні ревізори – вибачте! Але ж ви самі знаєте, що серед вас є не зовсім чесні колеги.
І звичайно ж, процвітатимуть шантажисти – ті люди, які пропонуватимуть бізнесу заплатити певну суму, або ж — чекати на зливу перевірок.
Чудовий законопроект правда ж? 200%, що цей законопроект переможе тінь і покращить інвестиційний клімат.
Чудового настрою!