598771bf90e66.jpg

Оскільки плани «Укрзалізниці» покращити фінансові показники за рахунок підвищення тарифів так і не здійснилися, відомство вирішило взятися за справді «благородну справу» – знайти, де, і на чому залізниця втрачає кошти.

В якості першої жертви програми «затикання дірок» обрали металургів: «Укрзалізниця» повідомила, що її регіональна філія – Донецька залізниця – в липня недоотримала більше 40 млн. грн через несвоєчасне завантаження та вивільнення вагонів. Залізничники навіть навели дані щоденного завантаження та розвантаження вагонів порівнявши цифри заявок та їх фактичного виконання. При цьому, у повідомленні не зазначено, яку ж кількість із заявлених вагонів металурги все ж отримали. Адже є досить обґрунтовані сумніви в тому, що заявки на вагони задовольнялися повністю.

Немає вагонів – не буде грошей

Однак і металурги на стали відмовчуватися під тиском таких звинувачень. І у відповідь озвучили цифри набагато більших втрат «Укрзалізниці», яки вже завдає, чи буде завдавати найближчим часом низька пропускна здатність однієї з ділянок залізниці, що сполучає маріупольські меткомбінати з рештою України.

Після того, як на реконструкцію ділянки між Волновахою та Камиш-Зорею витратили близько 60 млн. грн бюджетних коштів залізничники обіцяли забезпечити пропуск 24-25 пар потягів, однак в реальності їх кількість зараз не перевищує 16-17 пар. Таке становище вже зараз обмежує можливості двох потужних металургійних комбінатів стосовно забезпечення сировиною та вивозу готової продукції. А тим більше не дозволяє збільшити обсяги виробництва, щоб хоч частково компенсувати втрату кількох виробництв на неконтрольованих територіях українського Донбасу. А тому щомісячні втрати залізничників, проте – вже за підрахункам и металургів, зростають до 65 млн. грн.

Заграница нам поможет?..

Парадокс ситуації в тому, що керівники металургійних комбінатів Маріуполя готові платити залізничникам за збільшення обсягів перевезень, оскільки і так змушені витрачати ці кошти, проте вже на оплату послуг морського транспорту. З іншого боку, залізничники також зрозуміли абсурдність ситуації, коли вони не отримують кошти, які їм готові перерахувати, через відсутність порядку та належної організації перевезень. Тому наступна новина уже додає оптимізму. «Укрзалізниця» розпочала переговори з колегами з Білорусі та Казахстану щодо оренди локомотивів. Їх дефіцит в нашій країні становить більше 600 шт. І якщо відповідні угоди щодо оренди рухомого складу буде укладено, частина орендованих тепловозів буде направлена на обслуговування маріупольського напрямку, який залізничники справді вважають «проблемним».