Руслана Купченко,

Керуючий директор компанії «Габарит груп», міжнародний експерт з аутсорсингу та аутсафінгу

Стрімкий розвиток інформаційних технологій, вдосконалення виробництва, кон'юнктура ринку-ці чинники змушують роботодавців шукати дієвих методі підбору фахівців. Компанії здебільшого працюють на динамічному ринку, а це стимулює їх розвиватися у різних напрямках, адже саме різновекторна стратегія «транслюється» сьогодні низкою великих корпорацій. Для її втілення HR-фахівцям потрібно вміти застосовувати такій новітній інструмент оптимізації роботи, як аутсорсінг.

Аутсорсінг-це передача окремих функцій та бізнес-процесів організаціям, що спеціалізуються у певній сфері та мають відповідні знання, ресурси, досвід, матеріально-технічну базу. Залучення зовнішніх підрядників дає змогу одночасно підвищити і власну конкурентоспроможність та отримати доступ до необхідних професійних ресурсів. Серед переваг аутсорсингу-економія часу, оптимізація оподаткування, скорочення витрат на адмінресурс, гнучка політика щодо кількості працівників у штаті компанії, можливість залучення вузькопрофільних фахівців, збереження статусу малого підприємства тощо.

На папері все може виглядати бездоганно але перш ніж займатися аутсорсингом самостійно, потрібно вирішити низку психологічних питань та питань, пов'язаних з підбором персоналу. Серед психологічних варто навести синхронізацію індивідуальних цілей людини та стратегічних завдань компанії. Серед завдань, пов'язаних з підбором співробітників, слід виокремити такі:

Три перших завдання належать до базових, тому детальніше зупинимося на двох останніх.

Отже, під час розробки стратегії залучення персоналу слід враховувати такі аспекти:

Для спрощення роботи HR-фахівців під час вирішення питань, пов'язаних з аутсорсінгом, та задля уникнення неправильних рішень можуть застосовуватись такі орієнтири:

Що стосується оптимізації працездатності, то дуже влучним вважаю вислів американського бізнес-консультанта та публіциста Гаррінгтона Еммерсона «Працювати напружено-означає докладати до справи максимальних зусиль, працювати продуктивно-означає докладати до справи зусилля мінімальні».

Тож найкращий підхід-це розподіл робочого часу на фази працездатності.

Отже, підсумовуючі зазначене зауважимо, що аутсорсинг є позитивним інструментом підвищення ефективності роботи компанії. Проте деякі його елементи інтуїтивно здаються правильними, хоча насправді такими не є. І якщо процес аутсорсинга має суб'єктивним та безсистемний характер, врятує лише щасливий збіг обставин. Тож якщо виникає потреба в такому способі оптимізації компанії, радимо звернутися до експертів цієї сфери.