«Він вважав, що захопити владу і правити — одне і теж. Гарного короля відрізняє мудрість. Так як же дізнатися, що мудро, а що ні? Ти знаєш як управляти скарбницею і запасами зерна і командувати військами і флотом? Мудрому королю відомо, що він знає і чого не знає. Мудрий юний король прислухається до радників, і слід їх радам поки не подорослішає. А наймудріший король, прислухається до них і після ».

Тайвін Ланністер, хранитель Заходу, ("Гра престолів", Дж.Мартін)


Всім нам,сьогодні дуже важливо змінити риторику. Досить сприймати команду Володимири Зеленського, як групу безталанних "матросів", які вирвались з крейсера "Аврора" та взялися керувати державою. Все далеко не так просто, як здається. За плечима Володимира Олександровича та його команди величезна історія менеджменту та побудови складних бізнес-систем. Мабуть, сьогодні немає жодної людини на теренах колишнього Радянського союзу, яка б не чула про "Квартал 95" та його продукцію. І це при жахливій конкуренції з боку фабрики КВН та "Comedy Club", які живуть та розвивають коштом Кремля. Квартал це успішний проект, міжнародного масштабу, де поряд з успішними артистами стоять не менш успішні менеджери управлінці.

Окрім успішного, але все ж естрадного "Кварталу 95", група Зеленського сьогодні вже має перші перемоги на політичному полі. Правда вони теж більше пов'язані більше з медіа активністю, ніж менеджментом, але все ж. Результат очевидний. Завдяки успішним, комунікаційним стратегіям команді Зеленського вдалося перемогти мастодонта української політики Петра Порошенка, повністю "перепрошити" Верховну Раду та головне, у цьому всьому захопити майже всю "мажоритарку". Стратегія комунікації була вибрана настільки вдало, що слова та обіцянки кращого завтра, перемогли сьогоднішню гречку. Магія? В жодному разі! Все просто. Публічна війна з парламентом. Прекрасні демонстрація того, що особи, котрі там працюють — звичайнісінькі вороги українського народу, котрі прийшли на "крові мас" та при цьому стоять на дорозі нашого Європейського майбутнього.

Чи було важливо, що там у президентських ініціативах ? Ні. Суспільству цього не потрібно. Далі назви воно не піде. Нема часу розбиратися та копати. Є назва, слова президента, опір його ініціативам, які ззовні правильні. І на виході погана Верховна Рада, яка має піти в історію. Ми та Вони. За все хороше, проти всього поганого. Та як результат фактично повне очищення влади та моно партія при владі.

Бій за Київ та нові професіонали.

Можна сказати, що комунікація, управління розважальними проектами це далеко не одне те саме, що керувати країною. Погоджусь, тут потрібно мати більш глибокі, ґрунтовні знання, або професіоналів під рукою, які мають глибокі ґрунтовні знання. Таких віднайти не так і складно, якщо ти президент, та контактуєш з великими промисловими групами типу Приват. Так, можливо сьогодні в Зе є брак публічних професіоналів, які могли б стати на публічні посади, але точно достатньо людей висококваліфікованих, але непублічних.

Саме ці люди відсторонили Зеленського від боротьби за Київ. Так, не можна ставити на один, публічний ринг Зеленського та Кличка. Цим нехай займеться Богдан, в якого далеко не ідеальна репутація. Кличко символ. В багатьох українців, він мало асоціюється з політикою більше з спортом та успіхами на рингу, щось типу Бубки чи Василя Вірастюка. Київ далеко від областей України і його політика теж.

Ця ж сама команда обрала перевірену стратегію для місцевих виборів та вивела Зеленського в люди. Він покинув Київ та його інтриги і відправився боротися з "негідниками", або по літературному "антагоністами". Місцеві політики далеко не ідеальні, вони крадуть, "кришують", а іноді навіть убивають, активістів. Ідеальна ціль для третьої хвилі війни Володимира та його команди. І нехай, десь там ЗМІ по куточках, шепчуть, що це наслідування Лукашенка і не рівень президента. Та кому це цікаво? Нікому. На місцях люди хлопають в долоні. "Герой з тисячею облич" прийшов перемогти чудовисько, яке травить життя людей тут і зараз. Все по канонах літератури.


"Кто-то слышит далекий голос, он выходит из дома один. Он идет по дороге из города в темный лес где полно паутин. На пути он встречает монстров, бьется с ними он так же один. Он пока не герой, он боится всего, но он все продолжает идти. И в конце он приходит к логову, будет сложно, но он победит. И дракона убив, он вернется домой, но уже не тем кто уходил"

Oxxxymiron, "Тысячеликий герой"


Здається дві настільки схожі історії, війни з місцевими політиками, але одночасно зовсім інші методи та підходи до боротьби. Чи зможуть зробити так моряки з крейсера "Аврора", дуже сумніваюсь. Тут потрібно чітко розуміти, як працює українська свідомість та система І це далеко не просто, бо потрібно знати, яким інструментом "виносити" те чи інше "чудовисько", щоб не порвати свій імідж в боротьбі.

ЗМІ, як новий ворог.

Вже дуже незабаром запрацює зелена ВРУ та Кабінет Міністрів. І ніхто інший, як Зеленський та його команда розуміють, наскільки ці два інститути слабкі перед натиском ЗМІ, які атакують прямо зараз. Вони вбивають імідж вже сьогодні, в цей момент, а результати діяльності цих політичних інститутів проявляються з часом. Особливо перед впливом ЗМІ слабкий Кабінет Міністрів. З парламентом все трохи легше. Хоча там і там захисні механізми надто слабкі. І добре було Володимиру Олександровичу коли він був у 95 Кварталі. Він був із сторони ЗМІ там дія та результат приходили моментально. Жарт – сміх – мінус у жертви. Нині ситуація змінилася. Володимир Олександрович тепер з іншої сторони.

Існує думка, що захищатися легше ніж атакувати, якщо питання стосується публічної політики, то закон цей не діє. Володимир Зеленський та його свита це знають, тому вони діють вже сьогодні. Як ? Намагаються підірвати ідею, про те що в нас є якісні ЗМІ, як такі. Хочуть перетворити їх на "жовту пресу". Так, звичайно, мова не йде про якісь силові кроки. Звичайно ні, мова знову таки йде про роботу в інформаційному просторові. Просто цього разу підривну.

Про що говорять ці цифри (до слова взяті із дослідження центру Разумкова)? Вони кажуть про величезну групу людей, котрі вже перебувають на грані та відверто сумніваються в чесності медівників. 19% + 24% = 43% наших співвітчизників вийдуть від телевізора та почнуть шукати альтернативні джерела інформації. А це може бути так як і сторінка Президента так і про набагато чорніші варіанти, наприклад Шарій. Вже сьогодні, велика кількість людей вважає наші ЗМІ "жовтою пресою" олігархів. І десь частково вони праві.

43, 8 % перебувають в сірій зоні. Вони скоріше довіряють Українським ЗМІ. Прошу звернути увагу на словах "скоріше довіряють". Тобто дозволяють собі дороге право на сумнів. А якщо зіграти на цьому праві? Якщо підкинути ЗМІ "качку" про звільнення Богдана, качку зроблену на коліні, але підтверджену "великим", але анонімним джерелом. Якщо саме перед цими сірими зіграти в гру, де ЗМІ не керуються фактами, а оперують чутками. Скільки людей із сірої зони перекинеться в групу тих хто зовсім не довіряє ЗМІ? А коли проводити такі операції досить часто то результат буде.

Так, команді професіоналів Зеленського не вдасться так легко знищити повагу до ЗМІ, як це сталося з депутатами ВРУ. Але чи треба це їм? Сумніваюсь. Потрібно просто всіх зрівняти. Незабаром нас чекає, велика інформаційна війна. Де 1+1 буде захищати Зеленського від атак інших медійних груп. Так, можливо цього і не станеться. Це ж Україна, можливий "сепаратний" мир між Президентом та Олігархами, але виключати війну не варто. Так подумали і в президента та здійснили превентивну дію номер один. Підбили довіру людей до всіх Українських ЗМІ. 1+1 її втратить все одно, а от всі інші канали та газети не факт. А інші канали навпаки можуть виростити свій рейтинг на критиці президента. Що не раз ставалося свого часу з 5 каналом. Чекати не варто тому почали, виносити їх прямо зараз.

Команда Зе

Дискредитувати джерело критики це відмінний крок. Досить обманювати самих себе. Команда Зе це далеко не п'яні дилетанти в майках. Можливо десь в них бракує досвіду, але вони швидко вчаться. Не без помилок, звичайно, а хто не помиляється? Вони працюють. Вони вимивають старі еліти, старі порядки, і це найголовніше. Старі порядки мають бути знищені. ЗМІ мають оперувати фактами, а не чутками та емоціями. Старі команди повинні піти і відкрити дорогу новим людям. І причому це має відбутися всюди, як і в політиці так і на ринку медіа. Прийшов новий день з новими гравцями.

Що це дасть Україні?

До нас іде справжнє оновлення, повільно, але йде. Старі правила більше не діють. Потрібно змінюватися, або помирати. І це стосується не тільки політичних проектів, а й медійних. Довіра підірвана до всієї системи, в яку також і входять ЗМІ. "Ми говоримо зі своїми людьми на пряму" — приблизно так сказав голова Офісу Президента, — "Нам не потрібні посередники". Медійна диктатура це вже щось нове. Правда цього не станеться. Вже в недалекому майбутньому народиться новий канал/портал, який перерве монополію Зеленського та його команди. Це може бути чимось новим, або переродженим старим, як оновлений канал ТВі. Чи це потрібно ? Звичайно. Контроль із з боку повинен бути інакше ми ризикуємо стати новою Росією. Правда так само, важливо і підчистити вплив олігархів на медійку, бо інакше зміни до нас не прийдуть ніколи. Нехай помре сіра зона!