ІТ має виступити локомотивом зростання економіки України. Це гасло ми чуємо, починаючи з червня минулого року, коли публічна частина влади України змінилася. І першу скрипку у владній команді відіграють вихідці з ІТ сектора, що свої бізнес-навички мають бажання перенести на всю економіку України.

Однак, як і в будь-якому секторі економіки ІТ має свої нюанси. Вітчизняне ІТ - це практично на 80-90 відсотків сервісний та оутстафінговий бізнес. Тобто, це не формування продуктів, де необхідно пройти увесь шлях від ідеї до завоювання частини ринку, а реалізація ідеї клієнта (сервісне) або взагалі надання виконавців на віддаленій основі для потреб клієнта (оутстафінг). І тут яскраво виявляються стандартні схеми цього типу бізнесу:

- освоювання бюджету (і в західних компаніях освоюють бюджети в кінці фінансового року, щоб не зменшити фінансування в наступному);

- формування рішень для просування певної особи чи відділу по кар'єрній драбині у компанії (коли певний менеджер західної компанії "просуває" перед радою директорів компанії чи власником певне "проривне ІТ рішення", що має забезпечити конкурентну перевагу компанії. І підтримує це рішення, навіть попри його помилковість, бо інакше цей менеджер позбудеться набутої позиції в компанії);

- звичайне шахрайство, коли на різних венчурних івентах презентуються "проривні ІТ рішення", навіть попри помилковість чи нерозуміння бізнесу, для якого розробляються ці рішення;

- та багато інших "схем", що в будь-якому випадку можуть розглядатися як "розпилювання" коштів.

Звичайно, грань між R&D розробками та звичайним шахрайством чи "освоєнням" коштів є доволі тонкою і могла б вирішуватися верифікаційними дослідженнями незалежних експертів, але з "незалежною експертизою" як в нас, так і на Заході є печалька.

Звичайно, якщо існують вільні кошти та є попит на проривні рішення з використанням ІТ технологій, то немає нічого поганого в тому, щоб не скористатися цими можливостями. Однак, зловживання цими можливостями, призводить до ребрендингу компанії. Тому, якщо формувати економічну політику цілої країни за такими схемами, простим ребрендингом обійтися не вдасться.

petro.nepokupnyi
Petro Nepokupnyi

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації