site.ua
член клубу

Виборча кампанія по місцевим виборам у Києві триває. Претендентів на "локальну булаву" - купа. Більшість з них взагалі, схоже, не зовсім розуміють, що вони і навіщо на цих виборах роблять.

Звісно, кампанія означає зовнішню рекламу, а зовнішня реклама - це слогани. І тут, чесно кажучи, на цих виборах все дуже похмуро. Мало того, що значна частина кандидатів по всій Україні чомусь вирішили, що найкращий слоган - це локальні варіації на тему "Make America Great Again", так і всі інші вирішили особливо не "паритися".

Значна частина слоганів - дивні констатації.

Що не так із цим слоганом? Ну окрім очевидного запитання: чого саме один з кандидатів претендує на статус "розумного"? У нього є особлива довідка? Він обіграв інших в інтелектуальну вікторину? Чи, може, він не за себе турбується, а захищає інтереси усіх "розумних кандидатів"? Але головна проблема не в цьому. Проблема в тому, що, як з'ясували досить швидко, даний слоган - буквальне повторення слогану іншого кандидата 12-річної давнини.


Іноді зі слоганами стапляються ще дивніші речі. Приміром, нещодавно кияни побачили рекламу кандидата С. Притули. Це також досить своєрідна констатація.

Одна проблема, ця реклама та її слоган увійшли у пряму суперечність із комерційною рекламою кількарічної давнини, коли той самий Притула обіцяв з бордів жити у Бучі.

Це ще раз говорить, що у політиці немає "дрібниць", а слогани - це не просто "пару прикольних слів".

Хтось вирішив підмінити слоган кампанії просто одним словом та прізвищем самого кандидата. Що ж, можливо, для них це і справді цілком досить.

Дивна ситуація із ЄС та її лідером П. Порошенком. Нещодавно усі кияни побачили по місту наступні борди.

Не скажу, що вони - погані. Все цілком продумано. Партія Європейська Солідарність актуалізує свій ключовий ідеологічний параметр - "європейський" та використовує свій основний іміджевий капітал - постать власного лідера. Так що все, наче, правильно. Одна проблема. А хто, власне, балотується від партії на виборах у Києві? Порошенко? Чи хтось інший. Якщо хтось інший, то як партія збирається його "розкручувати" за дуже невеликий проміжок часу, що лишився? Подібна гра може зіграти злий жарт з політичною силою.

На цьому тлі невибаглива реклама та слогани чинного міського голови виглядають цілком нормально.

Позиціонування себе суто як "управлінця", а не політика. Щоправда, мова все ж йде про агітацію перед виборами. А вибори без політики уявити собі важко.

Мабуть, один з найадекватніших слоганів на цих виборах - слоган представника "Батьківщини" О. Кучеренка.

Слоган, насправді, дуже простий, але чітко "б'є" по цільовій групі. "Єдина надійна команда" - це нагадування і про політичну силу "Батьківщина" (а отже і про її лідера із певним чітким та стабільним рейтингом), про категорію "надійності", яка, очевидно, повинна викликати позитивні асоціації у тих, кому набридли "нові обличчя". Тобто, в короткій фразі закладено певний смисл, який цілком може привернути увагу цільової групи, а, власне, для слогану більше і не треба.

Є і протилежні приклади. Приміром, екс-очільник КМДА (а нині кандидат від ОПЗЖ) О. Попов йде на вибори під наступним гаслом.

Він, зокрема, закликає до "нової якості життя", що досить дивно для кандидата "з минулого". У чому ця нова якість може виражатися? Чи означає це, що зараз вже є якась "якість"? Мабуть, цільова аудиторія навряд чи зможе збагнути все це та "почути" звернення до неї.

Загалом, поки що слогани кампанії у Києві не виглядають "проривними". Та й навряд чи щось зміниться найближчим часом. Очевидно, кандидати роблять ставку на зовсім інше, ну а слогани (за деякими виключеннями) - це "щоб було".

petr.oleschuk
Петро Олещук

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації