Кадрова політика

Протягом останнього півріччя було призначено кілька виконувачів обов'язків голови Державної служби морського і річкового транспорту https://marad.gov.ua/ua (Морської адміністрації). 20 жовтня 2019 року виконувачем обов'язків уряд призначив Миколу Божка, 18 грудня – Юлію Ворону, а вже 19 лютого Сергія Звягінцева Всі ці тимчасові керівники не мали профільної освіти. Але це не політичні посади, на які можна призначати непідготовлених людей, а профільні. Морська адміністрація – це складана і специфічна структура, якою має керувати фахівець з відповідним рівнем підготовки і досвідом роботи в галузі.

У випадку оголошення конкурсу на цю посаду були суттєво спрощені ключові умови конкурсного відбору. У першому конкурсному відборі перша п'ятірка претендентів раптово відсіялася і на другому етапі ніхто з найкращих претендентів на цю посаду не пройшов. Що це, якщо не корупція в розподілі посад?

Керівництво Міністерства інфраструктури у проведенні кадрової політики публічно визначило принцип «нових обличь», але це більше гасло, а не жорстке правило. Міністр зробив подання до українського уряду на призначення начальником державної установи «Держгідрографія» https://hydro.gov.ua/ Дмитра Падакіна, який вже був виконувачем обов'язків цієї установи, але був звільненний у зв'язку з висунутими йому звинуваченнями у корупції та зловживанні службовим становищем. Про таку ситуацію пише європейська преса, яка наголошує на тому, що така кадрова політика може загрожувати національним економічним інтересам і безпеці держави https://cutt.ly/5r2bVPV

Корупція

Інформаційна агенція «СтопКор» повідомляє про те, що нещодавно, фактично, знищено підрозділ, відповідальний за виявлення і запобігання корупції https://cutt.ly/rr3uVdL . Це свідчить про те, що керівництву міністерства є що приховувати.

Державного секретаря Міністерства інфраструктури Андрія Галащука, в кабінеті якого нещодавно відбулися обшуки https://cutt.ly/Or3jbws планують перевести до Укрзалізниці. Тобто корупція не викорінюється, а кочує з відомства у відомство. Це саме той держслужбовець, якого неодноразово і небезпідставно підозрювали в корупції!

Про яку кадрову політику може йтися, якщо на ключові посади призначають непідготовлених людей, що не мають жодного уявлення про галузь, якою їм доручено керувати? Досягнути визначених результатів в таких умовах просто неможливо.

Прояви кадрової неспроможності і корупції в Міністерстві інфраструктури кидають тінь на весь уряд і перший віце-спікер Руслан Стефанчук заявив про те, народні депутати з парламентскої фракціЇ партії «Слуга народу» незадововлені роботою уряду https://cutt.ly/nr3uXD1

Господарська діяльність

Регулярні втручання керівництва міністерства у керівництво державних підприємств викликає небезпідставні сумніви. Зокрема, чисельні призначення на відповідальні посади у ручному режимі, з порушенням процедур, і визначених конкурсних умов є яскравою ознакою корупція та тіньового перерозподілу сфер впливу.

Наприклад, всі фахівці морської галузі розуміють, що подання чинного міністра на звільнення начальника державної установи «Держгідрографія» було зроблене не з професійних міркувань, а лише заради працевлаштування «своїх». Олександр Щипцов як керівник цієї установи засвідчив високу ефективність управління.

Основна мета «Держгідрографії» – надання гідрографічних і навігаційних послуг для забезпечення проходу кораблів морськими і річковими фарватерами. Компанія має судна, які забезпечують виконання необхідних технологічних операцій. Ці кораблі працювали без ремонту по кілька десятиліть. Останнім часом більшість суден біли відремонтовані. Закуповується нове обладнання для розширення електронної навігації, нова сучасна світлотехніка.

Якщо раніше обладнання було застарілим, а нове закуповувалося за завищеними цінами, нині ситуація зовсім інша. Нині «Держгідрографія» закуповує залізні буї за обґрунтованими цінами, які дають змогу забезпечити високий рівень обслуговування. Паралельно закуповуються пластикові буї, які значно перевищують за експлуатаційними характеристиками і довговічністю. «Держгідрографія» також освоює спеціалізовану техніку – безпілотні літальні апарати, які проводять оцифровку навігаційних карт. Банківське обслуговування державної установи транспарентне, відповідне всім вимогам та вигідне державі, яка завдяки цьому економить значні кошти. Установа працює з Національною академією наук для впровадження новітніх технологій і зменшення витрат на експлуатацію обладнання.

Оскільки реальних підстав за результатами діяльності на звільнення Олександра Щипцова немає, міністерство, найімовірніше швидше за все про класиці жанру направити перевірку, з завідомо підготовленими рішеннями не на користь установі, ті її колективу.