site.ua
pavel.antijarov
Павел Жаров
член клубу
  • рік тому
  • 522
  • 0

Завтра, 3 сентября, Национальная рада по вопросам телевидения и радиовещания будет рассматривать вопрос о лишении лицензии Лисичанской ТРК "Акцент". Телеканал, контролируемый регионалом Сергеем Дунаевым, во время оккупации Лисичанска боевиками ЛНР в 2014 году активно использовался для сепаратистской пропаганды, размещал ролики с призывом принимать участие в "референдуме", затем - о необходимости записывать в "ополчение". После освобождения города канал продолжает использоваться его владельцем для антиукраинской пропаганды.

Вот текст обращения.


Громадська рада народної довіри Луганщини

Національній раді

з питань телебачення і радіомовлення

Міністерству

інформаційної політики України

Шановні панове!

Ситуація, що склалася в інформаційному просторі Луганської області, викликає серйозну стурбваність у всіх, хто відповідально ставиться до суспільно-політичної ситуації в регіоні. Нагнітання негативних настроїв або навмисне викривлення інформаційного поля на прифронотових територіях ми вважаємо неприпустимим, особливо коли воно супроводжується бездіяльностю відповідних державних органів, на які покладено функції контролю за дотриманням законодавства в інформаційній сфері та ліцензованих видах діяльності.

Саме таку ситуацію ми маємо у випадку з ТРК "Акцент", зареєстрованою у м. Лисичанську Луганської області. Тривалий час ця телерадіокомпанія порушує національне законодавство, подає в ефір упереджену інформацію та сприяє загостренню суспільно-політичної ситуації на територіях, куди розповсюджується її віщання. Зокрема, всупереч вимогам ліцензії, ТРК "Акцент" здійснює ретрансляцію 112-го каналу замість вказаного в ліцензії Нового каналу. Окрім того, телерадіокомпанія не виробляє власного інформаційного продукту, окрім сюжетів з висвітлення "діяльності" свого власника — народного депутата Дунаєва.

Велике здивування викликає відсутність реакції з боку Національної ради з питань телебачення та радіомовлення на той факт, що ТРК "Акцент" перешкоджала перебігу віиборчої кампанії в Луганській області, не надавши в жовтні 2014 року кандидатам в депутати Верховної Ради гарантованого законом часу на виступ в ефірі телебачення, хоч і була визначена окружною виборчою комісією для надання ефірного часу на виступи кандидатів.

Нам відомо, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення вже двічі проводила перевірки ТРК "Акцент" та виявляла в її діяльності багаточисельні порушення вимог Закону "Про телебачення і радіомовлення" та ліцензії. Зокрема, ТРК не розпочато ефірне мовлення в цифровому форматі. Приписи про усунення порушень керівництвом ТРК не виконуються, адже співвласник "Акценту" нардеп Дунаєв неодноразово заявляв, впевнений у своїй можливості "вирішити" це питання на рівні Нацради, що дає підстави вбачати корупційну складову у ставлені до порушень вимог законодавства зазначеним підприємством.

На наше переконання, на фоні фактичної відсутності неупередженої та адекватної інформації про стан справ в Луганській області вкрай важливим є функціонування місцевих ЗМІ у суворій відповідності з вимогами законодавства, виважене та правдиве задоволення інформаційних потреб суспільства. А не маніпулювання свідомістю глядача на замовлення політично заангажованого співвласника. Особливо коли мова йде про телерадіокомпанію, яка на 51% є власнінстю громади міста Лисичанська. Що, враховуючи наближеність до лінії розмежування з тимчасово непідконтрольною Україні територією, особливо потребує дотримання принципів прозорості та безпеки інформаційного простору. Діяльність ТРК "Акцент" абсолютно не відповідає ані вимогам чинного законодавста, ані інформаційним стандартам.

Упереджучи можливі намагання з боку співвласника каналу у спробах тиску на свободу слова, звертаємо вашу увагу на те, що саме свобода слова в інформпродукції ТРК "Акцент" і відсутня. Адже свого контенту установа не виробляє, а в сюжетах про "діяльність" пана Дунаєва та його політичних партнерів ніколи не надається можливість висловити свою точку зору їхнім оппонентам.

Враховуючи вищевикладене, вимагаємо принципового ставлення до неодноразових порушень телерадіокомпанією "Акцент" систематичних порушень законодавства у сфері телебачення і радіомовлення, а також ліцензійних умов. А саме — звернення до суду з метою скасування ліцензій на здійснення аналогового та цифрового мовлення.

З повагою,

Координатор

Громадської ради народної довіри Луганщини, Г.В. Руденко

Звернення підтримали:

Павло Кирилов, ГО «Сприяння розвитку Лисичанська»

Олексій Малик, ЛМГО "Союз Чорнобиль»

Валерій Бешенко, МОТВ ВГО "Асоціація платників податків України"

Олександр Пронін, ГО «Громадська думка»

Леонід Крисанов, ГО «Фонд розвитку Лисичанська»

Ольга Феленко, ГО "Майбутнє України"

Сергій Шпілєвий, ГО "Громадська платформа"

Бутенко Ольга, ГО "Люстраційний контроль"

Григорій Пригеба, ЛОГО "Народний фронт Луганщини",

Володимир Деревянко, ГО "Свої люди"

Андрій Руденко, ГО "Луганська обласна спілка підприємців",

Владислав Стародубов, ЛОГО "Молодіжний фронт Луганщини",

Ірина Болткова, БФ «Допомога і справа»

Олена Ніжельська, кризовий медіа-центр "Сіверський Донець",

Сергій Морозов, Асоціація соціал-демократичних сил Луганщини,

Микола Нікішин, Футбольна Асоціація жінок Луганської області