Вчора Франція та Німеччина офіційно запропонували в порушення і так «обожнюваних» нами Мінських домовленостей №2 та Резолюції РБ ООН 2202 проект Мінських домовленостей №3 з ще гіршими умовами, ніж були у Мінську-2.

Якщо узагальнити формули, то виходить:

Мінськ-2 = припинення вогню + відведення озброєнь + контроль ОБСЄ + початок обговорення законів про вибори і особливий статус + амністія + звільнення заручників + гуманітарна допомога + соціально-економічне сполучення + проведення виборів та політичне врегулювання + відновлення контролю над кордоном + виведення військ

Мінськ-3 = припинення вогню + часткове відведення озброєнь + законопроекти про вибори і особливий статус / + прийняття законів про вибори і особливий статус + розширене відведення озброєнь + доступ ОБСЄ (спостерігачі, бази) / + затвердження дати місцевих виборів + конституювання особливого статусу + амністія + розведення озброєнь + нові пункти пропуску + звільнення заручників + виведення військ + контроль за кордоном

Отже, пропозиції передбачають:

По-перше, часткове, а не повне відведення озброєнь на першому етапі

По-друге, не початок діалогу, а надання вже готових законопроектів про місцеві вибори та особливий статус Донбасу на першому етапі

По-третє, перенесення реального контролю ОБСЄ за ситуацією на Донбасі з першого на другий етап, але поруч з тим з посиленням доступу спостерігачів ОБСЄ до Донбасу та створенням просунутих баз ОБСЄ

По-четверте, прийняття законів про вибори і особливий статус на другому етапі, тобто в порушення послідовності Мінську-2 (за ним ще б мали бути амністія і звільнення заручників)

По-п'яте, відведення озброєнь паралельно з прийняттям відповідних законів на другому етапі (що теж є порушенням Мінську-2)

По-шосте, затвердження дати виборів, проведення конституційної реформи (в частині особливого статусу), амністія і лише аж потім розведення (а не відведення) військ...і вже коли буде дата виборів і змінена Конституція в частині особливого статусу мають бути створені нові пункти пропуску, відбутись звільнення заручників, виведення військ і забезпечений доступ до кордону

це відрізняється від Мінськ-2, де передбачалась послідовність: проведення виборів, політичне врегулювання, відновлення кордону, виведення військ

за логікою Мінську-2 російські війська мали виводить через вже підконтрольний нам кордон

за логікою Мінську-3 виведення військ буде здійснюватись через непідконтрольний Україні кордон при вже прийнятих законах про особливий статус і вибори

при цьому десь загубились гуманітарні та соціально-економічні пункти Мінську-2

Отже, під новим соусом нам знову пропонують вже пришвидщену легалізацію російських маріонеток у політичному просторі України, конституювання постійного російського ножа біля горла української державності у формі особливого статусу, при цьому на момент усіх форм цієї легалізації російські війська все ще будуть на Донбасі і контролюватимуть кордон України, захист від провалу безпекової частини покладається на ОБСЄ, що не здатна була впоратись з своїми функціями на Донбасі.

Тому чекаємо реальної відповіді на цю пропозицію: української влади (адже вони розходяться з публічними заявами та обіцянками Порошенка та Клімкіна), лідерів США, а також активної частини українського суспільства.