Скадовський морський порт, без перебільшень можна назвати серцем Скадовська. Коли підприємство працювало на повну потужність і виконувало весь комплекс економічних, екологічних і соціальних задач, і місто в цілому і весь великий колектив морського порту жили, розвивались і планували майбутнє! Працював порт і був курорт.

Потім сталась криза, занепад, намагання вирвати економіку за рахунок економіїї на технологічних процесах, екологічних та соціальних питаннях. Бюрократія та корупція про яку ходять легенди навіть у Туреччині (як сказав сьогодні один з потенціальних інвесторів), скажемо прямо, добили порт.

Порушення технологічних процесів роботи порту призвели до катастрофічних змін у Джарилгачській затоці. Замілились затока, змінились напрямки руху води у заливи та їхня інтенсивність. Узбережжя стало непригодним для життя морських мікроорганізмів, риби, креветок, сталося замулювання дна, опріснення води та гниття морської рослинності біля пляжів Скадовська. Природа понад п'яти років боролась з наслідками екологічних змін у затоці.

Процес змін на краще було по троху запущено, оновилась мікрофлора затоки, вода стала прозорою, природа здолала муловий прошарок та мулові намиви в районі вулиці Покровської. Місцеві екологічні та громадські організаціїї, місцева влада, постійно тримають на контролі всі роботи які можуть вплинути на екологію Джарилгачської затоки.

Статус Скадовська як дитячого курорту підтверджує відповідність морської води необхідним курортологічним вимогам.

Наразі постало питання Скадовського морського порту. Відновлення його роботи, забезпечення людей роботою та соціальним захистом.

Нарада у Скадовському морському порту

11 вересня у Скадовському морському порту відбулась зустріч керівництва Херсонської ОДА та АМПУ з представниками бізнесу.

Голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв, керівник АМПУ Райвис Вецкаганс, начальник Скадовського філії АМПУ Олександр Кугут, директор ДП «Скадовський МТП» Олександр Литвиненко говорили з потенційними інвесторами про перспективи їх участі в реалізації інфраструктурних проектів в порту Скадовськ.

Було надано актуальну інформацію про поточні показники роботи порту, стратегічні плани його подальшого розвитку, перспективи застосування механізму державно-приватного партнерства (оренди , концесію, спільну діяльність) для реалізації інвестиційних проектів. Потенційні інвестори отримали відповіді на важливі земельні питання: оформлення прав на землю, оренда державного майна та інше.

Голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв тут же, у залі визначав конкретні кроки та задачі по відновленню роботи порту, терміни рішення поставлених задач, відповідальних осіб та мету — відновлення робота Скадовського порту за одного інвестора, забезпечення людей роботою.

Бути інвесторами Скадовського морського порту виказали бажання чотири компаніїї. Всі вони зацікавлені в розвитку порту, готові направляти через порт вантажі, налагодити сполучення з іншими портами та розвивати порт взагалі.

Під час зустрічі керівники порту відмітили, що у минулому, 2018 році обсяг перевалки вантажів в Скадовському порту знизився в 2,5 рази, в порівнянні з 2017-м. Через порт в минулому році пройшло 8,4 тис. тон вантажів. У той час як в 2017 році цей показник становив 20,9 тис.т. Порт Скадовськ значно скоротив обробку наливних вантажів (нафтопродуктів) — на 62%, до 5,9 тис.т. Переробка сухих сипучих вантажів (зерно) знизилася до нуля , в порівнянні з 2,5 тис.т в 2017 році. Оборот тарно-штучних вантажів зменшився на 14%.

Проблеми у Скадовському порту накопичувались давно: У Скадовському порту існують проблеми., Перевірка у Скадовському морському порту. Порушення, недоліки і контроль за посадовими особами і прийшов час їх вирішувати.

Коротко про роботу під час зустрічі у Скадовському порту:

(Жовті і червоні ділянки — оренда одним лотом)

Інвестори:

Всі потенційні інвестори запропонували цікаві та економічно спокусливі проекти як для економічного розвитку порту так і для розвитоку його соціальної сфери.

Також всі визнали за головний недолік скадовського порту його глибини, лише 5 метрів. Більшості компаній які мають намір бути інвесторами порту потребують глибин в 5,8-8 метрів. Тож для повноцінної роботи Скадовського морського порту необхідно провести днопоглиблювані роботи.

Про днопоглиблювані роботи та екологію.

Через 30 днів буде отримано документацію та дозвіл на днопоглиблювані роботи які буде зроблено за умови підтвердженного фінансування.

Представники громади Скадовська, Олександр Яковлєв та Володимир Куріков у своїх виступах виказали заклопотаність необхідністю проведення у Скадовському морському порту днопоглиблюваних робіт наголосивши на те, що Скадовськ це дитячий курорт і втручання в екосистему Джарилгацької затоки може пагубно впливати на місто як на курорт. Скадовчани вже мали негативний досвід замулювання затоки і не хотілось би знову повторення такої ситуаціїї.

Депутат Херсонської обласної ради Володимир Куріков вказав на те, що питання відновлення роботи морського порту як і чистоти Джарилгацької затоки дуже чутливі для скадовчан та запропонував провести круглий стіл для обговорення цих питань. Щоб знівелювати будь які непорозуміння серед громади Скадовська у необхідності та безпечності днопоглиблюваних робіт.

Голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв пристав на пропозицію скадовчан про проведення круглого столу. Відповідне рішення внесли до протоколу.

Підводячи підсумки зустрічі голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв сказав,що питання відновлення роботи Скадоського морського порту це пріоритне завдання і він буде його вирішувати в першу чергу, але за умови збереження екології регіону.

Відновлення роботи Скадовського морського порту планується відновити до Нового року.

Профспілковий комітет Скадовського морського порту відзначив пропозиції тих компаній які беруть на себе працевлаштування працівників порту, забезпечення людей соціальним пакетом та утриманням соціальної інфраструктури.

citadella