Транспорт в Києві є чи не найболючішою міською проблемою. Затори, маршрутки, вакханалія із паркуванням — все це проблеми, розв'язання яких вимагає від київської влади сміливості і професіоналізму. Рішення не є очевидними, тому пересічний киянин не завжди знає, як кардинально змінити ситуацію. Але мені пощастило, і регулярне спілкування із транспортними експертами дало чітке розуміння — кардинальні зміни можливі.


Ключем до вирішення більшості проблем є реформа громадського транспорту. В ХХ сторіччі більшість розвинених міст зіштовхнулася з проблемою надмірної автомобілізації. Будівництво нових доріг і розв'язок (що обов'язково треба робити) давало тимчасовий ефект. Зручність і зростання добробуту змушувало людей купувати нові автомобілі, і проблема швидко дістатися із одного пункту в інший — з'являлася знову. Витрати часу і грошей на дорогу зменшують економічну активність населення. Якщо ви кур'єр, таксист чи бізнесмен і вам потрібно проводити зустрічі, в заторах ви зробите менше, а отже кожен стає біднішим.

5b3f3d9e97fbb.jpg

Європа усвідомила цю проблему і пішла шляхом створення альтернативи стоянню у заторах. Урбаністика (наука про місто) запропонувала змінити пріоритети руху в місті. На перше місце поставили пішохода і велосипедиста, потім громадський транспорт, аж потім автомобіль. Це дозволило витратити ресурси, які в місті обмежені, передусім це простір, на створення швидкісних транспортних коридорів, які швидко і комфортно перевозять величезну кількість людей. В європейських містах кожен, від міністра до прибиральника може сісти в зручний і швидкий трамвай з кондиціонером і дістатися через все місто куди йому потрібно. А на власному авто — в суботу в гіпермаркет за місто, а в неділю з дітьми на річку.

5b3f3d6f09152.jpg

Такі зміни можливі і у нас. Для цього, насамперед, влада має відмовитись від здорожчення вартості проїзду і зробити три важливі кроки. Перші два — це запровадження єдиного електронного квитка і проведення незалежного аудиту транспортних підприємств. Без реального контролю і обліку така складна система існувати не може і буде слугувати лише джерелом для розкрадання коштів. Третій — обрати модель транспортної реформи і почати її впроваджувати. А без цього людині буде дешевше купити дешевий автомобіль в Європі і стати в заторах в Києві.
-
Ну і політичне) Не зроблять? Обирайте іншу владу.