Демократія це перш за все диктатура закону і його процедур. Але проживаючи в сучасній текучій дійсності складається тверде враження, що насправді ми існуємо в режимі диктатури крупного капіталу, завуальованого під демократію, під своєрідною диктатурою капіталу банкірів і грошей ними згенерованих. Звичайно, ніяким народовладдям тут і не пахне; є дуже мала кількість власників системи і мільярди інших в системі безжального ринку, який на найвищому рівні являється плановим з рительним прорахунком власниками системи. Систему цінностей підмінили, а харчовий ланцюг давно уже захоплений власниками світової фінансової системи.

5ebc20f53f9b7.jpg

Великі економісти та лібертаріанці кричать, що панацея від соціально-економічних катаклізмів вільний ринок і чим його степінь в державі більша тим краще, для держав світу та її громадян в цілому. Віддайте все в стихію ринку і він розставить все на свої місця, створить відповідний баланс у всьому. Більшість економічних експертів наївно вважають, що істинний капіталізм це повністю вільний ринок без будь яких обмежень, кордонів і держав, такий собі «лібертаріанський рай». Але вони помиляються і не бачать дальше свого носа. Тому що класичний капіталізм це чисто планова економіка капіталістичних еліт, яких у світі набагато менше ніж один відсоток і які задають алгоритми та план дій на глобальній фінансово-господарській платформі. Але не варто вдаватися в крайнощі та лізти в комунізм чи соціалізм, який на ділі доказав свою непридатність та спотвореність. Варто вдосконалити систему капіталізму, трансформувавши її в народну або громадську.

Класичний капіталізм це своєрідна економічна свобода, а громадський капіталізм це уже доступна особиста економічна свобода, так би мовити суспільство власників та співвласників.

Властивість нового часу вимагає нових змістів, форм та норм, нових методів, алгоритмів і підходів, які вимагає теперішній час.

Як відомо, гроші це кров економіки і їх створенням займається, як держава так і кожен з нас зокрема. Це ціла взаємо пов'язана система, де кожен із елементів важливий. Правильна фінансова система це запорука успіху, як для економіки так і розвитку громадянського суспільства в цілому. Ми ніколи не мали часу замислитись та розібратись у фінансовій системі повноцінно; ми використовували готові рішення інших держав та інших народів, ставлячи їх інтелектуальну працю, як вичерпну норму. Але світові економічні кризи та війни породжені ними, показали в дійсності, що вони далеко не досконалі і вимагають докорінної реконструкції, або повної заміни на більш досконалу систему.

Давайте спрощено поглянемо на роботу фінансової система держави, яка в своїй основі покладена на три принципи утворення грошей в державі.

Центробанк створює валютні рахунки та печатає необхідну кількість паперових грошей. Економіка в основному наповняється грошовою масою через уряд та через банки(приватні та державні). Центробанк керуючи процентною ставкою продає валюту банкам, які в свою чергу створюють «живі гроші». Банк створює кредитно-дебетний баланс в своїй структурі по мірі власної спроможності. Він бачить скільки грошей у нього в розпорядженні і відносно цього він програмує власну кредитну політику. Тобто банк має чітке бачення границь власної спроможності.

У випадку взаємодії з урядом центробанк не може безпосередньо вливати гроші у власний уряд. Натомість він купляє в нього боргове зобов'язання таким чином вливаючи грошову масу в економіку з посередництвом уряду.

Існує третя система, коли держава повністю переймає фінансову систему іншої держави.

Грубо кажучи живі гроші створюються з розрахунків потенційних можливостей, критичної необхідності та прорахованої кредитної спроможності. Суть грошової системи в як найточнішому прорахунку їх роботи в системі економіки без спотворень та витоків на зовні. Тобто кількісна маса створюється з обгрунтованого, правильного розрахунку. Фінансова система завжди була вирішальним фактором впливу на політичну систему, а зараз являється її політичним інструментом номер один. Тому, якщо ми хочемо трансформувати суспільство в цілому нам необхідно реконструювати нашу фінансову систему, бо стара машина давно уже не працює і без зовнішніх вливань наша фінансова машина ні на що не здатна взагалі. Тому на порядку денному державотворення альтернативна фінансова система, яка буде здатна перезапустити економіку в цілому та забезпечити перехід на індустрію 4.0. Більше того сама фінансова система має створити режим громадського капіталізму, який замінить класичний капіталізм, який дуже часто дає збої, які виливаються у війни та інші соціальні негативні явища; перевиробництво, паразитування на економіках країн, несправедливому розподілі ресурсів та ін.

Тому до обговорення пропонується концепт «Громадянська Фінансова Система» .

Створення ГФС та її прозорої політики стане ядром фінансової реформи. Фінансова реформа повинна включити у власне поле зору всі майбутні тенденції, технології та виклики (роботизація індустрії, цифрова економіка, блокчейн…)

В центрі конструкції громадянської фінансової системи знаходиться центробанк державна установа з особливими правами, акціонерами якої через впорядковану ієрархію стануть громадяни країни. Центробанк по своїй структурі складається з обласних або крайових банків по одному в кожній області ( 24 Банки в державі). Кожен Крайовий Банк складений з відповідних Громадських Банків з власним балансом та розрахунками в кожній із громад, якщо в області 70 громад то відповідно в неї 70 Громадських Банків. Весь державний апарат переводиться на розрахунки у відділення даного банку; зарплати держ службовцям, розрахунки держ установ, державні та комунальні підприємства, оперативні розрахунки громади та ін. Практично громадський банк стане своєрідною казною громади, де вона може зберігати надійно свої збереження, цінності та інше. Громадський Банк повинен стати основним кредитором всієї економічної діяльності в своїй громаді з низькою кредитною ставкою. І це ще не все; спец відділ Громадського Банку повинен включити в себе програму «Співвласник» за допомогою якої він зможе фінансувати приватні, громадські та державні підприємства на своїй території(класифікація, систематизація та чіткий розрахунок за яким має бути точний розрахунок майбутнього фінансування), тобто банк фінансує обгрунтовані бізнеспроекти та стає їх співласником, або забирає свій заробіток з своєї частини прибутку; тут у пригоді стане напрацювання Банку корпорації «Мандрагон», яка за подібної схеми фінансує власні підприємства, компанії та кооперативи. Таким чином ми отримаємо потенційну можливість запустити маховик внутрішньої економіки та ввести інноваційний базовий громадянський дохід.

Громадська Фінансова Система з своїми Громадськими Банками стане основним фінансовим інструментом громадян, громади та держави і послужить надійним індикатором стану мікроекономіки в цілому, що в свою чергу позволить стратегувати макроекономіку та економіку держави в цілому. В результаті чого ми отримаємо точну маркетингову фінансову аналітику скільки, куди, як і чому. Ми перейдемо з фінансового хаосу у фінансовий порядок, де всі процеси будуть прозорі, зрозумілі, обгрунтовані, прогнозовані.

Алгоритм власності; Територіальний Громадський Банк являється спільним підприємством: держава, громада, акціонери – фізичні та юридичні особи.

Територіальні Громадські Банки громад утворюють проміжну господарську структуру на рівні області Крайовий Громадський Банк та будуть являтися його базовими акціонероми володіючим контрольним пакетом, іншу частиною можуть володіти інші державні та приватні фінансові структури.

В свою чергу Крайові Громадські Банки утворюють Громадський Центральний Банк, який і буде головним банком Громадської Фінансової Системи.

Таким чином ми отримаємо стійку фінансову систему здатну на чіткий маркетинговий розрахунок, збалансовану генерацію грошей та валюти в економіку, яка буде ясна передбачувана, прозора та зрозуміла та унеможливить всякого роду паразитарним махінаціям на ринку. Вона поверне громадянам контроль за фінансовою сферою та збалансує ринок.

І тоді на базі «Громадської Фінансової Системи» можна буде впроваджувати економічну формулу «Базового Громадянсього Доходу»

«Базовий Громадянський Дохід» буде являтись не черговим комуністичним концептом, а чисто ринковою формою монетизації пільг в рамках системи громадського капіталізму, де весь спектр соціальних виплат, пільг та преференцій, а також ренти від природніх ресурсів заміняються щомісячною оплачуваною сумою. Економія відбувається також на скороченні громісткого бюрократичного апарату, який займається всякого роду соціальними виплатами, який більше пожирає ресурсів ніж розприділяє. Базовий Громадянський Дохід не позбавляє вас повністю необхідності в праці, а тільки дає запобіжник необхідності праці заради куска хліба, тобто в такому випадку базове виживання вам забезпечене, а якщо хочите мати більше творіть у власне задоволення, приносячи користь собі і суспільству.

В рамках реконструкції фінансової системи потрібно створити повноцінну фондову та товарну біржі з чітким принципом територіального імперативу, а всі державні фонди(пенсійний, страховий, інноваційний) та казначейство прив'язати до діяльності крайових та громадських банків «громадської фінансової системи».

Старіння попередніх та народження нових норм це звичайний політичний процес, як і весь спектр суспільних процесів в своєму корінню являється також політичним. Політика в свою чергу складена з людей та їхніх взаємовідносин. Ми живемо в епоху трансформації, в четверту хвилю модернізації, яку ще називають четвертою індустріальною революцією (науково-технічною революцією) з переходом в пост ресурсну економіку. Тому, живучи в трансформаційний епосі заради виживання та процвітання ми повинні перш за все змінити старі норми новими і фінансова система тут не виключення.