Як фізичній особі-підприємцю виправити помилку у Книзі обліку доходів та витрат

Відповідно до п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України, фізичні особи — підприємці зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481.

Слід зазначити, що згідно з п.2 Порядку, Книга обліку доходів і витрат ведеться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді.

Внесення виправлень до Книги обліку доходів і витрат фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування, яка веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.

У випадку якщо фізична-особа підприємець веде Книгу обліку доходів і зборів в електронному вигляді, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від'ємне або позитивне значення.

Звертаємо увагу, що відповідно до п.8 Порядку, Книга обліку доходів і витрат зберігається у фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування протягом трьох років після закінчення звітного періоду, у якому здійснено останній запис.

Для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати нові форми реєстраційних документів

З 1 серпня 2019 року набуває чинності Регламент Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який оприлюднено на офіційному інформаційному ресурсі надавача, за посиланням: https://acskidd.gov.ua.

Також затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:

- Реєстраційна картка для фізичної особи;

- Реєстраційна картка для юридичної особи;

- Додаток до Реєстраційної картки;

- Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;

- Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

З 1 серпня 2019 року для отримання електронних довірчих послуг всім клієнтам необхідно застосовувати нові форми реєстраційних документів. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 31 липня
2019 року включно.

Звертаємо увагу, що нові форми клієнти можуть застосувати вже зараз, не очікуючи 1 серпня.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на вищезазначеному сайті.

Перелік суб'єктів господарювання, які здійснюють роздрібний продаж захищених носіїв ключової інформації розміщено на сайті.

Ключі згенеровані на незахищені носії ключової інформації діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Перейти самостійно з незахищеного носія ключової інформації на захищений носій ключової інформації можливо за допомогою електронного сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Про організацію роботи, спрямованої на запобігання корупції

Пріоритетом у роботі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є подолання усіх видів корупційних проявів, чесна та прозора кадрова політика та створення дієвої сервісної служби на засадах професійності.

З працівниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на постійній основі проводяться економічні навчання щодо вивчення антикорупційного законодавства, керівництво на регулярних апаратних нарадах попереджає підлеглих працівників про персональну відповідальність співробітників та неприпустимість вчинення корупційних правопорушень.

У Головному управління ДФС у Дніпропетровській області завжди дотримуються принципової позиції у боротьбі з корупцією. Протидія корупційним проявам була і залишається пріоритетною для Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Шановні представники бізнесу та жителі Дніпропетровщини, у разі виявлення корупційних фактів з боку працівників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області просимо негайно повідомляти відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, на електронну адресу [email protected] або за телефонами (056) 374-86-50, (056) 374-86-40, (067) 682-33-64.

Про заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними

Нормами п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено: транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється, зокрема, на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі – Заявки), із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового. Такі Заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма Заявки затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі Заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Забороняється переміщення пального або спирту етилового, зокрема, транспортними засобами, що не зазначені у Заявках, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Форма Заявки та Порядок її заповнення (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188.

Пунктом 3 Порядку визначено, що Заявку складають та надсилають до контролюючого органу в електронній формі з урахуванням вимог законодавства з питань документування управлінської діяльності.

Відправлення, передавання, одержання, зберігання та організація обігу Заявок здійснюється із дотриманням вимог законів України від 05 жовтня 2017 року№ 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями та від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями.

Для отримання допомоги на лікування, яка не оподатковується ПДФО, фізичній особі необхідно надати підтверджуючі документи

Звертаємо увагу на те, що до загального оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов'язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов'язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом України від 06 квітня 2000 року № 1645-ІІІ «Про захист населення від інфекційних хвороб» із змінами та доповненнями та на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань в період загрози епідемій відповідно до Закону України від 24 лютого 1994 року № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» із змінами та доповненнями за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування.

Норми встановлені п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зазначені норми застосовуються юридичною особою – благодійною організацією або роботодавцем платника ПДФО лише за наявності відповідних документів, які підтверджують факт проведення такого лікування та медобслуговування.

При цьому, платник ПДФО для підтвердження фактично понесених ними витрат, пов'язаних з лікуванням та медичним обслуговуванням, надає договори, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача), платіжні та розрахункові документи тощо.

Сергій Верланов: Ми маємо відійти від сприйняття податкової служби як карального органу

Новостворена Державна податкова служба України у своїй роботі має позбутися іміджу «карального органу» та керуватися двома основними принципами – рівності платників податків та сервісності. Про це заявив Голова ДПС Сергій Верланов сьогодні, 1 серпня, під час прес-брифінгу.

«Бути почутим, зрозумілим та захищеним – такими є очікування бізнесу на сьогоднішній день. Моя основна задача – змінити ставлення податкової системи до підприємців. Податкова має бути відкритою, повинна розуміти потреби підприємств і вирішувати проблеми бізнесу в рамках своїх повноважень, а також стати місцем, де надаються сервіси, де спонукають людей займатися власним бізнесом та роблять цей процес легким», – наголосив Сергій Верланов.

Як відзначив Голова ДПС, сьогодні все більше молоді обирають кар'єру підприємців і завдання податкової – зробити так, щоб Україна була країною успішних та заможних підприємців, які, підкоривши власні ринки, йдуть на підкорення іноземних.

Повноцінний запуск роботи Служби очікується незабаром. У центральному апараті затверджено структуру, визначено граничну чисельність працівників (1 618 осіб), затверджено штатний розпис та кошторис, розпочато процес переведення працівників – у ДПС вже працює понад 400 осіб.

Щодо територіальних органів, то на сьогодні зареєстровано всі юридичні особи, а це – 25 Головних управлінь в областях. Тимчасово їх очолили колишні заступники керівників територіальних органів ДФС. Незабаром на ці посади розпочнуться відкриті конкурси.

Після переведення 30% штатної чисельності працівників територіальних органів ДПС, яка складає 28 252 особи, для повноцінного запуску роботи Служби залишиться зробити фінальний крок – прийняття Урядом розпорядження про покладання функції адміністрування податків з ДФС на ДПС.

Сергій Верланов наголосив, що всі посадовці керівної ланки як центрального апарату ДПС, так і територіальних органів пройдуть перевірку для того, щоб не допустити до роботи в Службі людей, які мають сумнівну репутацію та яким не притаманна доброчесність та професіоналізм.

«До правоохоронних органів вже подано відповідні запити стосовно наявності розслідування або будь-якого кримінального провадження відносно таких кандидатур. Основною новацією також є те, що всі призначення ДПС буде погоджувати з Міністерством фінансів України», – акцентував очільник ДПС.

Структура центрального апарату податкової служби розроблена відповідно до рекомендацій міжнародних партнерів. Вона побудована за функціонально-орієнтованим підходом, що дозволить посилити аналітичну складову служби, поліпшити сервіс для платників податків, забезпечить модернізацією ІТ-сервісів та платформ, а також відповідатиме найкращим міжнародним практикам, адже в основу покладений тип виконуваної податковим органом функції, а не вид податку чи категорія платника податків.

Центральний апарат складається з 19 функціональних структурних підрозділів. Для оптимізації роботи в Службі зроблено кілька структурних змін. Так, ліквідовано Головне управління внутрішньої безпеки з переданням його функцій до інших департаментів, а також об'єднано деякі департаменти за принципом виконуваних функцій.

За словами Голови ДПС, у службі впроваджуватиметься гнучке планування показників надходжень до бюджету, тобто здійснюватиметься оцінка реалістичних планів з урахуванням макроекономічних показників. Продовжиться робота над розвитком сервісних функцій, модернізацією ІТ-сервісів та платформ.

При переведенні працівників до податкової служби акцент буде зроблено на збереженні працівників, які мають бездоганну репутацію, компетентність та професіоналізм, непричетність до корупції. При цьому до роботи в службі залучатиметься молодь.

Водночас, за його словами, одним із факторів побудови нових відкритих відносин з платниками податків є демілітаризація служби, тобто виключення правоохоронної функції. Саме це, впевнений керівник ДПС, дозволить сформувати інший рівень відносин з платниками податків, який базуватиметься на партнерстві без примусу.

Комісією з оцінки корупційних ризиків ДФС визначено корупційні ризики та заходи щодо їх усунення

Комісією з оцінки корупційних ризиків, яка функціонує в ДФС, виявлено (ідентифіковано) 124 корупційні ризики і проведено їх оцінку за критеріями ймовірності виникнення та наслідками корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією.

За результатами оцінки корупційних ризиків Комісією підготовлено та схвалено Таблицю оцінених корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення, які визначають механізми запобігання корупційним ризикам.

Зазначений документ є основою для організації процесу виявлення (ідентифікації) корупційних ризиків у Державній податковій службі України та Державній митній службі України та підготовки їх Антикорупційних програм.

З початком функціонування новостворених органів напрацьовані Комісією матеріали будуть передані на їх адресу.

Нагадаємо, що створення Комісії з оцінки корупційних ризиків організовано Департаментом з питань запобігання та виявлення корупції у 2019 році у рамках підготовки Антикорупційної програми Державної фіскальної служби України на 2019-2021 роки з метою проведення якісного процесу виявлення (ідентифікації) та оцінки корупційних ризиків, а також визначення заходів щодо їх усунення.

До складу зазначеної Комісії увійшли представники 5 громадських організацій, експерти з питань боротьби з корупцією Консультативної місії Європейського Союзу в України, науковці та 39 працівників ДФС з кожного напряму роботи.

Відповідно до Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, під час виявлення (ідентифікації) корупційних ризиків Комісією було визначено вразливі сфери діяльності Державної фіскальної служби України, окремі функції та завдання, а також конкретні напрями діяльності структурних підрозділів під час виконання відповідних завдань та функцій.

Відбувся профілактичний захід щодо дотримання норм Закону України «Про запобігання корупції»

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) є проведення роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції серед працівників державної служби.

Так, у ГУ ДФС, за участі працівників відділу з питань запобігання та виявлення корупції, в рамках дотримання вимог Закону України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон «Про запобігання корупції») відбулася зустріч з залученням окремої категорії посадових осіб податкової служби зі стажем роботи менш одного року.

Під час заходу розглядались правила етичної поведінки державних службовців в органах Державної фіскальної служби, затверджені наказом ДФС України від 03.04.2019 № 257; Закон «Про запобігання корупції» (електронна система декларування та конфлікт інтересів, як механізм запобігання корупції); судова практика Національного агентства запобігання корупції.

В ході заходу, після проведення роз'яснювальної роботи та розгляду вищенаведених питань працівники ГУ ДФС пройшли тестування.

Cервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення громадян та суб'єктів господарювання цілодобово

Сервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення громадян та суб'єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).

Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок "4", та на електронну пошту [email protected].

Інформація приймається цілодобово.

При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім'я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб'єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім'я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов'язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов'язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов'язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до інформаційно-довідкового департаменту ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Наслідки відмови платника єдиного податку четвертої групи від спрощеної системи оподаткування

Нагадуємо, що платники єдиного податку четвертої групи (фізичні особи – підприємці), які у податковому (звітному) періоді не забезпечили дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зобов'язані сплатити у поточному році податок у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку, та з наступного податкового (звітного) кварталу перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування.

Заява про такий перехід подається таким платником єдиного податку не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому не забезпечено дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

Норми встановлені п.п. 298.8.6 п. 298.8 ст. 298 ПКУ,

Крім того, платники єдиного податку четвертої групи можуть самостійно перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано відповідну заяву, за умови сплати податку за поточний рік у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку (п.п. 298.8.7 п. 298.8 ст. 298 ПКУ).

Згідно з п.п. 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 ПКУ сільськогосподарський товаровиробник повторно може бути включений до четвертої групи платників єдиного податку не раніше ніж через два календарні роки після його переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або анулювання його попередньої реєстрації платником єдиного податку четвертої групи.

Платникам акцизного податку про складання акцизних накладних на обсяги втраченого пального/спирту етилового

Платник акцизного податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених ст. 229 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), або реалізації пального або спирту етилового зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Норми визначені п. 231.1 ст. 231 ПКУ.

Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262, передбачена можливість складання акцизних накладних за кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним, кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та їх реєстрації в ЄРАН не пізніше останнього дня звітного місяця:

► на загальний обсяг пального, втраченого та/або використаного для власного споживання протягом такого місяця;

► на загальний обсяг спирту етилового, втраченого протягом такого місяця.

Місцеві громади отримали понад 23 мільйони гривень за нерухомість

За перше півріччя 2019 року від платників Правобережного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області до місцевих бюджетів області надійшло 23,3 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 1,2 млн. грн. перевищує минулорічний показник.

Нагадаємо: в 2019році власники нерухомості-фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2018рік за ставками, які діяли у минулому році.

З метою правильного обчислення податку та у разі виявлення розбіжностей запрошуємо громадян до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо об'єктів та розміру площі нерухомості, що перебувають у їх власності.