До уваги платників! Оновлено бюджетні рахунки!

У зв’язку із створенням з 01.01.2019 об’єднаних територіальних громад на території Васильковського, Дніпровського, Магдалинівського і Новомосковського районів та внесення змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету відповідно до наказу Державної казначейської служби України від 26.12.2018 № 406 оновлено бюджетні рахунки до державного та місцевих бюджетів, які введно в дію з 03 січня 2019 року.

Реквізити оновлених бюджетних рахунків для зарахування надходжень розміщено на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

Затверджено тимчасовий порядок виконання митних формальностей

Постанова Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1077 «Про затвердження Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України та внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795» набрала чинності 20.12.2018 (далі – Постанова № 1077).

Відповідно до цієї Постанови митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності та ввезені на митну територію України в період з 0 січня 2015 року до дня набрання чинності 25 листопада 2018 року Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснюватиметься, зокрема, з такими особливостями:

► застосування виключно електронної форми декларування транспортних засобів;

►визначення переліку документів, які необхідно подавати митницям; мінімізації строку фізичного перебування автомобілів на митниці з метою зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки;

► регламентації дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу.

Постанову № 1077 опубліковано 20.12.2018 в офіційному друкованому виданні «Урядовий кур’єр» № 241.

За запитом органу місцевого самоврядування контролюючі органи

з 01.01.2019 подають звітність у розрізі джерел доходів

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема до ст. 12 ПКУ.

Так, п. 12.3 ст. 12 ПКУ доповнено новим п.п. 12.3.3, згідно з яким контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:

► про суми нарахованих та сплачених податків і зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків і зборів на відповідних територіях - щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;

► про суми списаного податкового боргу; розстрочені і відстрочені суми податкового боргу і грошових зобов’язань платників податків; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання - щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.

Зазначена звітність по платниках надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування.

Ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях: особливості сплати ПДВ у 2019 році

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема зміни стосуються сплати податкових зобов’язань з ПДВ за операціями із ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.

Так, відповідно до оновленого п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ сплата податкових зобов’язань з ПДВ у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях здійснюється з урахуванням таких особливостей.

При ввезенні на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, для одного одержувача - фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях до контролюючого органу подаються:

● реєстри (тимчасові та додаткові) міжнародних поштових відправлень, складені з урахуванням вимог актiв Всесвітнього поштового союзу, - оператором поштового зв’язку;

● реєстри (тимчасові та додаткові) міжнародних експрес-відправлень - експрес-перевізником;

● митна декларація - фізичними особами у порядку, встановленому Митним кодексом України (далі – МКУ) для фізичних осіб.

Сплата ПДВ, нарахованого у тимчасовому реєстрі, визначеному п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ, здійснюється протягом 30-ти днів з дати оформлення такого реєстру з одночасним поданням додаткового реєстру (додаткових реєстрів).

Дата оформлення тимчасового реєстру засвідчується контролюючим органом у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Сплата ПДВ, нарахованого у митних деклараціях, здійснюється у загальному порядку, визначеному МКУ.

Наявність заборгованості оператора поштового зв’язку, експрес-перевізника із сплати митних платежів та/або пені за такими платежами є підставою для відмови контролюючого органу у прийнятті для митного оформлення нових тимчасових реєстрів міжнародних поштових відправлень, тимчасових реєстрів міжнародних експрес-відправлень до моменту погашення такої заборгованості.

У разі якщо товари, зазначені у тимчасовому реєстрі, визначеному п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ, повертаються відправникам за межі митної території України протягом 30-ти днів з дати подання такого тимчасового реєстру, про що зазначається у додатковому реєстрі, нараховані суми ПДВ на такі товари не сплачуються.

Пункт 191.1 ст. 191 ПКУ доповнено новим п.п. 191.1.4, відповідно до якого порядок ведення, форма і формат зазначених у п.п. 191.1.3 п. 191.1 ст. 191 ПКУ реєстрів (тимчасового та додаткового), у тому числі порядок коригування зазначених реєстрів, затверджуються Кабінетом Міністрів України з урахуванням актiв Всесвітнього поштового союзу.

До тимчасового реєстру міжнародних поштових відправлень, тимчасового реєстру міжнародних експрес-відправлень, зокрема, вносяться відомості про:

♦ дату подання тимчасового реєстру; вид відправлення; унікальний номер відправлення; відправника міжнародного відправлення; отримувача міжнародного відправлення; вартість відправлення; загальне найменування товарів, що пересилаються; суму нарахованого ПДВ; відправлення, митне оформлення яких не завершено; дату оформлення тимчасового реєстру.

До додаткового реєстру міжнародних поштових відправлень, додаткового реєстру міжнародних експрес-відправлень, окрім відомостей, що вносяться до тимчасового реєстру міжнародних поштових відправлень, тимчасового реєстру міжнародних експрес-відправлень, додатково вносяться відомості, зокрема, про:

♦ дату подання додаткового реєстру; суму сплаченого ПДВ; повернення міжнародного відправлення відправнику; дату оформлення додаткового реєстру.

При визначенні бази оподаткування ПДВ для товарів, що ввозяться на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, у несупроводжуваному багажі, перерахунок іноземної валюти у валюту України здійснюється за курсом валюти, визначеним відповідно до статті 391 ПКУ (п.п. 191.1.5 п. 191.1 ст. 191 ПКУ). Норми набрали чинності з 01.01.2019.

З початку 2019 року стартувала кампанія декларування

громадянами доходів, одержаних у минулому році

Декларувати свої доходи – це конституційний обов’язок громадян (ч. 2 ст. 67 Конституції України).

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) розподіляються на дві категорії: особи, які зобов’язані подати річну декларацію та особи, які мають право подати декларацію.

Податкова декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Звертаємо увагу, у 2018 році до ПКУ внесені зміни, якими розширено коло платників, які зобов’язані та/або мають право подати декларацію.

Так, зобов’язані включити до річної податкової декларації та самостійно сплатити установлені ПКУ податки та збори отримувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Протягом 2019 року мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки громадяни, які понесли витрати:

● на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);

● у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, у разі якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи та за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом (п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/informatsiyni-povidomlennya/ 362700.html

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення

для формування та подання звітності

ДФС України оприлюднено повну версію спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» 1.27.0.0 станом на 27.12.2018 року, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.0.0) (станом на 27.12.2018)

Нові версії документів:

З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:

F/J1300105 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1400105 – Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1300203 – Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС;

F/J1400203 – Витяг з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами.

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Довідники вводу:

1. spr_sti.xml – довідник податкових інспекцій – станом на 27.12.2017.

2. У довіднику термінів видалено періоди подачі за 2013 рік та додано терміни подачі на 2019 рік.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Ліквідація платника податків:

документи, пов’язані зі сплатою податків і зборів, передаються до архіву

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

З 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» у разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

До уваги платників ПДВ!

Не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних (далі – ПН/РК) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника ПДВ контролюючим органом суми ПДВ, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник ПДВ несе відповідальність відповідно до ПКУ.

ПН, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН), є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК.

Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК, у тому числі для платників ПДВ, які застосовують касовий метод.

Слід зазначити, що з 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до податкового кредиту не відносяться суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) відповідно до п.п. 191.1.2 п. 191.1 ст. 191 ПКУ оператором поштового зв'язку, експрес-перевізником (п. 198.6. ст. 198 ПКУ).

Дніпропетровська митниця ДФС повідомляє

09 січня 2019 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.12.2018 № 1075 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 20 вересня 2012 року № 1011» (далі – Наказ № 1075), яким внесено зміни до деяких відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, що використовуються у процесі оформлення митних декларацій.

Наказ № 1075 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС України 29 грудня 2018 року за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/ nakazi/73118.html

До уваги платників податку на прибуток!

ДФС України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю листом від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист № 357) повідомила наступне.

З 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15.11.2018 за № 1303/32755 (далі – Наказ № 842).

Наказ № 842 виданий з метою реалізації положень законів України від 07 листопада 2017 року № 2176 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» та від 07 грудня 2017 року № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», які набули чинності з 01.01.2018.

Наказом № 842 внесено зміни до основної частини декларації з податку на прибуток (далі –декларація) та оновлено редакції додатків до декларації.

Так, зокрема, Розділ «Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій (ст. 140 розділу III Податкового кодексу України)» оновлено різницями:

● на які збільшується фінансовий результат до оподаткування:

► рядок 3.1.6.1 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб –нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.6.2 – сума 30 відс. вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.7 – розмір різниці між вартістю придбання товарів, у тому числі необоротних активів, робіт, послуг, та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки» (п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.10.1 – сума повної або часткової компенсації один раз на календарний рік вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, якщо така компенсація відповідно до ПКУ не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи – платника податку на доходи фізичних осіб (п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

► рядок 3.1.13 – сума витрат, понесених платником податку у поточному звітному періоді за рахунок раніше отриманих субсидій для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», але не більше суми такої субсидії, здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 ПКУ;

►рядок 3.1.14 – сума коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року суб’єктам сфери фізичної культури і спорту, а саме дитячо-юнацьким спортивним школам, центрам олімпійської підготовки, школам вищої спортивної майстерності, центрам фізичної культури і спорту інвалідів, спортивним федераціям з олімпійських видів спорту, що є неприбутковими організаціями, внесеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг у розмірі, що перевищує 8 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ);

● на яку зменшується фінансовий результат до оподаткування:

► рядок 3.2.5 – сума субсидій, отриманих платником податку – суб’єктом кінематографії України для повернення частини кваліфікованих витрат відповідно до Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», здійснених при виробництві (створенні) фільму та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 ПКУ).

Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік рекомендовано подавати податкову декларацію за оновленою формою.

Більш детальніше про заповнення декларації у Листі № 357, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/ zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73122.html

Ввезли авто за зниженими ставками акцизу: сплата акцизного податку

при відчуженні протягом 365 днів цього транспортного засобу

ДФС України листом від 29.12.2018 № 40672/7/99-99-19-01-01-17 (далі – лист № 40672) щодо справляння акцизного податку за повною ставкою у разі відчуження протягом 365 днів транспортного засобу, ввезеного за зниженими ставками акцизного податку, проінформувала про наступне.

Відповідно до абзацу сьомого п. 15 підрозділу 5 «Перехідних положень» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (у редакції, що діяла до 25.11.2018) у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані ставки акцизного податку, визначені цим пунктом, платник акцизного податку зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими ст. 215 ПКУ.

Пунктом 8 Закону України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» п. 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ виключено.

Згідно з частиною першою ст. 3 Митного кодексу України (далі – МКУ) при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Норми законів України, які пом’якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені МКУ, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають (частина третя статті 3 МКУ).

Відповідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином у разі, якщо при митному оформлені транспортних засобів були застосовані знижені ставки акцизного податку із зобов’язанням сплатити акцизний податок у разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації цих транспортних засобів, у зв’язку з виключення норми п. 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ таке зобов’язання в частині сплати акцизного податку за повними ставками на сьогодні відсутнє.

Лист № 40672 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за писиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/ 73117.html

Проведення операції Об’єднаних сил:

застосування фінансових санкцій у 2019 році

На період проведення антитерористичної операції, а з 01.01.2019 та/або здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС) для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14 квітня 2014 року була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 01 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:

1) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14 квітня 2014 року грошових зобов’язань;

2) зупиняється застосування норм статей 59, 60 (в частині податкових вимог), 87 – 101 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відлік строку давності, визначений ст. 102 ПКУ, зупиняється на період, протягом якого до платників податків, зазначених у п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, не застосовувалися заходи стягнення, передбачені статтями 59, 60, 87 – 101 ПКУ.

Норми п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ не застосовуються:

● з дати реєстрації зміни місця проживання фізичною особою – платником податків і переселення на іншу територію України на постійне місце проживання, місце проживання внутрішньо переміщеної особи та проведення реєстраційної дії щодо зміни місця проживання фізичної особи – підприємця;

● з дати реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи на іншу територію України.

Зазначені зміни внесені до п. 38.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

За підсумками 2018 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 92,6 млрд грн податків і митних платежів

та більше 13,5 млрд грн ЄСВ

Протягом 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 92 млрд 619,4 млн грн, що на 16 млрд 293,7 млн грн, або на 21,3 % більше, ніж за дванадцять місяців 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до загального фонду державного бюджету в минулому році мобілізовано 68 млрд 425,5 млн грн, що на 12 млрд 630 млн грн або на 22,6 % більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини впродовж січня – грудня 2018 року отримали 24 млрд 194 млн гривень. Це на 3 млрд. 663,8 млн грн, або на 17,8 % більше фактичних надходжень 2017 року. Надходження у місцеві бюджети м. Дніпра складають 45 % надходжень по області. У минулому році місцева казна обласного центру отримала від суб’єктів господарювання та громадян 10 млрд 895,4 млн грн, що на 1 млрд 818,4 млн грн, або на 20,3 % більше, ніж у січні – грудні 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2018 року зібрано 13 млрд 578,1 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 20,3 %, або на 2 млрд 294,6 млн гривень.

Оновлено Державний реєстр РРО

ДФС України наказом від 04.01.2019 № 8 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр).

Оновлений Реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена і включає 94 РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Окремо наводиться перелік РРО, виключених з Реєстру у 2016 – 2018 роках, експлуатація яких не дозволяється. Таких РРО 7.

Водночас визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 22.10.2018 № 688.

Оновлений Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/320822.html

Затверджено нову форму і зміст фіскального чеку з обміну валюти

Національний банк України постановою від 04 січня 2019 року № 16 «Про документ для обліку та реєстрації валютно-обмінних операцій» (далі – Постанова № 16) встановив, що під час здійснення валютно-обмінних операцій форма і зміст розрахункового документа, який друкується реєстратором розрахункових операцій та застосовується для обліку та реєстрації валютнообмінних операцій (далі – розрахунковий документ РРО) уповноваженої установи (крім банку), пункту обміну іноземної валюти уповноваженої установи та квитанції/чека, що формуються платіжним пристроєм уповноваженої установи (крім банку), повинні відповідати вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (зі змінами), та мають додатково містити таку інформацію: назву операції (купівля, продаж, обмін іноземної валюти, операція сторно); назву і код прийнятої валюти; суму прийнятої валюти; курс, крос-курс; назву і код валюти до видачі; суму валюти до видачі; суму комісії; дані про клієнта (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи); додаткові реквізити, необхідні для проведення валютно-обмінних операцій.

Дані про клієнта заповнюються лише під час здійснення валютнообмінної операції на суму (в еквіваленті), що дорівнює чи перевищує розмір, установлений для фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу згідно із законодавством України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Водночас розрахунковий документ РРО додатково повинен містити такі реквізити: підпис клієнта (проставляється, якщо сума валютно-обмінної операції дорівнює або перевищує в еквіваленті суму, зазначену вище); підпис працівника уповноваженої установи, яка отримала відповідну ліцензію НБУ; відбиток штампа.

Постанова № 16 опулікована на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України 04.01.2019 і набирає чинності з дня введення в дію Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», а саме: 07 лютого 2019 року.

Права контролюючого органу, який проводить перевірку

з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»

Контролюючий орган, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», має право:

а) надсилати запити про надання документів (інформації) щодо контрольованої операції іншим платникам податків відповідно до п. 73.3 ст.73 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які є сторонами контрольованої операції, що перевіряється, або були задіяні в ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), що є предметом контрольованої операції.

У разі ненадання платниками податків, зазначеними у підпункті «а» цього підпункту, документів (інформації) на запит контролюючого органу, який проводить перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», та/або надання неповної інформації контролюючий орган має право провести зустрічну звірку таких платників податків у порядку, передбаченому п. 73.5 ст. 73 ПКУ;

б) проводити опитування посадових осіб та/або працівників платників податків, які є сторонами контрольованої операції. Платники податків зобов’язані забезпечити можливість посадовим особам, які проводять перевірку з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки», провести опитування відповідних посадових осіб або працівників;

в) надсилати запити компетентним органам іноземних держав щодо предмета та обставин здійснення контрольованої операції та/або щодо господарської діяльності та фінансової звітності нерезидента - сторони контрольованої операції;

г) проводити зустрічі з платником податків (уповноваженими ним особами) для обговорення методології визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки», застосованої контролюючим органом під час перевірки.

Норми визначені оновленим відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» п.п. 39.5.2.13 п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 ПКУ та діють з 01.01.2019.

Сума страхової виплати від страховика нерезидента з 01.01.2019

не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) не включається сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика – резидента, а з 01.01.2019 або страховика нерезидента, іншого ніж довгострокове страхування життя (у тому числі страхування довічних пенсій) та недержавне пенсійне забезпечення, у разі виконання таких умов:

а) під час страхування життя або здоров’я платника податку у разі: дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором; викупна сума в частині, що не перевищує суму внесених страхових платежів за договором страхування життя, іншого, ніж довгострокове страхування життя; в разі страхового випадку – факт заподіяння шкоди застрахованій особі повинен бути належним чином підтверджений. Якщо застрахована особа помирає, сума страхової виплати, яка належить вигодонабувачам або спадкоємцям, оподатковується за правилами та ставками, встановленими для оподаткування спадщини (вигодонабувач прирівнюється до спадкоємця);

б) під час страхування майна сума страхового відшкодування не може перевищувати вартість застрахованого майна, визначену за звичайними цінами на дату укладення страхового договору, збільшену на суму сплачених страхових платежів (страхових внесків, страхових премій);

в) під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати;

Норми п.п

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація