Діджиталізація стала невід'ємною частиною нашого життя і саме масштабне поширення коронавірусу в Україні посприяло тому, що розпочався масовий перехід на онлайн навчання в школах.

Своєю думкою з цього приводу з нами поділився Олексій Луганський, співзасновник та директор компанії ТОВ «Татл технолоджі»

5fa980e25c3d0.jpg

Щоб зрозуміти, яка подальша доля онлайн освіти потрібно усвідомлювати, що існують головні виклики на шляху до цифровізації освіти, які необхідно владнати. Мова йде про такі фактори: подолання нерівності доступу закладів освіти, вчителів, учнів до проектів діджиталізації, що пов'язано з відсутністю у деяких школах швидкісного Інтернету; недостатністю фінансування шкіл в частині комп'ютерного забезпечення та застосування мультимедійного навчального контенту; позбавлення дітей із соціальнонезахищених сімей використовувати комп'ютери для дистанційного навчання.

5fa97edeb787d.jpg

Цього року серед пріоритетних напрямів спрямування коштів НУШ, визначена підтримка придбання комп'ютерного обладнання та мультимедійного контенту. В умовах карантину Парламент звернувся до Уряду України про перерозподіл видатків державного бюджету на 2020 рік для створення безпечних умов роботи в школах, у т.ч. забезпечення технічними засобами для дистанційного навчання. Місцеві органи виконавчої влади мають переглянути бюджетні призначення для збільшення співфінансування цих заходів.

За даними Держстату у 2019/2020 н. р. в Україні функціонувало 15 194 заклади загальної середньої освіти, в яких працювало 440 тис. педагогів, та 4,1 млн. учнів, що здобувають освіту у цих закладах. З огляду на те, що впровадження систем ще не набуло упорядкованого характеру та відсутність даних офіційної статистики, складно оцінити кількість закладів, які беруть участь у проектах діджиталізації.

Лише за період карантину до української системи «Єдина школа» приєдналося 5,1 % від усіх закладів освіти, що функціонували у 2019/2020 н.р., в яких працювало 3,6% педагогічних працівників та 3,8 % учнів, що здобували повну загальну середню освіту у 2019/2020 н. р. Значна кількість закладів знаходиться у процесі приєднання.

Згідно Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки завданням подальшого розвитку освіти є впровадження електронних систем для закладів загальної середньої освіти (е-щоденників, е-журналів, е-документообігу, LMS тощо), що свідчить про системність та незворотність цього процесу.

Відповіддю на такі виклики може бути колаборація в освітній сфері держави, регіонів та бізнесу як спільне, взаємовигідне співробітництво та поєднання зусиль, знань, технологій, фінансів, інших ресурсів для цілей діджиталізації шкіл.

Ефект синергії в результаті колаборації, дозволяє партнерам «познайомитися» зі школами, з якими налагоджена співпраця, зацікавити нові школи чи створити нові інноваційні проекти для максимального забезпечення потреб освітян. Це можуть бути проекти, що підтримують електронні інструменти управлінської діяльності та пропонують техніку для школи, чи створюють систему контролю та управління доступом до школи, або синергія інструментів дистанційного навчання та навчального контенту для онлайн уроків.

Нашим спікером був Олексій Луганський, співзасновник та директор компанії ТОВ «Татл технолоджі»