5d31d4f378965.jpg

Безпілотні автомобілі майбутнього зможуть маневрувати на вузьких вулицях міст з неперевершено витонченістю, якщо буде реалізована розробка Protean: ходова система, яка об'єднує колесо, мотор, підвіску та модуль управління.

Вперше британська компанія Protean заявила про себе у 2013 році, коли почала пропонувати потужні мотор-колеса для безпілотних автомобілів. Однак, попри їх переваги, вони здавалися занадто важкими та додавали масу туди, куди не треба було — нижче підвіски. Крім того, бруд та каміння на дорозі могли вивести їх з ладу.

Нинішня пропозиція компанії призначена для розробників автономних пасажирських мікроавтобусів або шатлів, яким пріоритетніше маневріність та місткість, а не вага або висока швидкість. І потрібно визнати, що в плані маневреності компанія досягла абсолютної свободи.

Універсальні колеса-мотори Protean їздять у всі боки

Protean360+ — це самодостатня трансмісія, підвіска та рульовий модуль для автономного електромобіля, які упаковані в інноваційне колесо. У кожному з них є мотор, обід та шина, а також мініатюрна система підвіски на подвійних поперечних важелях з амортизатором у рульовій сошці, яка обертає весь модуль на 360 градусів або пневматично піднімає та опускає шасі.

Універсальні колеса-мотори Protean їздять у всі боки

Якщо встановити по одному такому модулю в кожному кутку шасі з акумуляторами, то вийде просторий автобус з електронним управлінням, здатний рухатися не тільки взад і вперед, але і вправо-вліво, заїжджати в вузьке паркувальне місце та розвертатися на місці. Зупиняючись, щоб випустити пасажирів, він може опускатися до рівня тротуару, на радість людям похилого віку та власникам сумок на колесах.

Універсальні колеса-мотори Protean їздять у всі боки

На представлених компанією схемах кожен модуль оснащений мотором на 80 кВт (107 к.с.) та 1250 Н·м крутного моменту на колесо, що в сумі дає 320 кВт та 5000 Н·м — цілком достатньо для одного мікроавтобуса. Втім, в серійному варіанті мотор може стати скромнішим та дешевшим.


У порівнянні з недавно представленої платформою ізраїльського стартапу REE, рішення Protean не виглядає таким вже досконалим — проводу, що стирчать ззовні, все ще викликають сумніви, проте пневматична амортизація та обертання на 360 градусів можуть виявитися саме тим, чого не вистачає безпілотним шаттлам.

Джерело